Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Nudisme (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1609508)

oelekeboeleke 22-07-2007 15:05

Nudisme

Wat vinden jullie van nudisme? Ikzelf voel me het lekkerst in me vel zitten als ik naakt ben, heb dan een gevoel van vrijheid. Ga ook het liest naar het naaktstrand, alleen in praktijk kom ik daar bijna nooit omdat mijn vrienden naar het gewone strand gaan en ik dan maar met hun mee ga. Zijn er meer mensen hier die de drang hebben om naakt te zijn en hoe los jij dat op? Ikzelf loop in het weekend vaak naakt door het huis heen, dan zijn mijn huisgenoten namelijk weg en kan het. Hoe denken jullie over nudisten?

Sade 22-07-2007 15:15

Ik heb geen problemen met naakt, ga om de zoveel tijd naar de sauna en loop thuis na 't douchen makkelijk van de ene naar de andere kamer oid.

Maar naakstranden en nudistencampings, neuh (n)

Andijvie 22-07-2007 15:34

Ik voel me naakt prima, en ging vroeger veel naar naturistencampings (eigenlijk alleen maar), maar ik vind het echt compleet níets met seksualiteit te maken hebben.

oelekeboeleke 22-07-2007 15:40

ja maarje waaar moet ik het anders posten?

Sushii 22-07-2007 15:42

lifestyle bijvoorbeeld? :p

thuis heb ik er weinig problemen mee, maar naakstranden e.d. liever niet. Geen behoefte om alles van andere mensen te zien :o

Young Predator 22-07-2007 16:00

Nee, absoluut niks met seksualiteit te maken... ik vind naakt ook fijn, behalve in het openbaar,

Dakus 22-07-2007 16:52

Ik vind het wel een pré tijdens de seks om naakt te zijn (Y)

Stefanie 22-07-2007 17:13

Ik vind naakt zwemmen wel lekker en thuis loop ik ook wel naakt als het warm is, maar verder dan dat hoeft het voor mij niet. Ik hoef niet gezien te worden door andere mensen als ik aan het genieten ben van mijn naaktheid:P

Pippeloen 22-07-2007 17:51

Ik houd niet echt van naakt zijn, omdat ik dat niet lekker vind voelen vanwege zweet etc.
Alleen een boxershortje aan vind ik wel prima.

Ik vind nudisme niet raar, maar de mensen die zichzelf nudist noemen meestal wel. Meestal he.
ik ken er maar een paar.

Optima 22-07-2007 20:18

j

Nona 22-07-2007 21:05

LS dan maar, for the love of God...

Ik loop niet graag naakt of halfnaakt. Tegenwoordig heb ik er minder problemen mee als het nut heeft, bijvoorbeeld douchen in sportdouches gaat prima, maar ik heb verder toch bijna altijd wat aan, ook als ik slaap.

Tonsillitis 22-07-2007 21:18

Citaat:

oelekeboeleke schreef op 22-07-2007 @ 16:05 :
liest

Lies , Liezer, Liest?

naakt is iets voor sexytime maar verder is naakt vooral nutteloos en lomp. IMFO.

Trimm Trabb 22-07-2007 21:31

Ik denk dat niemand er vrolijk van word als ik naakt rondloop, dus doe ik dan ook maar niet.
Pas geleden ging ik met m'n beste vrienden zwemmen, op een eilandje in the middle of nowhere, in het pikkedonker en ik had m'n ondergoed aan. Zelfs dat vond ik al vreselijk om te doen, dus nudisme is niet voor mij weggelegd.

ragdoll 22-07-2007 21:51

Citaat:

Tonsillitis schreef op 22-07-2007 @ 22:18 :

naakt is iets voor sexytime maar verder is naakt vooral nutteloos en lomp. IMFO.

ja dat dus. Ik heb de frase FUNCTIONEEL NAAKT ook nooit zo begrepen.

Trimm Trabb 22-07-2007 22:05

Nou ja, 'functioneel naakt' in een film snap ik wel. Mensen gaan bijv niet douchen met hun kleren aan...

Maar verder...Naah.
Ik heb een collega die ook toegeeft op het strand altijd topless te lopen. Dat vind ik dus echt smerig. Gewoon het idee dat zij d'r tieten los laat wapperen... eurgh.

Boebsie 22-07-2007 22:06

Ondanks ik uiterst sexy en gespierd ben heb ik het niet zo met naakt. Cadeautjes moeten worden uitgepakt! Ik vind een vrouw juist sexy als ze wat aan heeft en je kan fantaseren hoe ze er naakt uit ziet. Baiii.... en dan ruk je die kleren van haar fysiek, dat is juist die leuke shit.

GuMM 22-07-2007 22:26

Thuis vind ik het ook niet zo erg, maar ik doe het eigenlijk alleen maar als ik net uit bad kom (dus nooit echt langer dan 5 minuten :P).
In het openbaar hoeft het van mij niet zo. (Bad-)Kleding aan graag :o

EvilConduct 22-07-2007 23:02

Ik hoef de meeste mensen ECHT niet zonder kleren te zien. Wanneer ik naakt wil zien dan ga ik wel zuipen met vrienden tot iemand zijn kleren uit trekt.

Een tijdje terug las ik trouwens een goed stuk over nudisme en seksualiteit, dat die twee WEL wat met elkaar te maken hebben. Vrees dat ik 'm niet terug zal kunnen vinden: was een artikel van misschien wel 7 jaar terug.

Young Predator 22-07-2007 23:12

Kruimel... bemiddelaar?

ragdoll 22-07-2007 23:13

Citaat:

EvilConduct schreef op 23-07-2007 @ 00:02 :

Een tijdje terug las ik trouwens een goed stuk over nudisme en seksualiteit, dat die twee WEL wat met elkaar te maken hebben. Vrees dat ik 'm niet terug zal kunnen vinden: was een artikel van misschien wel 7 jaar terug.

Ja eigenlijk geloof ik dat ook wel.

EvilConduct 22-07-2007 23:16

Citaat:

ragdoll schreef op 23-07-2007 @ 00:13 :
Ja eigenlijk geloof ik dat ook wel.
Zullen we dan maar naar zo'n camping toe? :D

;)

ragdoll 22-07-2007 23:37

Citaat:

EvilConduct schreef op 23-07-2007 @ 00:16 :
Zullen we dan maar naar zo'n camping toe? :D

;)

ahh YESSS tussen alle 65+ers met uitgezakte teelballen en hippiefamilies met overal lichaamshaar (Y)

Retro*Love 22-07-2007 23:40

Ik vind het dus helemaal niets.

Broeder 23-07-2007 07:32

Evolutie heeft me van een vacht ontdaan, dus daar trek ik m'n conclusies maar uit.

Snitzel 23-07-2007 22:21

Ik hou er niet van om naakt te zijn ik heb altijd een boxer en ik ben alleen naakt als ik alleen ben of met de perso(o)n(en) die het mogen zien.

89ok 24-07-2007 10:46

ik hou er wel van om naaakt te zijn, maar niet met anderen personen erbij. Ik heb al zeg ik het zelf een mooi lichaamm daarvoor hoef ik het niet te laten. Ik voel me al1 niet prettig naakt, waar anderen bij zijn, ik ben ook snel seksueel geprikkeld en dan moet ik egt niet met anderen mensen naakt gaan lopen. zeker niet met vrouwen erbij.
Hebben jullie daar ook last van, of totaal niet.

Horror Kitty 24-07-2007 10:57

Citaat:

Broeder schreef op 23-07-2007 @ 08:32 :
Evolutie heeft me van een vacht ontdaan, dus daar trek ik m'n conclusies maar uit.
inderdaad zeg.

Ufke 24-07-2007 16:08

beetjeaaienbroekuit

wousmi 25-07-2007 15:08

Citaat:

Ufke schreef op 24-07-2007 @ 17:08 :
beetjeaaienbroekuit
kom op, hele woorden, ik weet dat je het kan :p :p :p

White Trash 25-07-2007 23:11

Ik heb geen problemen met naakt zijn maar nudisme is niet aan mij besteed. Ik vind het bizar dat ouders kinderen meenemen naar naturistencampings want tenslotte 'lijd je er niets van en besef je dat het heel normaal is'. Prima als dat een individuele keuze is maar ik zou dat mijn kinderen niet opleggen.

Mijns. 26-07-2007 09:47

Citaat:

Retro*Love schreef op 23-07-2007 @ 00:40 :
Ik vind het dus helemaal niets.

Meadow 26-07-2007 23:06

Haha, ik wilde zelf zo'n soort topic openen toen ik deze tegenkwam. Ik ben zelf naturistisch opgevoed en ik ben daar godsgruwelijk blij mee. Ik voel me naakt gewoon ontzettend lekker in mijn vel, en de stranden aan de Maarsseveenseplassen zijn mijn hemel. Soms heb ik het gevoel dat ik daar aan het water ben opgegroeid, zoveel kwam ik daar.

Nu valt het mij de laatste tijd ontzettend op hoeveel mensen in mijn omgeving eigenlijk bang zijn voor naakt zijn of nudisme. En je lees hier ook al van veel mensen dat ze zich niet prettig voelen naakt. Dat vind ik zo bizar, als je je naakt niet lekker voelt, komt dat op mij over alsof je jezelf en je lichaam niet accepteerd (hoeft niet te zijn, maar voelt voor mij zo). Wat mij betreft hoeft echt niet iedereen in zijn blote kont rond te lopen, maar ik vind het zo erg dat als ik op een gewoon strand topless loop, ik om de 2 meter wordt lastig gevallen. Waarom mag je niet meer naakt zijn als meisje zonder dat je behandeld wordt als een hoer die seks wil? Ik liep topless voor een poos omdat ik gewoon geen fijne zwemkleding kan vinden, ik vind kleding sowiso al naar, maar zwemkleding helemaal.

En nog erger is, dat in mijn eigen privé hemeltje nu ook een gluurder zat toen ik daar gisteren was. Nu kan het me an sich geen fuck schelen dat daar een geklede man naar me zit te staren terwijl ik naakt in de zon mijn boekje lig te lezen, er zijn zovelen die me naakt hebben gezien, maar ik vind het als cultuur beeld schokkend. Zelfs op naaktstranden kun je dus kennelijk als jong meisje niet meer rustig naakt zijn. Ik ben dan ook onwijs blij dat het er maar 1 was, en dat hij slechts keek, zodat ik verder gewoon lekker mijn gang kon gaan, maar toch is het idioot.

Soms denk ik zelfs dat het zo ver gaat, dat als men wat toleranter was tegenover naakt zijn, en minder panisch, dat dan de enorme obsessie met seks en seksualiteit en alle paniek daaromheen ook wat minder zou worden. Want zeg nou zelf, het is idioot dat als mijn beste vriendin en ik intiem dansen samen als we uit zijn, dat we een kring starende mannen om ons heen krijgen die onze stapvriend gaan vertellen hoe goed hij het voor elkaar heeft. Beetje non sequitur, en ik heb er geen harde argumenten voor, maar iets in mij zegt dat dit samenhangt.

Voor alle duidelijkheid: alle respect voor mensen die hier niets mee hebben, dit zijn gewoon mijn ravings :).

Warsocket 26-07-2007 23:28

toen ik met mijn ouders op vakantie ging gingen we ook wel eens naar naturistencampings

camping was heel gezellig + bij 35 graden is het ook wel fijn dat je onderbroek niet aan je bilspeleet vastplakt door het zweet etc.

Het is vooral minder plakkerig bij heet weer.

En dat ik daar in mijn blote reet rondloop boeit me weinig.

Heroïn Chique 27-07-2007 08:52

Citaat:

Meadow schreef op 27-07-2007 @ 00:06 :
blabla
Dit lijkt net een erotisch verhaal uit de break-out :confused:

Meadow 27-07-2007 11:49

Citaat:

Heroïn Chique schreef op 27-07-2007 @ 09:52 :
Dit lijkt net een erotisch verhaal uit de break-out :confused:
Haha, hoe dat zo? En daarbij; Ooit iets gelezen in de break out over cultuurbeelden? :P

sannee 27-07-2007 12:58

Ik heb ook geen problemen met naakt zijn. Als het warm is of als ik net onder douche uit komt blijf ik vaak nog tijdje naakt rondlopen. En vorig jaar op vakantie ook een keer op het naakstrand geweest was ook wel fijn. Maar toch ben ik niet 100% naturist ik zal denk ik niet naar zon camping gaan. Naakt is gewoon best wel fijn.

trophus 27-07-2007 15:53

Naakt zijn voor mij?
Bij:
Douchen (ook gazemelijke douches bij sport)
Van de douche naar de bank in de kleedkamer
Sauna's
Stoombaden
Seks
en in bad
Op een snikhete dag in mn kamer misschien, als ik verder niets te doen heb. maar dan heb ik wel n onderbroek aan :p minder beschamend voor een huisgenoot die binnen zou kunnen komen

Ben niet preuts maar vind het nergens voor nodig om een beetje mn blote pielemans zonder achterliggende reden aan de wereld te showen :p

TheFragile 27-07-2007 20:51

neh, ik houd er niet zo van om publieklijk naakt rond te paraderen.

dolly fisher 28-07-2007 14:04

ik slaap nakend (y)
verder niet perse, maar ook niet perse niet.

en ik ben bang voor punani's brrr

Jimmy Who? 28-07-2007 14:17

Citaat:

dolly fisher schreef op 28-07-2007 @ 15:04 :
ik slaap nakend (y)
verder niet perse, maar ook niet perse niet.

en ik ben bang voor punani's brrr

http://img.virtualflowers.com/img/p/VF/lg/8267.jpg

Al Murphy 28-07-2007 14:29

In het openbaar naakt rondlopen hoeft niet voor mij. Daar zou ik me absoluut niet confortabel bij voelen (en dat heeft voor mij dus niks te maken met lichaam wel of niet te accepteren. Dat is iets heel anders).

Verder heb ik geen probleem met nudisme. Voor mijn part zijn er honderdduizend nudistencampings en stranden, maar je zal mij er niet zo gauw aantreffen. Een strand vind ik sowieso al eng, een strand vol blote konten lijkt me nog stresserender.

dolly fisher 28-07-2007 14:29

Citaat:

Jimmy Who? schreef op 28-07-2007 @ 15:17 :
[afbeelding]
pak aan!
http://www.patique.nl/images/poesje001.gif

TheFragile 28-07-2007 19:37

lolz :)

Fosca 30-07-2007 20:48

Ik ga altijd naar naturistencampings. De sfeer is beter, meer ontspannen en de mensen zijn socialer. Daarbij is het ook veel praktischer. Én je wordt mooier bruin

Southtown 30-07-2007 22:21

Citaat:

Broeder schreef op 23-07-2007 @ 08:32 :
Dat geld echter niet voor iedereen. Nog meer redenen nodig om niet naar een naaktclub te gaan?

Avant-garde 30-07-2007 23:12

Ik ken geen nudisten en ben geen nudist, het enige dat ik weet is dat de vorige bewoner van mijn huis er 1 was en dan ook lekker in zijn nakie de deur open deed, naakt de post uit de bus haalde en zelfs naakt het gras maaide.

Ik doe dat enkel tegen betaling van de buurdames.

ragdoll 31-07-2007 07:34

Citaat:

Meadow schreef op 27-07-2007 @ 00:06 :
naief verhaal
ja eh dan moet je niet "intiem" met je vriendinnetje gaan dansen want dan vraag je natuurlijk om problemen heh en daarbij zijn mensen ook maar gewoon beesten met PARINGSDRANG dus deal with it. dit heeft echt geen fuck met ""cultuur"" of beschaving te maken als je het mij vraagt.

Broeder 31-07-2007 10:00

En die angst moet niet verward worden met er weinig behoefte aan hebben je meeste medemensen naakt te zien en beseffen dat zij datzelfde waarschijnlijk ook wel bij jou zullen hebben.

ragdoll 31-07-2007 11:33

precies. En als je iemand wel naakt wilt zien zit daar doorgaans een erotisch verlangen aan gebonden.

Lotte 31-07-2007 12:51

Ik vind algemeen douchen vervelend maar algemeen wassen niet als het moet. Naaktstranden lijkt me niks maar ik vond de sauna helemaal geweldig :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.