![]() |
fruitvlieg invasie
Hallo,
ik heb de laatste tijd erg veel last van fruitvliegen. Ze zitten overal, zelf in de lege bierflesjes en ik word er helemaal gek van. Ik maak elke dag de vuilniszak leeg (daar vliegen ze ook uit) en spoel sowieso alle glazen om als ik vruchtendrank heb gebruikt. Maar ze blijven hier :( en ze lijken zich te vermenigvuldigen.. Heeft iemand een idee hoe ik ze kan verjagen? |
Insectenspray kopen denk ik dan maar. Vorige zomer hadden wij last van vliegen, met insectenspray was het zo over :)
|
Zodra die beesten eitjes leggen komen die uit... Je moet echt alles meteen weggooien, zodat ze geen mogelijkheid krijgen om zich voort te planten. Bij ons is er al een heel verschil nu we de prullenbak 1-2x daags legen en de afwas elke dag doen.
Ligt er niet toevallig ergens een stukje voedsel achter een kast ofzo? Bij mij lag er 1 cm appel naast de prullenbak en daar zaten er een heleboel op. |
Hm, ik ga eens even overal achter checken.
Nu ze zelfs bier drinken, vind ik ze echt irri |
Ben benieuwd:P Bierkratjes moet je buiten zetten trouwens, dat helpt ook wel.
|
Bij ons hebben we vooral last van babyvliegen, de hele straat, we hebben geen idee waar ze vandaan komen. Je maakt er vandaag een miljoen dood, morgen zijn er twee miljoen :S. Sommige bomen trekken vliegen aan heb ik gemerkt.
|
Ik weet niet of je planten hebt, maar ik heb wel eens gelezen dat ze daar ook in gaan zitten. En dat het dan helpt om lucifers met de kop naar beneden in de aarde te zetten.
Bij mij werden het er toen wel minder, maar ik weet niet hoe schadelijk het is voor je plant.... |
Citaat:
|
Ik heb er ineens ook last van. Toevallig sinds mijn huisgenoot haar ongelooflijk vieze keuken helemaal heeft opgeruimd. Alsof ze daarna naar mij zijn verhuisd:(
Ik heb een paar tips gelezen en ze ook uitgeprobeerd: Vul een bakje met azijn en water en zet dat in je keuken. Heeft bij mij niet veel uitgehaald, behalve dat mijn hele kamer naar azijn begon te meuren, maar wie weet werkt het bij jou wel. Snijd een sinaasappel doormidden en steek er wat kruidnagels in. Laat dat staan en leg de dag erna de andere helft erneer. Dit ben ik nog aan het testen. Ze komen er wel masaal op af, maar ze gaan niet echt dood ofzo. Heb de sinaasappel nu op de gang gezet, watn elke keer als ik iets pak in de keuken vliegen ze masaal rondjes.. Misschien heb je er wat aan. Ik ga zelf denk ik toch maar wat spray halen ofzo. |
"zelfs in de lege bierflesjes"
denk je niet dat ze zich daartoe misschien aangetrokken voelen? :o |
Een glas witte wijnazijn met een scheut vloeibare zeep. Bij ons zaten er na een dag al een heleboel dooie vliegjes in.
|
esther, je hebt twee dingen nodig:
insectenspray en een vliegenelektrocuteerding. succes gegarandeerd. |
1. Bewaar je lege bierflesjes buiten je kamer
2. Gooi je afval meteen weg en smijt de vuilniszak zo snel mogelijk ergens buiten je kamer 3. Zorg er voor dat je geen oude groente of fruit in je kamer hebt 4. Was vieze afwas meteen af Ok, nu hou ik mij aan die 4 punten, en ik heb last van andere vliegjes, iets grotere (geen bromvliegen) die de hele tijd rond mijn lamp hangen, ook als hij uitstaat. Ik heb 's avonds en 's nachts als ik het licht aan heb mijn raam dicht en overdag de hele dag mijn raam open. Weet IEMAND wat ik tegen de kutbeesten kan doen? b.v.d. |
Citaat:
|
Citaat:
they came to eat my brains braaaaaaiiiiiinnnssss :o OT: Het zijn er nu wat minder geworden, ik hoop niet dat ze op het bord eten zitten wat ik even op mn kooktafel heb neergezet anders kan dat ook meteen de vuilnisbak in -_- |
Citaat:
|
Ik ben nu weer terug van vakantie, ze zijn allemaal opgelost in het niets!
Hopelijk blijven ze daar nu ook... |
Sherry: fruitvliegjes zijn daar gek op! Als je ergens een glaasje met een bodempje sherry neerzet, heb je in de rest van je huis er geen last meer van.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47. |