Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Verbondenheid (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1605983)

Snakeboy 09-07-2007 23:56

Verbondenheid

Als je een relatie begint met iemand heeft dat toch een verschil dan wanneer je geen relatie met iemand hebt.
Het is een klein woordje, wat niet veel lijkt te zeggen, maar het lijkt wel alsof het een soort harmonisering of neutralisering is van de synchroniteit die je hebt met de ander.
Zelf ervaar ik steeds dat de synchroniteit veel groter is,
Het voelt alsof ik nóg veel meer verbonden ben dan ik al was met diegene.
Ik denk dat het vertrouwen in elkaar de synchroniteit tot stand houd,
Als dat wegvalt duurt het meestal niet lang meer voordat de liefde ophoudt.

Hoe denken jullie hierover?

Freyja 10-07-2007 00:16

Ik heb teveel kruidenbitter gehad om je helemaal te volgen, maar ik maak hieruit op dat je vindt dat de liefde al snel ophoudt als het geen relatie meer is, dat het pas echt iets wordt als je het een relatie nóemt.

Gaat voor mij niet op. Relatie voorbij, liefde na drie maanden nog lang niet. Gelukkig bij hem ook niet, dus relatie weer aan. Maar in mijn geval leidt het verbreken van een relatie niet echt snel tot het verdwijnen van de liefde.

Of je een grotere verbondenheid voelt door het een relatie te noemen... geen idee, ik heb nooit meegemaakt dat ik verliefd was en hij ook en dat we iets onnoembaars hadden ofzo. Zodra je allebei verliefd bent en veel samen bent en niets met anderen doet en op een gegeven moment samen een toekomst ziet, ís het toch al een relatie?

Optima 10-07-2007 01:07

1

Snakeboy 10-07-2007 01:07

Citaat:

Morgan schreef op 10-07-2007 @ 01:16 :
Ik heb teveel kruidenbitter gehad om je helemaal te volgen, maar ik maak hieruit op dat je vindt dat de liefde al snel ophoudt als het geen relatie meer is, dat het pas echt iets wordt als je het een relatie nóemt.

Gaat voor mij niet op. Relatie voorbij, liefde na drie maanden nog lang niet. Gelukkig bij hem ook niet, dus relatie weer aan. Maar in mijn geval leidt het verbreken van een relatie niet echt snel tot het verdwijnen van de liefde.

Of je een grotere verbondenheid voelt door het een relatie te noemen... geen idee, ik heb nooit meegemaakt dat ik verliefd was en hij ook en dat we iets onnoembaars hadden ofzo. Zodra je allebei verliefd bent en veel samen bent en niets met anderen doet en op een gegeven moment samen een toekomst ziet, ís het toch al een relatie?

Nee ok, ik bedoelde niet de relatie voorbij
maar het vertrouwen voorbij

Snakeboy 10-07-2007 01:08

Citaat:

Optima schreef op 10-07-2007 @ 02:07 :
ik denk dat hij zichzelf niet helemaal kan volgen, harmonisering van synchroniteit is in feite een cirkelredenering:

harmonisering = samenwerking of verband van een aantal zaken tot een welgeordend en aangenaam aandoend geheel
synchronisering = gelijktijdigheid

ofwel: zin heeft geen inhoud

nee, ik wist niet precies hoe ik dat moest uitleggen
maar hou het dan maar op neutraliseren ervan

Magican 10-07-2007 10:50

Jezus wat een zweverige openingspost.
'Het is een klein woordje, wat niet veel lijkt te zeggen, maar het lijkt wel alsof het een soort harmonisering of neutralisering is van de synchroniteit die je hebt met de ander'.

Liefde is er gewoon als je de ander leuk vindt, punt.

Nala 10-07-2007 12:51

Citaat:

Snakeboy schreef op 10-07-2007 @ 00:56 :
Ik denk dat het vertrouwen in elkaar de synchroniteit tot stand houd,
Als dat wegvalt duurt het meestal niet lang meer voordat de liefde ophoudt.

Hoe denken jullie hierover?

Als de liefde erg sterk is, zou het zelfs het beschamen van het vertrouwen kunnen overleven, mits beide partijen aan een hernieuwd vertrouwen willen werken.
Geldt zowel in een liefdesrelatie, maar misschien zelfs wel meer in relationele relaties als je kijkt naar familie.

Maar goed, dat is lang niet altijd zo en als je er voor gaat het is wel een lange en pijnlijke weg denk ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.