![]() |
Verschil in leeftijd.
Helo, hoe komt het toch telkens dat meisjes van 16-17-18 meestal relatie hebben met een jongen dat zo ongeveer een jaar of 2 ouder is?
Met andere woorden. waarom hebben wij (ik ben 17j) minder keuze van onze leeftijdsgenoten :). Of is dit helemaal niet zo. Volgens mij ligt het in de puberteit; dat meisjes rapper verstandiger zijn of zo. Meisjes zelf? |
Meisjes lopen nou eenmaal een paar jaar voor op jongens, die op die leeftijd vaak nog wat kinderachtiger zijn.
|
Meisjes beginnen volgens mij eerder met puberen dan jongens, gemiddeld dus een jaar of twee eerder. Dat merk je in groep 8 vaak al heel erg; jongens rennen achter elkaar aan op het schoolplein, meisjes staan te kletsen. Niet alle meisjes zijn zo, natuurlijk, en ook niet alle jongens.
|
Citaat:
|
2 jaar ouder vind ik nog te weinig :p
|
Nee, het heeft niets te maken met 'voor lopen', het is gewoon zo dat vrouwen vallen op mannen met een hoge sociale status, en oudere mannen hebben doorgaans een hogere sociale status.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond zelf jongens van twee jaar ouder altijd vies oud. Het is pas van de laatste jaren dat dat bijtrekt :D |
Ik val ook meestal op oudere jongens..
Misschien omdat als je als meisje 16,17,18 bent dat oudere jongens student zijn en daarom ontzettend veel interessanter dan medescholieren zoals jij? Zeiden ze niet ook dat jongens op hun 19e op hun seksuele hoogtepunt zijn? :p Dat verklaart wel veel.. |
Citaat:
|
Helo, hoe komt het toch telkens dat jongens van 18-19-20 meestal een relatie hebben met een meisje dat zo ongeveer een jaar of 3 jonger is?
Het is maar een beetje hoe je het bekijkt he? Ik kan me er dood aan ergeren dat jongens van mijn leeftijd aanpappen met meisjes die nauwelijks hun puberteit door zijn. Maar in elk geval: als je zelf meegaat in het leeftijdsverschil, heb je nog even veel keus ;) |
ligt vooral aan je uitstraling denk ik. doorgaans zijn jongens van 17 jaar nogal kneusjes. Als je een volwassen uitstraling hebt op die leeftijd zul je zeker wel meiden van je eigen leeftijd of zelfs 2 jaar ouder kunnen meekrijgen (trust me i know).
|
Jonge meisjes vinden dat nu eenmaal stoer. ;)
|
Ik gok dat het wel hipper is om een ouder iemand te hebben, een aangezien meisjes toch ouder gedragen dan jongens het geen problemen oplevert.
|
Problemen, haha. Alsof een relatie zo iets super hoogstaands en moeilijks is.
|
Als het goed is heb je echt niet minder keus, alleen minder keus uit meisjes van je eigen leeftijd. Dat is echt niet zo'n ramp. Mijn eerste vriendin was 15 (ik 17), gaat prima.
Ik vind zelf het grootste struikelblok 'levensfases', want mijn eerste 2 vriendinnen zaten beide op de middelbare school terwijl ik studeerde. Dat is gewoon best een overstap van manier van leven. Ik heb nu een beetje hetzelfde, want mijn vriendin is afgestudeerd en ik moet nog (ongeveer) 2 jaar. |
vrouwen van 22/23 vallen over het algemeen weer op mannen van eind 20. Daardoor gaan wij als 20ers voor meisjes van 18. Het is gewoon een cirkel.
|
Omdat ik zelf ook echt vind dat veel jongens van mijn eigen leeftijd nog écht kneusjes zijn. Ik wil gewoon liever een volwassene, daar kan ik véél beter mee praten e.d. Dus simpel voor mij: ik kan het met oudere mannen veel beter vinden, en ook qua aantrekkelijkheid, ik val juist op échte mannen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jongens van die leeftijd weten die jongere meisjes hun hoofd op hol te brengen omdat ze nog zo jong zijn en bij een beetje aandacht al verliefd denken te zijn.
|
Citaat:
het sexuele hoogtepunt van vrouwen ligt zo rond het dertigste levensjaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het wel veel om me heen, maar ik hou het liever bij leeftijdsgenoten. Ik ben een beetje "bang" dat oudere jongens meteen teveel willen omdat ze al ouder zijn en meer gezien hebben. Eigenlijk dom, maargoed. Om de een of andere reden durf ik dat gewoon niet.
Dus wees niet bang, niet iedereen is zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jongens van mijn leeftijd zijn vaak te dom en te kinderachtig. :)
|
Sinds wanneer zijn jongere mensen dommer?
|
Oh het kwam er een beetje raar uit :D
Ik bedoelde niet dat jongens van mijn leeftijd altijd dom zijn, maar de jongens waar ik een relatie mee heb gehad van mijn leeftijd, wel. |
Zo moeilijk is het toch niet om iemands intelligentie in te schatten?
|
Citaat:
|
mijn vriend is een half jaar jonger dan ik ben :D
|
Citaat:
|
In mijn geval omdat iedereen in mijn omgeving ongeveer 2/3 jaar ouder was dan ik. op de middelbare school sowieso, nu maakt het wat minder uit, maar de meeste mensen op de universiteit zijn 20 ongeveer, en mijn vrienden zijn gemiddeld 21. Ik denk dat ik daar qua ontwikkeling ook wel tussenpas omdat ik altijd oudere mensen in mijn omgeving had.
Maar vorige vriendje was 18/19, no problem. |
Ouder is lastiger te krijgen, hard to get is sexy :)
Anyway, ik vind ouder soms ook echt leuker, die hebben meestal al iemand anders gehad en weten hoe alles werkt. Beetje dominanter ook soms, is erg interessant. Maar jong is ook prima. Mn laatste twee flings waren een jaar jonger dan ik :) |
Overgens zou je net zo goed kunnen vragen:"Waarom vallen jongens op jongere meisjes."
|
Citaat:
|
Vooral dat intellectuele met één -l- he.
|
Citaat:
|
Citaat:
en dan maakt dat allemaal niet meer uit? :confused: |
Citaat:
|
Het trekt ook vanzelf wel weer bij. Na relaties met 4, 5 en 7 jaar leeftijdsverschil (in chronologische volgorde) zit ik nu weer op 4 jaar, en ben ik zelf inmiddels 5,5 jaar ouder (dan tijdens de eerste relatie).
|
Variërend van drie tot dertien en een half jaar ouder... Yup, ik zoek ze wel uit. :rolleyes: Naja, het ligt natuurlijk wel deels aan de persoon en de omgeving van die persoon. Bij mij op school zijn alle leuke ongens die mij moeten van mijn jaar homo, dus ja, dan ga je ze toch ergens anders zoeken. En op de één of andere manier kan ik gewoon veel betere gesprekken voeren met oudere jongens. Vast wel volwassenheid.
Hoewel de volwassenheid bij mij ver te zoeken is. Ik sta bekend als een gestoorde pervert, die door de gangen van de school rent en zingt vandaag ben ik een vliegtuig! (8) Maar ja, een gesprek voeren kan ik aan de andere kant wel. |
van de week bijna iemand van 41 gescoord. Boeiend..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |