![]() |
Seks na incest
Ten eerste hoop ik dat in dit topic niet flauw wordt gedaan, omdat dit nogal gevoelig bij mij ligt.
Ik ben van mijn achtste tot tiende seksueel misbruikt door mijn broer van ruim vijf jaar ouder. Ik schaamde me destijds heel erg voor het feit dat mijn lichaam wel op zijn handelingen reageerde. Ik werd gewoon nat dus. Ik heb me op dat moment geleerd om 'over de kriebels heen te komen' om dus gewoon niet klaar te komen. Ik heb daarna nooit meer seks gehad, maar als ik zelf masturbeer kom ik ook niet meer klaar. Het houdt gewoon op, op een gegeven moment. Ik vraag me af of ik dat aan die gebeurtenissen koppel, (onbewust, want bewust doe ik dat niet) en of er iets is wat ik kan doen om dat niet meer te doen. Ook kan ik seks niet zien als iets dat bij liefde hoort. Vriendjes op de basisschool maakte het uit omdat ik een 'opgegeilde bitch' was, maar op de middelbare school ben ik eerder erg preuts geworden. Vriendjes heb ik nog wel gehad, maar dat stelde allemaal niet veel voor. Ik voel me gelukkig in iemands armen, maar niet als iemand die armen onder mijn tshirt doet. Ik weet niet hoe dit topic overkomt, maar ik zou graag advies willen. Bedankt voor het lezen, in ieder geval. |
Heb je het wel eens met een psycholoog oid heirover gehad?
|
Wel over de incest, mijn ouders zijn ook op de hoogte en mijn broer en ik zijn (ik weet niet of dat te begrijpen is) wel weer maatjes.
Over het seks gedeelte niet. Ik zit nu niet meer bij een psycholoog of iets, omdat het verder allemaal prima met me gaat. |
Wellicht toch een idee om er met een psycholoog of seksuoloog over te praten. Al begrijp ik dat dat niet het antwoord is dat je graag hoort. :)
|
Citaat:
Sterkte ermee. |
Haha, klopt, dat was absuluut niet het antwoord waar ik op hoopte. Zeker omdat ik sowieso niet open ben over seks. Ik ben nu zestien, mijn vriendinnen giechelen allemaal nog. (Niet dat ik soms niet even hard mee lach hoor, ik wil me niet voordoen als 'Ik ben zo volwassen')
Bedankt voor jullie reacties. :) |
Ben je bang voor aanraking? Schrik je terug of ga je je er ongemakkelijk bij voelen?
Waarschijnlijk kun je het beste bij de intimiteit zelf beginnen. Kijk waar het fout gaat en let heel goed op wat je daarbij voelt en denkt. Dat is namelijk waar je aan moet werken. Een jongen die jij vertrouwt en lief vindt zou rustig onder jouw shirtje moeten kunnen gaan (mits je in de stemming bent natuurlijk). Je zult het waarschijnlijk wel wat rustig aan moeten doen, want met het identificeren van het probleem is het nog niet opgelost, maar denk er alvast even over, dan kom je vast wel een stap verder. |
Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat je in de nabije toekomst wél plezier mag beleven aan seks :). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk inderdaad dat Chimera het mooi samenvat. En hoe naar de oorzaak ook is, leren praten over seks heeft zo zijn voordelen!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |