![]() |
kaartspellen
Welke kaartspellen spelen jullie met vrienden en wat op internet?
Met vrienden is het meestal klaverjassen, soms toepen. En op internet is het vaak poker of op de pc hartenjagen of patience. Met vrienden kaarten vind ik toch veel gezelliger dan achter de pc. Wat vinden jullie? |
Online kaarten vind ik nogal zuigen, met vrienden spelen is véél beter.
Speel zelf momenteel de WoW cardgame :o |
Magic ooit gespeeld, maar nee. Alles wat niet op stroom loopt maakt al weinig kans bij mij.
|
Magic gespeeld inderdaad, maar dat was lang lang geleden. ergens in de tweede ofzo, nou dat is dus ondertussen ook wel 8 jaar geleden.
Toen speelde zo ongeveer de halve school het.. Heb geloof ik nogsteeds ergens een blauw/zwart deck liggen. maar de helft van de kaarten mag je vast niet meer gebruiken, en de regels ken ik ook niet meer denk ik. Verder nooit wat gespeeld, was wel leuk. Tellen bierspelletjes trouwens ook? :p |
Kaartspellen speel ik regelmatig. En dan van alles en nog wat, pokeren, pesten, klaverjassen, 31-en, etc.
Magic the Gathering speel ik iets minder regelmatig, maar nog steeds...ondertussen een jaar of 9. |
Citaat:
|
Met wat vrienden doen we vaak de Texas Hold 'em variant van Poker
En zo nu en dan spelen we ook Munchkin (geen traditioneel kaartspel, maar het bestaat wel uit veel kaarten :P) |
7 hand poker op msn en spider gewoon op de computer, verder pwn ik in pesten... en poker ik soms...
|
Magic jarenlang gespeeld en voor heel veel geld verkocht, tegenwoordig poker ik zo goed als alleen nog maar, af en toe een potje Magic tegen de broertjes van vriendinlief.
|
ik heb magic vroeger gespeeld en speel nu zo afentoe poker. ik ben daarin blijkbaar niet echt bijster orgineel :bloos:
|
Citaat:
|
Ik weet nog steeds bij een van de eerste potjes die we speelden. Iemand was level 9 en ging 10 halen...
*Bam, die kreeg me zoveel shit over zich heen dat ie terug naar level 2 viel :D |
Thuis speel ik regelmatig spellen zoals: poker, pesten, zenuwen, (americaans) jokeren, duizenden, (dubbel)patience toepen enz.
Munchkin vaker met broertje van mn vriend. En magic af en toe met mijn vriend. Maar magic vind ik niet zo leuk. Doe ik meer om hem een plezier te doen. Hij heeft wel een paar leuke combodeckjes :p Apart dat er zo veel jongens op dit topic reageren en duidelijk minder meiden :p |
Munchkin is goed. (Y)
Af en toe hartenjagen of pokeren met vrienden, verder vooral bridge. Machiavelli wil ik ook nog wel eens spelen, maar sommige mensen spelen dat gewoon te traag. |
Ugh ja, Machiavelli is een spel dat je gewoon snel moet spelen. Ik kan me ook niet voorstellen hoe mensen dat traag kunnen doen, zoveel is er toch niet aan?
|
Doet er iemand wel eens toepen / toupen ?
Dat is voor mij het kaartspel. Speelt goed, snel en lekker door, vaste en makkelijke regels en leuke extra add-on's. Een spel waarmee je goed kunt bluffen , ja (y) Ja, zeker voor boompjes is dit spel gewoon tof, voor thuis, in de kroeg, snel even tussendoor. |
Yup, al is de laatste keer wel jaren terug. Wel heel erg tof om te doen en hoog 'hah owned' gehalte :P
|
MJa, dan gaan ze uren zitten denken over welk karakter ze moeten nemen enzo.
Is de uitbreiding trouwens wat? |
Citaat:
Wat is munchkin voor iets waar mensen het hier over hebben? Zijn er mensen die canasta spelen? Ik kan het zelf niet, maar een vriendin van me zei dat het leuk was. |
Citaat:
Wat Munchkin is is lastig uit te leggen zonder dat er een stapeltje kaarten naast ligt om het uit te leggen :P Het is in principe een parodie op van die dungeons&dragons spellen die met pen en papier (&en dobbelsteen) gespeeld worden. Hier vind je er wat meer over: http://www.ps-games.nl/23/Munchkin.htm Edit: Voor de Munchkin fans, ik zie net dat deel 5 in Amerika is uitgekomen :) Helaas duurt het nog even voor de vertaling er is :( (Ik heb 2 jaar terug het 1e deel in het nederlands gekregen, vandaar dat ik alleen nederlands koop :)) |
poker :cool:
|
Poker online.
|
Citaat:
|
Euhm, honderden, kanasta, boeren, boksen, patience, zenuwen, 31-en, 21-en, en de rest :o.
|
Is er eigenlijk iemand die troefcall kent? Is een Surinaams kaartspel, wat een beetje op klaverjassen lijkt. Het is wel leuk. Weet iemand de puntentelling toevallig ook?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |