![]() |
Akoestische vs. Elektrische gitaar
Naar welk soort gitaar gaat jouw voorkeur uit en waarom?
Enerzijds heb je de klassieke, akoestische gitaar en anderzijds de elektrische gitaar. Ja, ik weet dat er ook zoiets bestaat als een basgitaar (ik ben zefl bassist), maar het enige dat er "gitaar" aan is is het feit dat een bas er uit ziet als één (idee van Fender). Er zijn nog genoeg mensen die de elektrische gitaar niet kunnen horen en nog anderen die vinden dat een akoestische gitaar in het museum thuishoort. Wat vind jij ervan en wat is je reden daarvoor? |
Ondanks de gebrekkige formulering heb ik gekozen voor "wat is er mis om van beide te houden?".
|
Ik speel al best wat jaren gitaar en altijd akoestisch, mijn interesse is ook nooit zo uitgegaan naar elektrisch. Ik ben wel al vrij snel overgestapt van een nylonsnarige spaanse gitaar naar een elekrtisch-akoestische staalsnarige gitaar. Daar lag wel meteen mijn interesse.
Buiten het bespelen heb ik qua muziek om te luisteren ook een zwak voor akoestisch. Ik kan echt genieten van mooie akoestisch gitaar getokkel daar waar ik van een elektrische gitaarsolo vaak neit warm of koud wordt. :). |
Gaytopic²²²²²
|
ik hoef dat niet
|
Het is een dilemma tussen toengdedoeng en pijeeeeewwwwwweeewwwweeeewww. Het is moeilijk.
|
Wat een non-topic (n)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51. |