![]() |
Scooter-verzekering.
hallo,
Ik heb al een ander topic lopen over soorten scooters en wie wat voor 1 in zijn bezit heeft. Mijn vraag is hier: wat betaal jij voor je scooterverzekering per maand, en waartegen vben je dan verzekerd? Dat wil ik graag weten, links en tips zijn ook welkom. Alvast reuze bedankt! |
--> past op Verkeer en Vervoer
|
Citaat:
Ik betaal per maand ongeveer €16,50 (wat €200,- maakt op een jaar). Ik ben verzekerd tegen diefstal en heb ook een WA verzekering (maar die is verplicht) |
ok,
Dat valt denk ik nog mee, ik dacht dat je ze wel duurder ziet, maar dat weer afhankelijk waarvoor je verzekerd bent natuurlijk. Ik wil het graag berekenen, alvast een beetje vooruitkijken. Welke verzekeringsmaatschappij raden jullie aan? |
Citaat:
Zo weinig voor een WA + diefstal verzekering :o |
Ik zat overigens bij de ZLM, betaalde ik ruim 200 euro per jaar toen ik 16/17 was, exclusief diefstal.
Dat was toen de goedkoopste (3-4 jaar geleden). |
ik heb een tip voor je voor een goedkope verzekering:
sluit er eentje af via hema.nl op je vader zijn naam mits hij dat goed vind. je moet de scooter dan wel op je vader zn naam laten zetten want de verzekering/scooter moeten op dezelfde naam staan. in de polis staat dat je vader dan de bezitter is van de verzekering maar iemand met een geldig rijbewijs OOK verzekerd is (de berijder). scheelde in mijn geval 250 euro met die van de bromfietshandelaar. ik betaal 150 p.j all risk (WA+diefstal+schade) :D :D (y) (y) |
Citaat:
En nee, ik woon gewoon in hartje nederland. ;) |
Citaat:
|
Zoals Blue Eyes zegt, ik ben ook via Univé verzekerd.
Ik betaal ook 200, dus 16,50 per maand. Dan is het gewoon WA verzekerd. Als je wilt weten wat je ongeveer kwijt ben, kan je het ook gewoon berekenen: http://www.unive.nl/bromfiets/premieberekenen |
verzekerd bij Unigarant,
kost nu €40 per maand,voor WA+diefstal+ongevallen lijkt veel, maar op het moment heb ik er weinig moeite mee gezien ik een aantal dagen geleden een ongeluk heb gehad en daardoor voor honderden Euro's schade.. Scooter wordt van de week opgehaald en volledig opgeknapt, heb er verder geen omkijken naar, zie 'm vanzelf wel terug. Vraag me alleen af of ik vervangend vervoer kan krijgen..waarschijnlijk niet.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05. |