![]() |
Hulp, film speelt niet af?
Hebben sinds een tijdje een nieuwe camcorder en heb na mijn vakantie de filmpjes op de computer gezet. Via het meegeleverde programma "Picture Motion Browser" kan ik de filmpjes bekijken maar zodra ik ze met Media Player wil openen, of wil openen in Movie maker werken ze niet.
Ik was zover gekomen dat ik merkte dat de codec niet juist was en heb het Klite codec pack geinstalleerd. Nu speelt hij WEL het geluid al af, maar ik zie nog steeds geen beeld. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt! |
VLC gebruiken.
|
Maar ik wil het ook kunnen bewerken in Windows Movie Maker. En dan moet ik toch de juiste codec hebben?? Hoe kom ik erachter welke ik nodig heb? Want dat Klite pack werkte dus niet naar behoren.. alleen geluid is niet genoeg :D
|
Installeer ook eens Divx codec pack. Welke extentie hebben je videobestanden?
|
Citaat:
|
Codec packs zuigen ongelofelijk. Installeer gewoon ffdshow, meer heb je niet nodig :)
|
@Rudy:
Het zijn MPEG's... ? alsnog de Divx codec pack proberen? @M@rco: Wat doet ffdshow precies? Speciale dingen die ik moet aanvinken bij de installatie? want na de normale installatie werkte nog steeds alleen het geluid en geen beeld.. |
Nogmaals, download GSPot en kijk wat voor codec dat ding heeft.
|
Ik heb het gedownload en laten lopen.. waar moet ik nu precies kijken in dat scherm? en waar zou ik dan de juiste codec moeten kunnen vinden? :| :)
Rechtsboven staat iets met MPEG2? Codec(s) are NOT Installed |
Dat stukje dat rechtsboven staat (onder 'Video') moet je inderdaad hebben.
Aangezien je ffdshow al hebt geinstalleerd, open de 'FFDshow Video Decoder configuration'. Selecteer links 'Codecs', en in het rechter gedeelte zoek 'MPEG2' op en zet deze op 'libmpeg2'. Druk op 'OK'. Nu zou het moeten werken. |
Ik kan MPEG2 niet aanvinken? het is lichtgrijs??
|
nee, zie screenshot
|
Volgens mij heb ik dan nog een oude versie, waar heb je de jouwe vandaan gehaald als ik vragen mag?
|
Niet van SourceForge iig, dat ligt stil. De laatste/nieuwste versie kun je downloaden van Free Codecs.com
|
Het werkt! Bedankt voor de moeite! :)
|
Gelukkig (Y)
Hopelijk werkt het nu ook in Movie Maker :o |
Nee :rolleyes: :( Hulp! Hij herkent alleen het geluid..
|
Zie Microsoft Knowlegde Base:
Citaat:
|
Als ik een file erin open, en begin te encoderen (is dat een woord? :D ) eindigt hij gewoon maar wat dan? Er is niks aan het bestand veranderd volgens mij, want hij opent nog steeds niet in Movie maker?
|
Ik heb geen idee, ik ken Media Encoder niet :p
|
als je slim bent ga je eens op zoek naar een DVD of MPEG2-montageprogramma. Windows Movie maker blijft een draak ... ik zou er niet teveel van verwachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
chill monteerprogramma is adobe premiere maar ja.. wel erg lastig
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |