![]() |
Het religie forum
Kan de naam niet naar:
Geloof, religie en levensbeschouwing? Religie is zo kort door de bocht :s het is slechts de instititunaliseren van geloof. Dus alleen zaken als kerken en moskeen, niet echt genoeg voor discussie. Als je er geloof, religie en levensbeschouwing van maakt word t forum opeens een heel stuk interresanter. Bovendien zorgt de naam "religie" voior een dergelijk forum dat sommige mensen religie en geloof als het zelfde gaan zien. Volgens mij hette t forum vroeger ook zo, of religie was een subforum van levensbeschouwing ofzo. kan me nog vagelijk zoiets herrinneren. |
Ik zou ervoor kiezen het een subforum van Mystiek te maken.
(ja ik weet dat Mystiek niet meer bestaat ;)) Maar goed, de huidige vorm voldoet aardig. Er is plaats voor genoeg niet-institutionele zaken. |
Het enige echt bespreekbare aan religie is pedofiele priesters en terrorisme. Evenals nieuwe ideeen vanuit bijvoorbeeld het vaticaan en de bedevaart naar mekka.
Geloof voegt daar dan nog het hele idee achter god/allah etc. aan toe, wat is god? wat staat er nu eigenlijk in de bijbel/koran etc. en levensbeschouwing zou het dan nog net een stukje breder maken als in: met welke normen/waarden leef jij? hoe zie jij de wereld? wat zijn de belangrijkste levenslessen die jij hebt geleerd in de laatste jaren? etc. |
EENS! (y)
|
Ik denk dat dit het best besproken kan worden, na de vakantieperiode. Dan is iedereen die erover gaat ook aanwezig. Dus als je het dan nog eens wil aanhalen :)
|
ok, moet ik dit topic dan weer even omhoog halen? of een nieuwe maken
|
Citaat:
|
Lijkt me vrij nutteloos, bovendien is het mystiekforum niet voor niets gesloten. Dan komen er weer allerlei zweeftypes die dan gaan zeuren als je ze confronteert met het feit dat ze totale onzin uitkramen.
|
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik Geloof, Religie en Levensbeschouwing op zich wel goed vind klinken, ook al bezoek ik zelf nooit het forum Religie. |
noem het dan gewoon 'Levenbeschouwing', daar valt geloof en religie toch ook onder.
|
Citaat:
Het is misschien een idee om het opnieuw onder de loep te nemen, maar ik zou idd wachten tot na de vakantie. |
Citaat:
Citaat:
Om eerlijk te zijn mis in Mystiek wel. Niet om te posten, maar de onderwerpen spraken me gewoon meer aan dan wat je nu bij Religie hebt. :o |
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso vind ik het hypocriet om het ene geloof serieus te nemen en het andere als een grap te zien. Door een subforum levensbeschouwing heeft teminste alles wat mysterieus en onverklaarbaar is een kans. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mystiek was gewoon fucking grappig omdat er allemaal idioten kwamen die in elfjes en dat soort onzin geloven.
Ik wil het terug (Y) |
Mystiek terug idd. (y)
|
En ontopic reageren, of je mond houden. Opmerkingen over nieuwe leden die het forum willen veranderen en de bezoekers van het ter ziele gegane mystiek zijn hier niet op zijn plaats.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |