![]() |
Wat is er speciaal aan deze Sudoku?
Code:
...|..3|.14 Hij heeft overigens gewoon 1 oplossing en is niet belachelijk moeilijk, dus je kunt hem ook oplossen zonder verder diep over mijn vraag na te denken. :) (met de muis is misschien makkelijker puzzelen, daarom heb ik hem voor de liefhebber ook bij puzzlepicnic neergezet) (op m'n hyves blog verklap ik het antwoord) |
Ik vond er eigenlijk niet zo heel veel aan :bloos:
Het enige rare is dat je een heel vak niet hebt Edit: Haha geweldig :D Edit: Alleen ik zie het in die sudoku nergens staan :confused: |
*sudoku's haat*
|
Ik ben hier serieus echt te dom voor, en ook voor sudoku`s in het algemeen.
|
pi
|
Pi had ik er niet uit gehaald. Ik ken nog niet eens 1 decimaal van pi uit mijn hoofd. Whoohoo GR! Maar de sudoku zelf is niet moeilijk.
|
Citaat:
|
Ik ken de eerste 6 decimalen uit mijn hoofd, dus ik had 'm in 3 seconden.
|
zelfs met alle extra informatie haal ik nog pi er niet uit :(
|
Ik ken rond de 50 decimalen van pi uit m'n hoofd. :o
|
*sudoku's haat* + *wiskunde haat* = *dit topic haat*
|
Citaat:
ik 60 puh |
Citaat:
Lekker puh. |
http://www.wiskundemeisjes.nl/. Heb jij dat geplaatst daar? :P
|
Leuk bedacht. :)
|
Citaat:
|
Ik heb een hekel aan sudoku / einde mededeling
|
Ik ken pi tot 8 cijfers achter de komma. De rekenmachine geeft er 7 en dan weet ik ook nog het cijfer waarop is afgerond. Maar ik zag het niet. Pas later zag ik dat juist de cijfers die gegeven werden Pi vormen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
23 Verder maakte Chiram de Zee, een bekken van gegoten brons van vijf el hoog, met een middellijn van tien el en een omtrek van dertig el. |
|
Citaat:
|
Bij dvd spelers heb je van die 'geheime menuutjes' voor de distributeurs om de regiocode in te stellen. Voor onze dvd speler moest je in een bepaald menu de eerste 6 of 8 getallen van pi intypen :D
|
Citaat:
|
:eek: ik dacht meteen aan pi zonder het verder gemaakt te hebben.. *obsessed*
maar ik ken er maar een stuk of 15... *minimaal 50 bijleren gaat* @ts: hoe zet je zo´n sudoku´s in elkaar? Ik heb het ook een tijdje gelukt, maar er zit totaal geen structuur in bij mij :p |
Ik weet alleen 3.141592...
Met sudoku's maken moet je denk ik gewoon ergens beginnen en zorgen dat elk getal steeds maar 1x per rij/kolom voorkomt. Als je pi gebruikt heb je al een voorwaarde waaraan je sudoku moet voldoen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je van niks uit aan het maken van een sudoku begint. |
Citaat:
|
Citaat:
In principe kun je, zodra je een volledig ingevuld diagram hebt gekregen, daaruit altijd cijfers gaan weglaten, en steeds blijven checken of hij daarmee wel eenduidig blijft. Ohja, heel belangrijk bij dit hele proces is dat je bij het puzzelen niet de redenatie gebruikt:"Als ik dit cijfer hier invul, kun je een paar andere vakjes altijd op meerdere manieren invullen, dús dit cijfer moet niet hier omdat de puzzel eenduidig moet zijn." Dat kan bij het oplossen van bestaande sudoku's wel, maar nu is het juist nog de vraag of je puzzel wel eenduidig is. Bij deze sudoku vond ik het wel flink lastiger. |
Ik zou dus bij god niet weten hoe pi werkt oid :p ik weet alleen welk knopje het is op mijn rekenmachine (maar hoe dat verder werkt zou ik ook niet kunnen vertellen) :o en Sudoku is ook niks voor mij.
|
Citaat:
pi = 3,141... |
Citaat:
|
|
Ja, een wiskundeprofessor bij ons merkte het al op: het is opvallend hoe mensen zich schamen als ze bijvoorbeeld niet goed kunnen lezen, maar als het om wiskunde en rekenen gaat opeens zonder schroom hun domheid etaleren.
|
Waarom zou je zoveel mogelijk decimalen van pi uit je hoofd moeten kennen :confused:
|
Citaat:
Ik heb nog nooit in een situatie gezeten waarbij ik de decimalen van pi echt heel erg nodig had. (En dan nog ken ik er wel vier :P ) |
Citaat:
|
Citaat:
Er wordt ook wel 'opgekeken' tegen wiskunde. "Oh oh, wiskunde, jaaa, daar snap ik toch niks van!" En dan is het 'stoer' om volmondig te roepen dat je je te goed voelt om iets van wiskunde te snappen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34. |