![]() |
Geactiveerde krediet
Hallo,
Ik heb maandag de studentenrekening bij Abn Amro geopend en de krediet aangvraagd. Ik moet binnenkort mijn nieuwe pas krijgen,de rekeing is inmiddels gewijzigd van Eurostyle naar een studentenrekening. Alleen de vraag ik heb gecontroleerd dat de krediet nog niet actief is,kan iemand vertellen wanneer die geactiveerd wordt en waarom het zo lang duurt? Zijn er ook eisen aan welke ik moet voldoen om krediet te kunnen opnemen? Alvast bedankt groetjes |
Vraag je bank, die zullen het je beter uit kunnen leggen dan wij.
|
Er bestaat ook zoiets als google.
|
Citaat:
|
Ik snap niet wat je met structureel bedoelt maar ik heb zowel studiefinanciering als salaris en allebei op een rekening
|
Dat duurt eventjes, een weekje of twee ofzo. Ik geloof dat het bij mij na een week wel geactiveerd was.
Waarom het even duurt? Ze moeten dingetjes verwerken, geen idee waarom dat niet per direct kan, bij mij zeiden ze dat ze de contracten moesten controleren enzo. |
Citaat:
|
Eigenlijk waarom ik het vraag is omdat ik op het geld wacht,ik wil een nieuwe scooter kopen en ik heb geen zin om te wachten:P
Enige ervaring bij het weigeren? |
Citaat:
Bij Postbank week mijn handtekening af van het exemplaar wat zij hadden, dus moest ik het opnieuw aanvragen. (Daarna geen probleem) Bij SNS-bank vroeg ik bij het openen van een nieuwe rekening direct rood staan aan. Omdat er nog geen salaris op die rekening was binnengekomen werd het niet akkoord bevonden. |
Mijn handtekening bij ABN-Amro leek in niets op mijn andere handtekeningen daar, en toch werd 't geaccepteerd.
|
Ik heb een rekening bij Abn Amro al ruim 5 jaar en krijg daar al 4 jaar salaris op,dus na jullie reacties en ervaringen te hebben gelezen,denk ik nu dat ik niets te vrezen heb
|
Het ligt aan de hoogte van de roodstand. Ik neem aan dat het om een max. van €1000,- gaat, wat normaal is voor een studentenrekening. Per maand moet je 5% van dat totaalbedrag als inkomsten binnenkomen op die rekening, dat is dus €50,-. Ik mag aannemen dat je dat met een bijbaan wel haalt. ABN kent ook een max van €5000,- (moet je je P hebben behaald), dan is dit bedrag natuurlijk €250,-.
Banken hebben inderdaad ook verwerkingstijd nodig. Bedenk wel: lenen bij een bank is vreselijk duur, ik hoop dat je al wat hebt gespaard voor je scooter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt wel de overeenkomst al getekend?
Dan is het normaal gesproken binnen een paar werkdagen. |
Ja,ik heb hem al ondertekend
Hij is vandaag geactiveerd Bedankt allemaal voor de tips en moeite om mijn vraag te beantworden Groetjes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |