![]() |
waarom?
waarom houd je van je vriend(in),partner?
wat maakt hem/haar specialer dan anderen? was gwn benieuwd :p |
ehm omdat hij relaxt is om mee om te gaan, hij heeft een interessante persoonlijkheid, deelt veel voorkeuren en liefhebberijen, heeft een mooie kop, en ik ben gewon per toeval verliefd op hem geworden en hij per toeval ook op mij.
en hij is specialer dan anderen omdat hij ook op mij verliefd is en het met me uithoud en er ook is als het kut gaat. ik vind eigenlijk iedereen wel speciaal maar hij is de speciaalste. |
Ja pf, alles. Hij is ambitieus, lief, mannelijk, eerlijk, open, schattig, sexy, stoer, sportief, talentvol, staat altijd voor iedereen klaar, is een echte levensgenieter, is er altijd naar op zoek zichzelf te verbeteren en los van dat alles houdt hij van mij zoals ik ben.
De hele relatie is met hem vanzelf gegaan, wat we ook doen het is altijd leuk en hij geeft me alle ruimte van de wereld om al mijn eigen dromen na te jagen. Hij gelooft in me, staat altijd voor me klaar, doet na anderhalf jaar nog steeds die extra dingetjes en tsja.. hij past gewoon heel erg goed bij me. Oh en hij heeft gemilimeterd haar en dat vind ik rrrr. |
1
|
ohja mijn vriend laat me plaatjes uitzoeken als hij betaald een avond moet draaien en ik denk dat niet veel anderen dat zouden toelaten. hij is de onzelfzuchtigheid zelve.
|
We hebben een klik die ik eigenlijk nog met niemand anders heb ervaren. Natuurlijk is hij lief en aantrekkelijk en intelligent en kan ik met hem praten enzo, dat spreekt eigenlijk vanzelf - waarom zou hij anders mijn vriendej zijn? Maar op de een of andere manier halen we iets extra's in elkaar naar boven, dagen we elkaar op een goede manier uit, ik weet het niet precies, maar het werkt. Oh en we kunnen vreselijk arrogante nerds zijn samen (Y)
|
Citaat:
|
Omdat zij de knapste is
|
Citaat:
Om t kort te maken.: hij maakt me gelukkiger dan ooit en ik wil hem gelukkig maken |
Omdat hij alles is wat ik ooit wilde, maar dan meer en beter.
Ik werd verliefd omdat ik hem erg aantrekkelijk vind, we goed konden (en nog steeds kunnen) praten, hij overlaadde me met lieve kleine dingetjes... Maar ik ging echt van hem houden omdat hij attent is, geduldig, naar me luistert en me dan ook echt begrijpt, omdat hij weet wat belangrijk voor me is en daar rekening mee houdt, omdat we een goed team zijn, hij samen met me knokt, omdat hij me opfleurt, me het gevoel geeft dat ik de meest geweldige vrouw van de wereld ben. Omdat hij alles van me weet en hem dat niet afschrikt, hij me ondanks alles blijft steunen. Omdat hij altijd achter me zal staan en me zal verdedigen, zelfs al is hij het niet met me eens. Maar ook omdat we het vaak eens zijn, we enorm veel lol hebben. Omdat ik zo vaak denk als ik ergens ben: 'Ik wil hier zijn met hem' En nog zo zo ontzettend veel.... * zwijmel * |
Citaat:
We're lucky girls :) |
Ik denk dat de meeste mensen wel hetzelfde in een partner zoeken dus heel veel van de bovengenoemde dingen.
Maar verder omdat ik gewoon het gevoel heb dat we bij elkaar passen. We hebben dingen die overeenkomen maar tegelijk vullen we elkaar aan. Hij is altijd lief voor me, zelfs als ik me aanstal, stom doe of hem negeer. Omdat ik 4 maanden weg ben geweest en toch weer alles zoals eerst is! En hij, sinds ik weer terug ben, nog liever is dan ooit. Omdat ik hem voor 100% vertrouw en altijd mezelf kan zijn. Omdat ik me nergens voor hoef te schamen en hij dat ook niet doet tegenover mij. En vooral omdat ik altijd bij hem terecht kan. |
omdat ik nu super boos op 'm ben omdat ie me heeft laten staan, en k cker weet dat lask m morgen zie en hij een totaal onnodige reden heeft.. ik m zo weer heb vergeven (L)
|
Citaat:
|
Hmm...
Eigenlijk kun je deze vraag niet beantwoorden. Dit betekent dat het beste antwoord is: 'Er is iets in hem/haar dat meer is dan hem/haarzelf, een onbeschrijfbare X die mij aantrekt maar niet kan worden gekoppeld aan een positieve eigenschap.' Bron: Slavoj Zizek in Schuins beziend (1991) Tot zover mijn waardevolle bijdrage. (En nee, ik heb geen partner:P) |
Citaat:
Ontopic: liefde rationaliseren FTL. |
ik vond/vind hem leuk omdat hij me aan het lachen maakt en me beter deed/doet voelen over mezelf en de dingen in het algemeen. En hij kan vetgoed zoenen.
|
ik heb trouwens totaal niet het idee dat mijn vriend en ik bij elkaar passen. maar ik heb ook totaal niet het idee dat dat iets zou bijdragen aan de hele happening.
|
Citaat:
|
Vrouwen doen altijd of dat een pré is terwijl iedereen die zowel eerlijk als open is gewoon een botte klootzak is.
|
Pff, ik weet het natuurlijk niet precies. Maar hij is intelligent, grappig, onafhankelijk, praktisch, sociaal, geduldig tov mij, makkelijk in de omgang, iemand bij wie ik me op mijn gemak voel, iemand aan wie ik echt veel kwijt kan, hij naar me luistert omdat hij me echt wil kennen. Dat is denk ik waarom ik van hem houd als persoon afgezien van verliefdheid.
|
Citaat:
Al interesseert dat jou waarschijnlijk weinig ;) |
Citaat:
Hij ziet er goed uit, heeft gevoel voor humor, is eerlijk en zachtaardig en je kunt goed met hem praten en hij staat altijd voor iedereen klaar! |
Citaat:
Ontopic: Nouja veel dingen zijn inderdaad al genoemd. Maar verder Omdat.. * we erg verschillen, maar toch heel goed bij elkaar passen. * het, als we ruzie hebben, altijd weer goed komt, en dat dat zo goed voelt. * hij zulke mooie bruine ogen heeft, met lange wimpers. * hij slim is maar geen nerd. En natuurlijk omdat hij gewoon mijn mannetje is :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan hanteren wij een andere definitie van 'eerlijk'.
|
Citaat:
Als "bot" en "eerlijk" hetzelfde was geweest, hadden het geen twee verschillende woorden hoeven zijn. eer·lijk (bn.) 1 (van mensen) wars van leugen en bedrog, betrouwbaar => openhartig, op mijn woord van eer, rechtdoor, rechtdoorzee, rondborstig, trouwhartig, waarheidlievend; <=> oneerlijk 2 (van zaken, gedrag) op gepaste, eervolle wijze => rechtvaardig bot (bn.) 1 door veelvuldig gebruik niet scherp meer => stomp; <=> scherp 2 op een onbeleefde manier kortaf Hoe zit het dan met oneerlijk? Is een oneerlijk persoon dan ook het tegenovergestelde van een botte klootzak? Anyways, offtopic. Ga de discussie graag verder aan via PM, mocht je interesse hebben. |
Het lijkt me dat eerlijkheid inderdaad niet hetzelfde is als botheid, maar 'echte' eerlijkheid wel meteen botheid impliceert. Iemand die totaal geen leugens vertelt is immers nogal een sociale kluns.
Aan de andere kant kun je natuurlijk een onderscheid maken tussen 'heel oneerlijke' en 'niet zo oneerlijke' mensen. Deze laatste groep wordt in het populaire taalgebruik meestal aangeduid als 'eerlijk', maar dat is mijns inziens dus onterecht en strookt dus ook niet met de van Dale-definitie. Verder vind het offtopic wel meevallen, het gaat immers om karakterkrekken van mensen die relevant zijn voor relaties. |
ik houd heel veel van mn vriendin omdat ze lekker onderdanig is en geen eigen mening heeft. Ze is echt zo kneedbaar als was. Ideaal!
|
Er is een klik, meteen vanaf het begin voelde het echt goed als we samen waren, alsof we elkaar altijd al gekend hadden.
We lijken op elkaar, en toch vullen we elkaar ook aan. Het is gewoon precies goed :) |
Citaat:
Ik heb alleen mezelf als vergelijkingsmateriaal.. en ik zou niet weten waar ik dan over lieg. Ik heb gewoon niet zoveel negatieve gedachten over mensen, ik denk niet "wat een vetklep" ofzo. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Ik krijg vaak terug dat ik eerlijk ben en nooit dat ik bot ben. Wil ik over dergelijke dingen na gaan denken, moet er expliciet naar worden gevraagd, en in zo een geval zal ik ook een eerlijk antwoord geven. Misschien is ons meningsverschil dus puur gebaseerd op de definities die wij beiden hebben gevormd naar onze eigen karakter. Aangezien ons karakter blijft verschillen, kunnen we het dan ook niet eens worden denk ik. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn punt is dus dat jij dat niet kunt beoordelen. Mijn karakter is anders dan het jouwe, en ook in gedachte ben ik geen botte klootzak. Ik vind mezelf ook eerlijk. Er is praktisch niets wat ik bewust niet zeg en ik kan me mijn laatste leugen niet herinneren. Maar aangezien jij "eerlijk" ziet als "niet zo oneerlijk" heb je genoeg reden me niet te geloven. |
Wat zeg jij dan als een goede vriendin nieuwe schoenen/whatever heeft en je vindt ze echt afgrijselijk lelijk? Dan zeg je dat ze afgrijselijk lelijk zijn? Of zeg je dat ze 'niet zo mooi' zijn?
|
Ik hou van d'r omdat ze er mooi uitziet, zowel d'r innerlijk als d'r uiterlijk. Ze staat soms wat in de weg, maar ze maakt ook niet zoveel geluid. :)
Ze komt uit België en soms is ze een beetje een zwartkijker maar ze laat me wel eens hele mooie dingen zien. Omdat ze lenzen draagt kan ze die dingen ook zien. :) Gelukkig heeft ze ook genoeg ingangen trouwens :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dingen van mensen die ik niet zo goed ken nooit afgrijselijk lelijk, ook niet stiekem. Ik kan ze wel 'niet mooi' vinden. Bij mensen die ik beter ken, zie je heel snel of het bij iemand past of niet, en als het compleet niet bij iemand past - dat kan alles zijn; nieuwe schoenen, maar ook gedragingen - dan ben ik daar eerlijk over. Dat kan dus 'afgrijselijk lelijk' zijn. Hoe beter je iemand kent, hoe uitgesprokener je mening is over zaken die met die persoon te maken hebben, denk ik. Ik ben altijd even eerlijk, maar m'n mening is gewoon verschillend bij verschillende personen. Klinkt fout, maar 't is toch echt zo :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11. |