![]() |
Op kamers/campus, Wat heb je nodig?
Ok, post hier wat er allemaal nodig zou zijn als je er van uitgaat dat er al een bed, bureau(stoel), koelkast, wastafel, kasten en verlichting instaan.
Ik begin deze lijst met: -Magnetron/tosti-ijzer -Waterkoker Alle suggesties zijn welkom! BVD |
Glazen + Borden + Bestek + Pannen etc.
TV |
Coffee Creamer.
|
- Laptop/PC
- Inboedelverzekering - Ziektekostenverzekering Verder moet je je daar niet al te druk over maken. Je merkt het vanzelf wel als je iets tekort komt. |
wat betreft verzekering zou ik gewoon een op kamers pakket bij een bank afsluiten dan heb je alles in één qua verzekeringen die 'nodig' zijn.
verder is het denk ik heel persoonlijk wat je nodig hebt als je op kamers gaat, in mijn nieuwe kamer staat (naast reeds genoemde) - dvd speler - cd's / dvd's - boeken - toiletspulllen - handdoeken - slaapzak + opblaasbedje (voor als er iemand komt logeren) - theeservies - koektrommel - stofzuiger - schoonmaakdoekjes - schuursponsjes - spiegel - cd-rekjes |
Op mijn kamer past niet veel meer dan een bed + tafel.
|
Dat ligt ook een beetje aan of het huis waar je gaat wonen al dingen heeft (soms delen mensen bv. 1 stofzuiger) of niet. Ik zou gewoon eerst de belangrijkste dingen meenemen (kleding, boeken, bestek, borden, pc etc) en dan merk je vanzelf wel wat je nog mist (stofzuiger, waterkoker, koffiezetapparaat, tv, etc etc). En dat vul je dan aan.
Schoonmaakdingen heb je ook zo gekocht, wel handig om eerst te kijken of jullie sommige dingen delen voor je een hele dweil gaat kopen met zes verschillende opzetstukjes. |
Er zitten al veel goede dingen bij mensen :D snelle replies btw!
|
schrijfspul
Plijsters Paar medische dingetjes (jodium, paracetamolletjes etc) Bureaulamp Bierkoelkast Senseo ligt er ook aan, zit je echt apart op kamer, in een woonhuis of een studentencomplex? Ik woon in een normaal rijtjeshuis, en we delen veel dingen zoals bestek etc. |
Campus voor 1 jaar, daarna wordt je op straat gezet :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Computer, stereo, piano, vloerbedekking, spiegels, boeken..
|
Citaat:
Als je bijvoorbeeld laminaat hebt en je kraan gaat lekken kan een inboedel nog weleens handig zijn. Het kost bijna niets en je weet nooit wanneer het van pas komt, dus dat zou ik wel doen. Verder: opbergdoosjes, natuurlijk de nodige etenswaren en als het niet aanwezig is, vergeet dan niet de eerste dag toiletpapier mee te brengen. De eerste boodschappen moet je zelf bedenken: wat eet je, waar kook je mee, welke kruiden gebruik je, drink je koffie of thee etc? |
Citaat:
Een uitvaartverzekering is inderdaad niet noodzakelijk, maar ik heb dat wel en ik vind het wel een prettig idee dat als er iets mocht gebeuren mijn ouders niet mijn hele begrafenis zelf hoeven te betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een doosje condooms op je nachtkastje is ook handig.
|
Citaat:
|
Aansprakelijkheidsverzekering is voor als je bijv. een bal door de ruiten van de buurman schopt. Je kunt op de polis van je ouders blijven staan zolang je studeert.
|
WA kan vaak ook wel op naam van ouders, dat heb ik ook. Even nagaan bij ouders, of als die het niet weten verzekering.
|
En als je het toch op jouw naam moet staan, kun je vragen of je ouders 30 euro ofzo extra per jaar naar je willen overmaken. ;)
|
Schandalig veel koffiepads sowieso :o
|
Geld en connecties.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: