![]() |
Kan ik nog aanmelden voor een dierverzorging of sport opleiding mbo niveau 2?
Ik denk namelijk dat ik nu al te laat ben. ik had me aangemeld voor de kapper opleiding bij het regio college maar door omstandigheden kan dat dus niet meer en ben ik volgens mij nu te laat om nog op een andere school te komen.. heb volgende week ook een gesprek. die man zei dat ik dan iets anders kon kiezen en nu krijg ik te horen dat die sport opleiding al vol is.. :nono:
Ik zit al 2 jaar thuis omdat ik een ziekte had en ik heb echt geen zin om nog een jaar thuis te zitten. ik heb al aangemeld bij Roc leiden, roc asa. maar weten jullie misschien meer opleidingen waar ik nog op kan? dagopleidingen, avond opleidingen. maakt niet uit. Ik heb opleiding mbo niveau 2 nodig. ik heb ook gehoord dat het in februari ook nog kan een opleiding beginnen. is dit zo? en waar? ik zit nou al weken lang heel lang te googlen en te zoeken en ik weet het niet meer. een mbo niveau 2 dierenopleiding of muziekopleiding zou ik ook leuk vinden. Ik wil gewoon weer naar school (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :eek: ) |
Je zegt 'ik wil gewoon naar school'. Maar denk wel goed na over je toekomst. MBO niveau 2 is een vakopleiding en is vrij beperkt. Als je zomaar iets gaat doen betekent het wel dat je hierna ook werk moet vinden in die sector, want anders kan je net zo goed gelijk beginnen met werken.
Dierverzorging is trouwens niveau 4, maar de kansen op een (betaalde) baan zijn vrij slecht. Ook met een Kappersopleiding kan je vrij weinig daar er tegenwoordig een overschot aan is. Je kan wel zo'n opleiding gaan doen maar grote kans dat je daarna met je diploma alsnog achter de kassa zit in een supermarkt. Sorry, maar met een MBO Niveau 2 opleiding kan je vrij weinig en het stelt ook niet veel voor. Ik zou je zeker aanraden minstens te kiezen voor een degelijke MBO niveau 4 opleiding of als je 21 bent een toelatingstoets te doen voor HBO. Hier heb je veel meer aan. |
Citaat:
@Lady_CoCo: Neem contact op met ROC's en vraag hen wat de mogelijkheden zijn (doe het telefonisch, dan heb je het snelste antwoord, wel zo handig zo vlak voor de vakantie). |
MBO kappersopleiding / sportopleiding = training voor werkeloosheid.
Maar goed, elke hanteerd daarvoor andere eisen. Ik heb mensen nauwelijks weken van tevoren inschrijvingen zien regelen. Het hangt er maar van af wat ze als eis stellen en hoe je het benaderd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De mensen die van de opleiding komen hebben het echter zwaar op de arbeidsmarkt. Er is nog een artikel in het NRC aan gewijd waarin werd geschetst hoe dergelijke studies als kapster, sportopleiding, 'modeopleiding' en 'leisure management' feitelijk training voor beroepswerkeloosheid zijn, omdat het aanbod de vraag naar die mensen enorm overstijgt. |
Citaat:
|
Ik denk niet dat je te laat bent, je kan je nog inschrijven tot 1 oktober. Maarjah, als het vol is heb je idd pech.
Als je niet precies weet wat voor opleding je wilt volgen, zou je ook nog een 'hogere' vooropleiding kunnen gaan doen op het volwassenonderwijs. (Heb ik zelf gedaan, nu weet ik ook weer beter wat ik wil qwa beroep) Suc6 verder!!! Tripp, |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |