Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Disney bant sigaretten in films (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1610349)

Methuselah 25-07-2007 19:08

Disney bant sigaretten in films

Disney bant sigaretten in films
In de films van de Disney Group zullen in de toekomst geen mensen meer te zien zijn die roken. Dat heeft Disney meegedeeld in een brief aan het Amerikaanse Congres.

"Disney ontmoedigt de aanwezigheid van de rokers in films van Disney en haar dochtermaatschappijen Touchstone en Miramax", zo schrijft de ceo van Disney, Robert Iger. De aankondiging van Disney volgt op het bericht op 10 mei van de machtige MPAA, de belangenorganisatie van de Amerikaanse filmindustrie die ook leeftijdsadvies geeft bij films, dat deze voortaan ook rekening zal houden met roken bij het bepalen van de leeftijdsgrens.

Eerder werd roken door minderjarigen in films al opgenomen in de keuring, maar nu is ook roken door volwassenen toegevoegd aan de lijst van criteria waarop onder andere seks, geweld en grof taalgebruik staan. (afp/hln)

Bron: hln.be

Hoe belachelijk om daar ook al rekening mee te houden wat betreft leeftijdsadvies. :rolleyes:

Bij sommige films hoort 't gewoon qua setting (bvb WWII-films of films die zich afspelen in de jaren '20-30...

Dinalfos 25-07-2007 19:15

Beetje erg overdreven, inderdaad. Aan de andere kant, veel rokers zijn ruggegraatloze onmensen die zich makkelijk laten beinvloeden...

Maar ja, daar moeten we maar mee leven.

Methuselah 25-07-2007 19:19

Citaat:

Dinalfos schreef op 25-07-2007 @ 20:15 :
Beetje erg overdreven, inderdaad. Aan de andere kant, veel rokers zijn ruggegraatloze onmensen die zich makkelijk laten beinvloeden...

Dan moeten ze ook alcohol gaan bekijken als een leeftijdsverhogend criterium, aangezien alcoholici ook zo zijn en gemakkelijk hervallen...

Nu ja, zelf ga ik er gelukkig geen last van hebben, zolang ze films maar 'n beetje correct blijven maken. :o

Dinalfos 25-07-2007 19:32

Citaat:

Methuselah schreef op 25-07-2007 @ 20:19 :
Dan moeten ze ook alcohol gaan bekijken als een leeftijdsverhogend criterium, aangezien alcoholici ook zo zijn en gemakkelijk hervallen...

Nu ja, zelf ga ik er gelukkig geen last van hebben, zolang ze films maar 'n beetje correct blijven maken. :o

Als ze consequent zijn wel, ja. Maar dat zijn ze niet.

Ik zou het overigens wel op prijs stellen als alcohol en sigaretten eens wat minder werden verheerlijkt. Maar ze moeten verder zelf weten wat ze doen.

Yoshimare 25-07-2007 19:35

één zoen in HSM vonden de amerikanen niet zo leuk ;(

teenager 25-07-2007 20:29

Hsm?

Tonsillitis 25-07-2007 20:32

botulismf:

Als roker krijg ik toch vaak veel trek in een peuk als ik er een in een film zie. Als ik iemand zie drinken heb ik dat niet. Zo belachelijk vind ik het niet, vind sowieso dat kinderen steeds vaker films te zien krijgen die eigenlijk niet voor hun ogen bestemd zijn. Net als dinalfos vind ik dat sigaretten, drank en ook veel andere drugs verheerlijkt worden in films.

Miroir 25-07-2007 20:48

Citaat:

teenager schreef op 25-07-2007 @ 21:29 :
Hsm?
de film high school musical.

:)

Uice 25-07-2007 20:56

Walt himself heeft deze wet destijds toch ook al ingesteld?

Vice 25-07-2007 22:03

Citaat:

Dinalfos schreef op 25-07-2007 @ 20:15 :

Volgens mij laten de meeste mensen zich eerder beïnvloeden door vrienden dan films.

Qimm 25-07-2007 22:58

Ja laten we een ideaal beeld maken in alle films... dat zal veel variatie opleveren.

Komop zeg, zoals Methuselah al zei, bij sommige films en sommige personages HOORT het gewoon. Als je door een film al aangezet wordt tot roken dan ben je wel heel makkelijk beinvloedbaar, waarschijnlijk rook je dan ook al, daar heb je geen film bij nodig.

T_ID 25-07-2007 23:03

Was geloof ik feitelijk al jaren zo dat roken niet gepromoot wordt in films. Maar zoals gezegd: Aan de andere kant, veel rokers zijn ruggegraatloze onmensen die zich makkelijk laten beinvloeden...

N00dles 26-07-2007 08:30

Ach, principieel vind ik het overdreven, maar verder kan ik er niet wakker van liggen. Sowieso zie je in Disney-kinderfilms al niet of nauwelijks gerookt worden, dus een gemis zal het niet zijn. Bij de wat realistischere films zou ik me er ook niet aan storen als niemand meer rookt.

Rooster 26-07-2007 10:33

Er was een tijdje geleden ook een lijstje films die je niet moest kijken als je net gestopt bent met roken. Er stonden idds ook een paar Disneys in,
maar het meest was ik verrast door the Mask.
Maarja, na het kijken van the Mask snap ik het ook wel weer;)

Reverend 26-07-2007 10:59

Citaat:

T_ID en dinaldinges schreef op 26-07-2007 @ 00:03 :

veel rokers zijn ruggegraatloze onmensen die zich makkelijk laten beinvloeden...

haha

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.