![]() |
Beste 'therapie' als het uit gaat
Ik heb hier nog geen topic over kunnen vinden, maar goed de titel zegt het al.
Wat helpt bij jou om je gedachten te verzetten/het beter aan te kunnen dat het uit is? Tuurlijk heb je het standaard ijs/chocolade eten en bij vriendinnen uithuilen met een vrouwenfilm. Maar ik doel meer op wat "vreemdere" dingen. Ts begint: nou ja, ik ga onwijs veel gamen :) kan ik mooi afreageren :) |
Vreemd, maar wel erg voordelig is dat ik, toen het uit ging met mijn ex, ontzettend veel voor studie ging doen in één keer.
Gedachten verzetten de gekste.. ;) |
Gitaar spelen, skaten en veel ijs eten. :)
|
Cafe in met een paar goeie vrienden, flink zuipen, afgeven op vrouwen en dan met je zatte kop er een proberen te regelen (y)
|
gitaar spelen, lopen en op mijn zolder kruipen
|
niet erover lopen zeiken en gewoon maar je ding doen
|
Idd ergens anders je troost in zoeken. Hardlopen ofzo.
|
Afleiding zoeken in andere dingen. En vooral niet aan hem/haar blijven hangen: geen contact is de eerste tijd vaak het beste is mijn ervaring :o
|
1
|
Ander zoeken
|
Rebound. Met meerdere jongens. Tegelijk of achter elkaar maakt niet uit.
Oh en heel veel erover praten met vrienden en familie, en uithuilen, en kwaad worden, en juist los leren laten, en heel veel uitgaan, en niet drinken en dan juist wel, en heel agressief sporten (ja, zelfs klimmen kan agressief), en nauwelijks eten waardoor je vijf kilo afvalt maar stiekem vind je dat dan wel weer leuk totdat mensen er bezorgd over worden :P |
Met 'm naar bed blijven gaan werkt uitstekend moet ik zeggen :)
|
Citaat:
|
Veel uitgaan, veel flirten, veel sporten, veel dingen doen waar je blij van wordt (y) En veel aan school/werk doen wil ook nog wel eens bevredigend werken.
|
Keihard aan de drugs gaan.
|
Alleen maar leuke dingen plannen, om de tijd te vullen die je normaal aan hem besteed. Werkte bij mij best goed :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb met wat (mannelijke) vrienden z'n foto's verbrand. Dit natuurlijk nadat we uitgebreid besproken hadden wat een ontzettende sukkel/loser/kloothommel hij is.
Daarna zijn we heel erg dronken geworden en hebben we tot 5 uur 's ochtends als mongolen staan dansen en was er een gozer die me wel èrg leuk vond en hij was ook wel ok, maar toen heb ik 'm keihard afgewezen. Egoboost. (y) |
Gitaartje en die volumeknop de hoogte in. Yup, dat klaaart de klus meestal (y)
|
Ik ben begonnen met alle foto's, kaarten en herinneringen van hem uit m'n kamer verwijderen, in een doos doen en weg stoppen.
Geen contact werkt ook prima, in elk geval de eerste tijd. Het beste is nog dat je het zo kan plannen dat je na zo'n break-up een tijdje weg kan, vakantie ofzo. Dat werkt voor mij ideaal, dan heb ik de tijd om afstand te nemen en een andere omgeving doet vaak wonderen. Oh, en rebound is vaak wel leuk, alhoewel niet altijd verstandig :o |
Citaat:
|
er is niet echt een therapie.. je kan het wel wegdrukken door leuke dingen te doen, keihard aan de rebound te gaan etc, maar mijn ervaring is dat, hoe druk je ook bent, je het op een gegeven moment toch op je bordje krijgt...
geen contact hebben helpt je wel om er wat makkelijker overheen te komen is mijn ervaring |
Zielige muziek luisteren. En het de tijd geven.
|
Hmm, bij mij helpen dingen als zuipen enzo niet, het komt bij mij dan alleen 10x harder aan en ik ga dan juist naar hem toe en dingen zeggen en dan later keihard janken. Ik huil veel, luister naar jankmuziek en denk er drie maanden later nog aan. Volgens mij verwerk ik het niet helemaal goed. :o
Anyways, het de tijd geven idd, of verliefd worden op een nieuwe jongen wil ook nog wel eens helpen. Oh en belangrijk, als je hem echt wilt lozen, blokkeer/verwijder hem van msn, verwijder zijn nummer, haal alle foto's en herinneringen aan hem weg uit je maker ed. Anders blijf je aan hem denken. |
Citaat:
Maar geen contact werkt inderdaad heel erg goed. Eventjes heel kut, maar de beste manier om niet te blijven hangen (Y) |
Sporten.
|
Een hete rebound man zoeken (y)
|
Citaat:
@ Sade: Pandora's Box, goede naam ervoor. Komt jouw naam toevallig bij de zangeres vandaan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach ja erachter komen dat ie bijna altjd loog enzo helpt ook wel..
haatgevoelens = goede verwerking :D |
Citaat:
'IKWILHEMTERUG, IKWILHEMTERUG, IKWILHEMTERUG.' :mad: |
Rennen, intensief zeilen (zwaardboot + veel wind) of windsurfen + veel wind
en veel scharrelen. Niet dat dat laatste werkt op de langere termijn. |
Citaat:
Naast afleiding zoeken bij je vrienden en fysiek afreageren via sporten is het ook goed om er veel over te praten met diezelfde vrienden, dan krijg je minder terugvallen als je tegen je ex of verwijzingen naar de relatie aanloopt. In no time ben je jezelf zat, waardoor je niet in zelfmedelijden gaat zwelgen, mocht je daar gevoelig voor zijn. Bovendien, als het goede vrienden zijn waar je je hart uitstort, dan krijg je ook wel een schop onder je kont als zij er genoeg van hebben. Aandacht van andere mannen/vrouwen werkt ook, maar over het algemeen is het niet handig je meteen in een nieuwe relatie te storten, dus hou t bij scharrelen. |
Slapen, heel veel slapen..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33. |