![]() |
Seks als eerste stap ?
Hoii .
Ik lees in verschillende stukjes dat er ALTIJD stappen nodig zijn voor je eenmaal aan seks toekomt . ( hiermee bedoel ik dus echt wel de 'daad' en niet al het "voorspel") zoals 'vingeren' en 'pijpen'. Die stappen vind ik bizar .. ze lijken zo maar vulsel te zijn in de periode voor je seks hebt. Ik denk dat het beter is om er dan dadelijk hélemaal voor te gaan .. Of die mening nu ligt aan ik die onervaren ben offf.. weet ik veel .. Graag een mening :cool: ! |
wat zijn die stappen dan?
|
Euhm .. Vingeren . Pijpen ..etc.
De dingen die wel bij seks kunnen horen maar ik ga er dan van uit dat ze enkel voorspel zijn en dat wat later de "daad " dus ook automatisch volgt . En niet : vandaag vingeren over twee weken een stapje verder en dan nog eens drie weken wat "spelen" en dan de daad .. (overdreven gepland maar zo snap je wat ik bedoel met stappen :) ) |
Als jij er meteen voor wil gaan, wat weerhoud je? Dan sla je die leuke tussenstappen toch gewoon over?
|
feit .
Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat je maar weinig hoort van mensen die het zo als ik het zou doen doen . Gewoon "nood" aan raad van iemand die er al ervaring mee heeft. :rolleyes: |
Die tussenstappen zijn nog al afhankelijk van jou als persoon en je ervaring. Voor een eerste keer begin je echt niet met de daad, dan bouw je daar naar toe (meestal dan, er zijn uitzonderingen :D)
Ik denk niet, dat mocht het nu uit gaan met mijn huidige vriend, dat ik eerst nog al die tussenstappen neem, denk dat ik er dan wel vrij vlot bij in bed lig :P |
Ach kind, als je ouder wordt en niet in een al te preutse omgeving leeft is het plotseling heel normaal om gewoon te neuken op de eerste date.
|
Ik denk dat vrijwel iedereen eerst maar eens z'n vingers naar beneden laat dwalen, dus handwerk komt eigenlijk altijd eerst. Maar er zijn genoeg mensen die eerst neuken en pas later aan bijvoorbeeld orale seks beginnen.
Maar goed, als je nog geen ervaring hebt met seks, is het prettig om eerst eens uit te vinden hoe elkaars lichaam nu eigenlijk zit. Dus de eerste keer doen mensen inderdaad vaak rustig aan, eerst zoenen, dan over en onder de kleren voelen, handwerk rolt daar vanzelf uit, en dan pas de rest. Maar tegen de tijd dat je seks wel snapt en een nieuwe partner krijgt, heb je vaak wel vrij direct echt seks. |
Citaat:
Bovendien vind ik het prettig om eerst even af te tasten hoe serieus het eigenlijk is |
Ik denk dat juist als je onervaren bent, je die stappen best even zou kunnen door lopen.
Als je meer ervaring hebt, is er niet perse een reden om eerst al die stappen(honken(N)) nog eens door te werken voordat je bij het einde komt. Sowieso, tussen die verschillende stappen hoeft ook heus niet perse weken te zitten. dat hangt inderdaad gewoon af van de persoon.. je kan die stappen in een paar dagen allemaal gehad hebben.. of je kan er maanden over doen.. Feit is wel natuurlijk dat als je al die eerdere stappen hebt doorgelopen(handwerk/mondwerk), dat je dan toch wel een 'stuk' minder zenuwachtig zal zijn als je inderdaad overgaat tot de daad. je bent dan immers al wat meer vertrouwd met mekaar:). |
1
|
Toch denk ik dat dat ookg ewoon wel verschilt per persoon..
Ik had orale seks way voordat ik ontmaagd werd, zat zo'n twee jaar tussen.. En inderdaad, het is wel intiemer, maar of het nou 'enger' zou zijn dan de daad zelf.. |
ik denk dat die stappen ook met privacy te maken hebben. je gaat niet wild staan neuken aan de bar, zoenen kan dan nog wel...
als je masturbeert dan steek je er toch ook niet meteen een dildo in? |
Tuurlijk, maar die andere stappen voer je ook niet uit aan de bar(als je je een beetje normaal behaved).
En hoezo zou je er niet gelijk in dildo in steken(geen idee), als dat lekkerder blijkt te zijn dan gewoon vingeren. Dus het kan best zijn dat mensen gewoon soms sneller meteen door willen naar datgene wat het lekkerst is. (hoewel dat natuurlijk niet perse all the way hoeft te zijn, want orale seks kan soms ook veel lekkerder zijn dan gewone seks).. |
Tuurlijk hoeven die tussenstappen niet. Maar ze zijn wel heel fijn om iemand zijn lichaam te leren kennen, wat voor mij erg belangrijk is bij seks.
|
Mevrouw, ik zal u informen dat 'de daad', in de volksmond meestal neuken wordt genoemd. Dat is allemaal een onderdeel van het fenomeen 'seks'.
|
Pijpen als voorspel? Neh. Je pijpt omdat het leuk is, niet om langzaam naar neuken toe te werken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |