![]() |
naar de hemel en dan?
vraagje aan de gelovigen onder ons: Hoe zien jullie de hemel? Zit je de hele dag op de wolken god te aanbidden? of ga je er elke avond naar de kroeg? zit je vast aan je lichaam? of kan je zelf kiezen hoe je eruit ziet? zijn al je familieleden er ook? is het er druk? etc.
Kortom hoe ziet de hemel erg volgens jullie uit en wat valt er te doen? TS begint niet want hij gelooft niet in de hemel. |
ik zou niet weten wat er na de dood is, want ik ben nog nooit dood geweest voor zover ik me kan herinneren.
Ben overigens wel benieuwd. |
Ik ben gelovig maar nog steeds een beetje bezig met het ontwikkelen van de manier waarop. Bij het leven na de dood ben ik nog niet aangekomen en tot nu toe zie ik het als een droomloze slaap, geen hemel dus.
|
Citaat:
|
Je kunt niet dood zijn. Je kunt enkel dood gaan. Want als dat eenmaal gebeurd is besta je niet meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meph heeft een tijdje als sig gehad "als je dood gaat, ga je naar de Hema" ;)
Is het overigens de bedoeling van het topic om ook ietsjisme en anderen aan het woord te laten? Of is het puur beperkt tot geïnstitutionaliseerde verhalen? |
Citaat:
|
Elke dag hemarookworst. Wat wil je nog mee.r
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Planten en bomen sterven, composteren en hun nuttige stoffen worden weer opgenomen door nieuwe planten.
Reïncarnatie? Misschien.. bewust? neuuh.... |
Ik geloof niet dat de hemel een fysieke plaats is, ik zie de hemel meer als een toestand. Het een zijn met God.
|
Ik zie de hemel als een plek waar ik niet hoef te werken, alles overvloedig en gratis is en ik de hele dag lekker lui kan zijn en een beetje zit te fozen met lekkere wijven. En een beetje bijpraten met overleden familieleden die daar ook rond lopen. Geloof alleen niet in god of in de hemel. Ik ben van mening dat er niks is na de dood, netzoals er voor de dood niks is, in elk geval niks wat ik me herinner.
|
Citaat:
Tot nu toe valt mij op dat er voornamelijk niet-gelovigen reageren. Ik ging er toch vanuit dat de gelovigen op dit forum toch wel een beeld hebben van de hemel. |
[QUOTE]lawallan schreef op 23-07-2007 @ 07:08 :
[B]Ik ben benieuwd hoe gelovigen de hemel zien, omdat ze er allemaal zo graag naar toe willen. Gelovigen moet je hier in de breedste zin van het woord zien, van streng gelovige christenen tot ietsisten of misschien wel van een geloof waar ik nog niet eerder van heb gehoord. hoe kan je nou een beeld creeeren als je die nooit zelf gezien hebt? iemand zei dat die naar de kroeg zou gaan...wat nou als er in de hemel geen kroeg is ? kan je lang blijven zoeken....Als je dood gaat, ben je dood.Mocht/mag er wel wat zijn...Dan denk ik, dat je dat zelf kan bepalen hoe het eruit gaat/kan zien? ( net in je slaap over wat je droomt nachtmeriies etc ). alleen denk ik dus juist dat je daar in blijft hangen, en als je dood bent kan je geen nieuwe dromen bedenken ( bewustzijn ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Bijbel licht wel een paar tipjes van de sluier op als het gaat om wat er is na de dood, maar het blijft een geheimenis (verrassing als je wilt)... Er zal geen ziekte, verdriet, dood etc meer zijn in het Koninkrijk van God. Gods kinderen zullen een nieuw opstandingslichaam krijgen en nog hoger dan engelen zijn... Ik denk dat het absoluut niet saai zal zijn, maar juist geweldigen avontuurlijk... God heeft zich ook als een artiest getoont in de Schepping, dus laat staan als er niks meer in de WEG staat... Het duurt ook nog eens eeuwig en aangezien God ONEINDIG GROOT IS, ben je nooit uitgekeken....
En dan te bedenken dat IEDEREEN uitgenodigt is.... geloof in de liefde die God in Jezus heeft geopenbaard en je zult er komen... Er zullen ongetwijfeld parels voor de zwijnen komen, I'll take my changes |
Wat er na de dood is laat ik in het midden. Soms denk ik: 'er is een hemel', dan weer denk ik: 'er is niks' en dan: 'reïncarnatie bestaat'. Ja, ik ben een draaikont.
Maar als er een hemel is dan geloof ik dat die totaal niet op deze wereld zou lijken. Je verlaat je stoffelijke lichaam en je geest gaat over in een constante, monotone staat van zijn. Dat klinkt saai en vervelend, maar dergelijke gevoelens zijn aards en dus niet aanwezig in de hemel. Ik zie het als een vorm van volledige gelukzalige apathie. Dat klinkt tegenstrijdig, maar ik weet niet hoe ik het anders verwoorden moet. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar waarom zou ik geloven in iets wat me niet lekker zit? Er blijft bij mij altijd een klein stukje geloof over dat het mogelijk is dat er een onsterfelijke ziel bestaat. Dat vind ik prettig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29. |