![]() |
stem-oefeningen.
(ik weet niet helemaal zeker of ik m hier moet plaatsen, dus als het niet goed is, verplaats m dan maar)
Ik heb sindskort een nieuw baantje, waar ik veel moet bellen. Alleen s`morgens duurt het een tijdje voordat mijn stem optimaal is en het 'slaperige' en 'krakerige' geluid weg is. Heeft iemand hier misschien wat voorbeelden van stemoefeningen die ik kan doen, om mijn stem een beetje los te krijgen s`morgens? (buiten het zingen onder de douche ;)) alvast bedankt. |
Wat helpt is 's ochtends water drinken (geen koffie!) en een goede houding (rechte rug, voeten naast elkaar, etc) aannemen. Ook goed uitrekken 's ochtends is belangrijk.
Voor de rest klanken (a,e,o,u,i,m,n,l,r) oefenen en een aantal seconden vast houden en daarbij goed je mond opendoen (beetje overdreven opendoen). Dit moet heel wat helpen denk ik! Succes met je werk! |
neurien onder de douche, dan kan hij al opwarmen en los worden. of neurien op elke willekeurige andere plek natuurlijk;)
|
Bedankt voor de tips!
vanmorgen had ik allerlei klanken gedaan, en ik merkte gelijk verschil (y) neuriën is ook een goede (maar die las ik net pas ;)) en fb`s : het was me niet helemaal duidelijk dat ie verplaatst was naar eigen muziek! |
Heee!
Ik weet wel iets , Zing : Do re mi fa so la tie do van laag naar hoog, doe dat een paar keer je stem is zo opgewarmt :) Ik hoop dat het werkt doei! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |