![]() |
Treinenfototopic
Ik kon met de search geen oude vinden terwijl er toch wel een was onnietaaaaan?
Iig; post je treintjes. http://farm2.static.flickr.com/1208/...e2083e8aca.jpg |
Cabine van een HST tussen Malmö en Kopenhagen; aan het versnellen tot 180 midden op de Øresundbrug
http://farm2.static.flickr.com/1347/...b684938c_b.jpg |
|
Hier een beetje nostalgie, dit ding banjerd regelmatig door station Landgraaf heen, hoor soms op kilometers afstand al de stoomfluit. ;)
http://www.deheek.nl/Motel/images/m_1220-2.jpg http://www.zlsm.nl/ |
Wat erachter hangt is geen zlsm. VSM? 46'er oid?
|
Ik meen me te herrinneren dat er bij de stoomdagen van de ZLSM wat van de VSM aanweezig was. ;)
|
|
Ik ga zometeen met een ICE, maar ik heb geen fototoestel. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nice!! (y)
Gisterochtend in Hengelo; http://farm2.static.flickr.com/1308/...af26ef6b91.jpg Aankomst daarna in Bad Bentheim met IC141; http://farm2.static.flickr.com/1280/...297fde2391.jpg Locwissel; http://farm2.static.flickr.com/1215/...fe80cae1a6.jpg Fotootje van een random IR met een DB110 ervoor in Osnabrück Hbf omdat ik een uur overstaptijd had; http://farm2.static.flickr.com/1399/...3ed897ec0b.jpg De trein tussen Hamburg en Kopenhagen, foto is gemaakt in Næstved, eerste is tegentrein in Næstved, tweede op de boot tussen Puttgarden en Rødby http://farm2.static.flickr.com/1371/...3ebe9a8f8d.jpg http://farm2.static.flickr.com/1023/...42c95ec79c.jpg |
Citaat:
http://images.businessweek.com/ss/07...s/source/9.htm http://www.transrapid.de/ |
Citaat:
Ritje van 30 km duurt 7 minuten |
http://www.spoorwegmuseum.nl/nieuwsb...enekan2004.JPG
deze blijft imo het mooiste Nederlandse treinstel ooit |
Ik vind dit topic een beetje eng, ik ben bang dat Fleet Admiral terug komt :( :( :(
|
Citaat:
ik ben benieuwd of ie de nieuwe dienstregeling ook al uit zn hoofd kent |
Citaat:
|
Met de trein mee met de boot? Dat heb ik nog niet eerder gezien.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
ah, een topic dat bij mij past, ik ben dol op treinen
|
ik vind het alleen zo stom dat ze die railhoppers gesloopt hebben :
http://www.nicospilt.com/DF20070216_0172.JPG |
|
mooi gezicht, een intercity dubbeldekker trein in het onderhoudsbedrijf van nedtrain :
http://www.stork.nl/railway/Images/T...nProject02.jpg |
Beter gooi je dat in één post :P.
Maar inderdaad. Exit Railhopper/SM'90. Jammer he :( |
|
Citaat:
|
en dit vind ik ook te ver gaan :
http://www.nicospilt.com/RM20060526_2.JPG ik had m graag met mijn gouden handen willen schoon maken |
Lijkt wel een beetje rvs zo á la de VS :p
|
|
Citaat:
|
Niet zo geweldig boeiend, maar toch. Vanmiddag op een stralende dag genomen met volle snelheid langs Lage Zwaluwe, intercity Venlo-Den Haag Centraal:
http://aycu33.webshots.com/image/246...5051114_rs.jpg |
Die is best scherp voor een 140km/u foto! (y)
|
Lage Zwaluwe, gruwel.
Wel een leuke foto. |
Citaat:
Lijkt mij eerder 14 km/u. ;) Edit/aanvulling, kijken of ik een pic kan schieten van het gedrocht (Deutsche Bundesbahn) dat station Landgraaf dagelijks aandoet! ;) |
Ook een bijdrage van mijn zijde, meest recente aanwinsten:
Kirchlengen (NRW): http://evito.student.utwente.nl/tra/...wartwit_tn.jpg Railion met een sleep wagens geschikt voor het zwarte goud (tussen Hannover en Lehrte): http://evito.student.utwente.nl/tra/...7200128_tn.JPG Een trein van de Veolia groep die wèl rijdt ;): http://evito.student.utwente.nl/tra/...7200133_tn.JPG Dieselboemel richting Braunschweig HBF: http://evito.student.utwente.nl/tra/...23sepia_tn.jpg OHE G2000 (?) met een lading bomen, ten oosten van station Wolfsburg: http://evito.student.utwente.nl/tra/...7220177_tn.JPG Voormalige Potsdam HBF, van de ooit acht sporen is er voor stoppende passagierstreinen nog één in gebruik: http://evito.student.utwente.nl/tra/...7270216_tn.JPG Berliner S-Bahntrein verlaat Charlottenburg in de avond: http://evito.student.utwente.nl/tra/...7270222_tn.JPG S-Bahntrein rijdt ter hoogte van 'de valei' bij Gesundbrunnen richting het zuidoosten: http://evito.student.utwente.nl/tra/...7290258_tn.JPG Airportshuttle te Berlin HBF Lehrte Bahnhof: http://evito.student.utwente.nl/tra/...8030311_tn.JPG Kusje: http://evito.student.utwente.nl/tra/...ierkant_tn.jpg Berlin - Warschauw Express: http://evito.student.utwente.nl/tra/...8030321_tn.JPG S-Bahn rijdt in westelijke richting Berlin HBF binnen: http://evito.student.utwente.nl/tra/...8030323_tn.JPG Perron voor de sporen 13 en 14 te Berlin HBF, rechts staat een ICE 1 gereed voor vertrek en links wordt een trein uit de 140 serie aangekondigd voor vertrek richting Amsterdam: http://evito.student.utwente.nl/tra/...8030330_tn.JPG |
De 140 serie is mijn favoriet <3. Om in te reizen dan. Vooral de 141.
|
Probeer dan ook eens DB-NachtZug uit. Deze zomer ook gedaan en dat is pas echt heerlijk...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Helaas reed net m'n aansluitende trein richting Rotterdam weg en had ik alsnog +15. :( Overigens vandaag tijdens het fietsen nog een aantal treinen gezien: http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080350.JPG http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080351.JPG ICM richting Utrecht. http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080357.JPG 3*6400 met een sleep wagens geschikt voor bulk ledig richting Rotterdam. http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080364.JPG Hollandser kan niet; koe, lucht, polder en vlavlip. ;) http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080388.JPG Bij één of andere overweg. http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080389.JPG Daarna kwam er nog een Railiontreintje aan kachelen. http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080418.JPG Paar kilometer verder. Om de modemgebruikers het niet te lastig te maken, even in het klein: http://evito.student.utwente.nl/tra/...derportaal.jpg http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080386.JPG http://evito.student.utwente.nl/tra/...l/P8080435.JPG |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had laatst na die trein 8 minuten overstaptijd (naar ICE in Hannover), maar hij was mooi op tijd en ik heb m'n overstap ruim op tijd gehaald. :) @ Deadlock: waarom is dat jouw favoriete trein? |
Citaat:
In westelijke richting, dus vanuit Duitsland, heeft dat ding altijd vertraging! Juist irritant omdat die trein nu weer geintergreerd is in de NoordOost corridor (Amsterdam/Schiphol/Den Haag/Rotterdam - Amersfoort - Leeuwarden/Groningen/Enschede) en vertragingen in die corridor dodelijk zijn voor je aansluitingen. Iedereen wist natuurlijk al dat dit fout zou gaan, want in de jaren zeventig (na invoering Spoor na '75, met als dienstregeling onderdeel Spoorslag '70) is al bewezen dat dit voor geen meter werkt. Destijds reden treinen uit Moskou en Kopenhagen mee in de NoordOost richting Amsterdam en dat was vragen om problemen. Nu zijn de lijnen weliswaar iets ingekort (Berlijn of Scezin), maar het probleem is niet opgelost. Na die tijd is er niet voor niets gekozen bij de NS om een aparte binnenlandse IC te laten rijden en de 140 los te laten rijden. Echter spelen nu weer allemaal problemen zoals geld verdienen en materieeltekorten, daarom is de 140 weer in het binnenlandse stelsel geintergreerd; niet omdat die trein zo punctueel is. In Nederland is de 140 als 'normale' trein veruit het comfortabelst. |
Miracle gewoon, de route is geweldig. Meestal ga ik sochtends nog een paar uur werken, dan loop ik op mijn gemak naar Deventer station (5 min), stap ik in, en rij daar waar ik naartoe moet. Ik hou ongelofelijk veel van locwisselen, en dat gebeurt op de series naar Frankfurt via Arnhem uiteraard niet meer (muv van CityNightLine). Je bent vanaf Deventer met bijna 5 uur en vanaf Hengelo met 4:20 in Berlijn zónder overstappen. Lekker nachtje stappen en de volgende dag weer terug.
Als je een van de latere pakt op vrijdag, kan je in Osnabrück de directe NachtZug naar København pakken. Ook geweldig <3. Ik vind het alleen belachelijk dat het ding nog steeds niet uurlijks rijdt. |
Er zijn plannen om ICE te laten rijden in de 140, wat ik dan wel heel erg jammer vind, vanwege alle rompslomp die erbij komt kijken. Eventueel toeslag betalen, minder makkelijk fietsen mee en dergelijke.
DB wil af van getrokken materieel in het Fernverkehr, maar laat ze eerst maar de ICE 4 bestellen. Het geweldige van de 140 is ook dat het vanuit Nederland een vrij gemakkelijk bereikbare 'echte IC' - comfort, niet elke drie minuten stoppen zoals in de Randstad, bistro - is, tot de vertraging aan toe! ;) Wat betreft de frequentie, ik vraag mij af of er elk uur een trein vol te krijgen is. Volgens mij wordt die vooral binnenlands (zowel in Nederland als Duitsland) gebruikt en het kost dan wel weer allerlei rompslomp. In Berlijn staat er op het bord ook een hele rij tijden met "Bis Bad Bentheim". (n) Nee, laat de NS, NMBS en DB en regionale overheden is maar eens fatsoenlijke treinen rijden in de grensstreek, met fatsoenlijke frequenties. Amsterdam - Heerlen - Aken, Maastricht - Heerlen - Aken - Köln, Amsterdam - Maastricht - Luik. Zit zoveel potentieel in, vooral in Zuid Limburg, een enorm stedelijke (Maastricht, Heerlen, Luik, Aken) regio, waar niets de grens overgaat. De IC Maastricht - Brussel is ook een lachertje, rijdt alleen doordeweeks en niet na 19.00. |
Wat dat betreft heeft men het hier in de provincie Groningen goed begrepen: elke twee uur een trein van Groningen naar Leer. Hooguit wat chagrijnige gezichten voor de reizigers van/naar Sappemeer Oost, maar dat geeft niet, lijkt me.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.