![]() |
soa test
ik wil graag een soa test doen, gewoon om te kijken of ik niks heb. Ik heb geen klachten ofzo. Ik vroeg me alleen af of je gewoon ergens naar binnen kan lopen, of moet je een afspraak maken bij de dokter? Dat laatste doe ik liever niet want die hoeft het toch niet te weten?
Ik woon in Rotterdam. |
GGD misschien? (Al zal je ook daar wel een afspraak moeten maken, denk ik.)
|
|
bij de GGD kan je zo binnen lopen en dan een afspraak maken.
paar dagen later een heerlijk uitstrijkje laten maken (en eventueel een bloedonderzoek) week later de uitslag :) en volgens mij is het nog gratis ook (als je niet op HIV laat testen) |
Ik Rotterdam kan het trouwens bij veel instellingen, zie ik nu.
Zelfs bij de poli van het EMC kan je gewoon zo terecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat raar, verschilt dat per regio (of je moet betalen voor de HIV-test)? Voor zover ik me kan herinneren hoefde ik ook niets voor de HIV-test te betalen (waarvan de uitslag gelukkig negatief was (of, ja, hoe moet je het noemen: de uitslag was goed:p)).
|
ah ik weet genoeg, bedankt :)
ik had natuurlijk zelf ook gewoon op internet kunnen zoeken, sorry nie aan gedacht... :bloos: |
Citaat:
|
in het Erasmus (wat vroeger het dijkzigt was), is er volgens mij een dagelijks een soort inloopspreekuur, waar je dus zonder afspraak terecht kan om je op soa's te laten testen. Het schijnt alleen wel populair/druk te zijn, de precieze info is vast op internet te vinden.
Ik ben zelf gewoon naar mn huisarts gegaan, dan wordt het vergoed door de verzekering, en daar zijn huisartsen toch voor. Vond het alleen wat minder charmant dat toen ik voor de uitslag belde de assistente aan de andere kant van de lijn gilde 'Wat was uw naam ook alweer, *ze herhaalt mn naam*, oh u belt voor de uitslag van de soa-test'. Weet ik veel wat voor bekenden er misschien op dat moment wel in de wachtkamer zaten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn er eigenlijk verschillende soa-testen? Ik heb ooit wel eens gehoord van een syfilistest (dmv buisjes bloed) maar als daar niets uit komt betekent dat dan meteen dat je geen enkele soa onder de leden hebt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sowieso nemen ze voor veel soa's geen bloed maar wat slijmvlies.
Tenminste toen ik een soa-test deed bij de dokter gingen ze met een soort lange wattenstaaf in mn baarmoedermond en werd er wat slijmvlies afgenomen. Weet niet meer of het 1 wattenstaafje was of meerdere, maar zo testen ze iig op meerdere soa's (volgens mij testen ze op die manier op alle soa's behalve HIV en syfilis, voor die 2 nemen ze bloed af). |
Citaat:
|
Citaat:
Bewezen is overigens wel dat maar in 15% van de gevallen de wratjes zichtbaar worden. Kun je nagaan... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |