![]() |
internet- delen!!!!!
ik wil een netwerk maken van 2 computers ikheb het vaker gedaan maar ik kom er op dit moment echt niet meer uit!!
ik heb bij communicatie internet delen aan staan bij bijde computers! ik heb de wizard goed gedaan een diskete bij de hoofdcomp gemaakt maar hij doet het verdomme :confused: nog niet dus kan iemand mij helpen ik weet effe niet waar ik anders moet zoeken!! |
help me nou!!!!!!! kom er niet uit hoor!!
|
Heb je de computers wel met fysiek met een kabel verbonden?
Werkt je netwerk verder wel? IP adressen ingesteld? |
Werkt alleen het internet niet? Werkt het netwerk wel?
Kan je de andere computer pingen? Gateway gebruikt? en wat PIE allemaal nog zei We need more info! |
Poort 113 (identd) open zetten en evt een identd servertje draaien?
Mischien? |
heb niet veel verstand van hardware hoor
maar zal effe kijken |
Citaat:
en kijken of de ips zijn ingesteld |
PC 1:
IP: vb. 192.168.0.1 Subnetmask: 255.255.255.0 PC 2: IP: 192.168.0.2 Subnetmask: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0.1 Welke windows heb je? |
huh haha win ME
|
Volgens mij moet het dan met bovenstaande instellingen lukken.
In WinME heb je ergens de optie om internet te delen. Die moet je dus aanzetten. Om ze zien of je netwerk werkt ga je naar een dos prompt (Start - Uitvoeren - "cmd") tik hier vanop de internet pc: ping 192.168.0.2 dan zie je of het werkt... |
vai msn kan ik makkelijker geholpen worden dus als iemand me add die er veel van af weer!!!
tiesto84@hotmail.com |
Citaat:
time out en hij ging later weg werkt het dan? |
nee dan werkt het niet...kijk je IP instellingen na
heb je een crossed kabel ertussen hangen? |
wat voor kabel?? en hoe kijk ik de ip instelling na dan?
ben geen hardware mannetje hoor haha |
Citaat:
|
he he nou het is me wel gelukt hoor! haha dus beetje hardware mannetje ben ik dan hehe! :D :D :D :D :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |