Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Welk merk raden jullie mij aan? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1609162)

Bloempje3 20-07-2007 22:40

Welk merk raden jullie mij aan?

Hey,

ik ben best wel een noob als t op pc's aankomt dus ik kan wel wat advies gebruiken :p Ik heb een nieuwe computer nodig en ik heb er een paar op het oog, bijna allemaal van hp :o Is dit een goed merk? Zo nee, welke merken zijn dan wel goed? De prijs maakt niet uit, als het merk maar betrouwbaar is (en de pc zelf goed is natuurlijk, maar dat zie ik zelf gelukkig nog wel :p ). Met m'n vorige merk Packard Bell heb ik veel problemen gehad dus dat merk valt al af (tenzij het inmiddels verbetert is :o )

El Chupacabras 20-07-2007 22:46

de vraag is wat wil je ermee doen? Hoeveel mag het kosten?

Bloempje3 20-07-2007 22:59

Citaat:

El Chupacabras schreef op 20-07-2007 @ 23:46 :
de vraag is wat wil je ermee doen? Hoeveel mag het kosten?
Gamen, wallpapers etc maken, muziek downloaden en vooral voor school :p Ik had graag een totaalpakket gehad en mijn budget is €1200, maar het mag ook meer zijn als het maar een degelijke computer is van een degelijk merk (hoeft niet het ALLERnieuwste te zijn, maar wel ''gewoon'' nieuw :p ). Een printer hoeft er overigens niet bij want ik heb al een goeie. Een 20 inch beeldscherm zou wel leuk zijn maar dat is slechts een extra wens :o

Piloff 20-07-2007 22:59

Wat garantie betreft: HP: je meldt je kapotte pc bij hen aan en ze gaan hun uiterste best doen en waar nodig meer geld uitgeven om jouw pc binnen 10 dgn bij jou terug te brengen. Je betaalt wel wat meer, maar dan heb je een mooie, stille pc die snel gefixt wordt.

Asus: vet voor het gamen! Goede, kwalitatieve pc's, zit in hetzelfde rijtje als HP.

Packard Bell, Acer: je meldt je kapotte pc bij hen aan, ze komen hem ophalen en als ze 'em binnen 10 dagen bij je terugbrengen, heb je geluk. Meestal duurt het langer though. Je betaalt wat minder, maar dan heb je een niet zo mooi ontworpen pc die aan de lopende band is ontwikkeld en dus wel wat fouten kan hebben.

Sony: ze raken je pc kwijt, zeggen dat je het zelf stuk hebt gemaakt, kortom: ze zijn erg kut met de garantie.

Bloempje3 20-07-2007 23:02

Citaat:

Piloff schreef op 20-07-2007 @ 23:59 :
Wat garantie betreft: HP: je meldt je kapotte pc bij hen aan en ze gaan hun uiterste best doen en waar nodig meer geld uitgeven om jouw pc binnen 10 dgn bij jou terug te brengen. Je betaalt wel wat meer, maar dan heb je een mooie, stille pc die snel gefixt wordt.

Asus: vet voor het gamen! Goede, kwalitatieve pc's, zit in hetzelfde rijtje als HP.

Packard Bell, Acer: je meldt je kapotte pc bij hen aan, ze komen hem ophalen en als ze 'em binnen 10 dagen bij je terugbrengen, heb je geluk. Meestal duurt het langer though. Je betaalt wat minder, maar dan heb je een niet zo mooi ontworpen pc die aan de lopende band is ontwikkeld en dus wel wat fouten kan hebben.

Sony: ze raken je pc kwijt, zeggen dat je het zelf stuk hebt gemaakt, kortom: ze zijn erg kut met de garantie.

Dat is fijn om te horen :D Nog meer mensen die HP aanbevelen?

lullow 21-07-2007 15:09

Ja, tuurlijk raad ik HP aan..

Is degelijk spul, en zoals Piloff al zij, de garantie die ze leveren is heel goed...

Packard Bell and Dell zuigen .. om het zo maar even duidelijk te maken.

Bloempje3 21-07-2007 23:53

Nou het is een HP geworden! (y) Ben er super blij mee :D

Oktay-Y 22-07-2007 03:37

Daar krijg je later spijt van... je bent veel goedkoper uit met een zelfbouw systeempje en dan heb je ook een veel betere,
De enigste service die je bij HP krijgt is 'Sorry, hierover kan ik niet beslissen' tenminste bij mijn laptop...

Zelfbouw systeem 40% goedkoper uit en ook nog eens beter? problemen? ga ff naar de computer zaakje om de hoek oid
Als het kapot gaat... ff bellen waar jeh em gekocht heb en in 1 weekje heb je een nieuwe/gerepareerde hardware :)

J-roenn 22-07-2007 15:12

idd, het beste kan je nog altijd terecht bij de computerboer op de hoek, die nog de tijd voor je neemt een systeem samen te stellen aan de hand van je eigen wensenlijstje. is er iets mee mis ? geen gezeik met opsturen, gewoon langsbrengen en bijna altijd binnen een week je bakkie terug...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.