![]() |
Lied van de Maan
Lied van de Maan
zal het zijn dat het lied van de maan niet meer klinkt en dat sterren van goud in de nacht niet meer stralen zal het zijn dat de stem van de maan niet meer zingt als de macht van de godheid mij roept en komt halen zal het zijn dat een zuivere zon niet meer schijnt en dat alles verandert in ijzige kilte als de schim van mijn wezen vervaagt en verdwijnt rest slechts een herinnering die gehuld gaat in stilte als er straks niet meer is dan het eeuwige duister wil je beloven dat je dan aan me denkt wil je me zeggen dat je soms hebt geluisterd naar het lied dat in tranen van zeer werd gedrenkt waarom heb je mij toch zo alleen laten leven waarom heb je mij toch zo alleen laten gaan waarom koos je ervoor om geen liefde te geven waarom hoorde je niet naar het lied van de maan zal het zijn dat de stem van de maan niet meer zingt en dat sterren van goud in de nacht niet meer stralen als de macht van de godheid mij roept en komt halen zal het zijn dat het lied van de maan niet meer klinkt --- |
Ik vind hem wel wat hebben:) En ik vind het een beetje liedtekstachtig, komt denk ik voornamelijk door de herhaling die erin zit. Dus eigenlijk moet je er muziek bij bedenken, volgens mij wordt het dan beter. En op zich ben ik niet heel erg van de rijm en zo, maar ik vind het wel goed dat je er niet al te krampachtig aan vasthoudt (klinkt, zingt). De een na laatste strofe vind ik wat minder, iets te overdreven en expliciet. Maar verder loopt hij eigenlijk wel fijn:)
|
Hmn, ik vind hem afgezaagd en klinken als een marco borsato lied...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik stoor me aan de herhaling, die maakt het een beetje onleesbaar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |