![]() |
@Home
Ik heb nogal problemen met @Home. Ze hebben een aantal maanden geleden 2 ipv 1 abonnementen voor tv op mijn naam afgesloten. Het dubbel afgeschreven bedrag kan ik niet zelf meer terugboeken; het is langer dan een maand geleden.
Als ik de klantenservice bel kunnen ze niets doen en moet ik mailen. Hier werd aanvankelijk wel op gereageerd, maar ongeveer 3 weken geleden heb ik weer een mail gestuurd met daarin het hele probleem en sindsdien hoor ik niks meer. Ik heb deze mail net voor de 3e maal verstuurd. Mijn vragen: heeft iemand ervaring met hoe je @Home wél aan het werk krijgt en wat voor rechten heb ik/wat voor stappen kan ik nemen? |
Heel simpel, je stuurt een mailtje waarin je aangeeft het teveel betaalde bedrag te verrekenen met het geld wat je ze per maand moet betalen voor de tv. Je eindigt met de zin dat als ze niks ondernemen binnen 5 dagen ze stilzwijgend akoord gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben ik de enige die denkt dat ze dan vrij snel gaan afsluiten? Ik zou eerder vermelden dat ze snel van je advocaat zullen horen als er weer niet gereageerd wordt (bluf of niet). Niet dat het bedrijf daar erg van schrikt, maar de gemiddelde medewerker van de klantenservice neemt het risico liever niet zijn baan te verliezen als blijkt dat hij een dergelijke mail niet goed verwerkt heeft.
|
Citaat:
Je zou zelfs al de afgelopen weken kunnen terugboeken |
Citaat:
(Ik had toen van het ene klantnummer teruggeboekt, maar had het andere moeten zijn enz enz enz) |
Citaat:
|
Citaat:
@ TS, Vergeet niet te vermelden dat hun administratieve incompetentie op geen manier jouw probleem is of mag worden, en raad hen aan hun systeemsgegevens te controleren voordat ze je vanuit de hoogte lastig gaan vallen met afsluiten etc. |
Citaat:
Niet dus :( |
Citaat:
|
@home is toch onderdeel van Essent? Bel Essent, en vraag dat je met spoed opzoek bent naar Michiel Boersma, de baas. Reden? Persoonlijke reden. Ik denk dat het probleem heel snel opgelost is.
Werkt dat niet, bel dan de persvoorlichter van Essent voor een interview. Zeg of hij voor de camera uit wil leggen waarom @home na zoveel aandringen niet wil betalen. Dan wordt er intern als een gek gekeken wat mis is. Probleem opgelost. |
Citaat:
Aan opzeggen heb ik ook gezdacht, maar ze zijn de enige kabelleverancier (tv/internet) hier en ik moet een tv abonnement hebben om kabelinternet te kunnen hebben. Het alternatief zou zijn digitenne (tv) een vaste telefoonaansluiting en adsl, maar da's echt super duur. @Go: is Michiel Boersma de directeur? Dan denk ik zomaar dat ze me niet doorverbinden... |
Ik zie trouwens net dat ze geen onderdeel meer zijn van essent
|
Bij @home zou ik een brief schrijven en om ontvangstbevestiging vragen.
Je kunt abbonementen daar ook alleen per post opzeggen, dus ik neem aan dat het voor dit probleem ook zou kunnen helpen? |
Door niks te doen, gebeurt er ook niks. En dubbele abbonementskosten zijn ook duur. Dus dan ben je alsnog beter uit bij een andere aanbieder. Dus verreken het bedrag dat je niet kan terugboeken, en boek wat je terug kan boeken terug. Stuur daarnaast ook mail, met een uitleg, of nog beter een brief. Vraag om een reactie binnen 5 dagen, zet onder je brief geen reactie geven ze je in alles gelijk.
Je bent bang dat ze je afsluiten, maar dit is de enige oplossing. Ik neem aan dat je al gebeld/ gemaild en geschreven hebt. Maar ze doen niks! Het is hun fout, en probeer ze dat ook uit te leggen. Ze willen toch wel hun geld, en als ze gaan dreigen met afsluiten leg je nog een keer flink pissig uit hoe het zit. |
Citaat:
Boekhoudkundig is dat kinderspel, gewoon een tegenpost op jouw naam zetten ter hoogte van het teveel betaalde en de dubbele vernietigen, dus ze hebben echt geen reden tot mekkeren als je dat doet. |
Je kunt je eigen bank vragen om een onderzoek in te stellen naar het destijds geïncasseerde bedrag. Niet te verwarren met een stornering: storneren kan inderdaad niet meer. Vermeld dus duidelijk dat je een klacht in wilt dienen over het destijds afgeschreven bedrag, en verzoek je bank hieromtrent een onderzoek in gang te zetten.
Als je bang bent dat ze je gaan afsluiten; even langs een rechtswinkel of bevriende rechten-student met eigen advies bureautje gaan, en dat probleem is dan ook weer opgelost :o |
Citaat:
|
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik had donderdag wél eindelijk een email teruggehad nav mijn klacht. Ik heb toen nog gebeld en degene die ik gesproken heb zei dat het nu zo geregeld is dat ik in augustus m'n telefoonkosten terugkrijg en dat één van de abonnementen met terugwerkende kracht afgesloten is. Aan het dubbel betaalde van de eerste twee maanden kon ze niks doen, maar dat kan ik mbv afschriften aantonen, dus die ga ik binnenkort maar eens opsturen en dan hopen dat ze het snel terugstorten. Anyway, ik ben benieuwd begin augustus.... |
Citaat:
"Verrekenen" betekent "schulden teniet doen". Voor topicstarter valt er dus helemaal niets te verrekenen, omdat zij schuldeiser is in dit geval. |
Citaat:
Ik zie niet waarom je de ene betaling niet met de andere zou kunnen verrekenen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.