![]() |
ps3+windows
ok, sony+microsoft=(n) None the less is het een paar jappen gelukt om windows XP draaiend te krijgen.
http://www.youtube.com/v/G-Ecr8tWetI alleen loopt het dus traag omdat het een core ( ?) processor heeft. Nu resten de vragen; Wat denken jullie, zou er een winxp/vista voor ps3 komen Zou linux gemaakt worden voor ps3? |
Sowieso geen officiele uitgaves, dat is for sure. Verder boeit het me eigenlijk ontzettend weinig want waarom de fok zou je nou xp op je ps3 willen.
|
Citaat:
* kijkt naar video * Ze werken daar met qemu (een virtuele computer). Dat kan ik ook wel met mijn opensuse draaien. (en anders losse programma's via wine) En je kon trouwens ook windows 95 op een psp draaien d.m.v bouchs.:) Citaat:
Zo kan je dus al verschillende linux distributies erop draaien. Of die bootloader ook werkt met een windows os, geen idee. |
Wat is het nut?
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij is iemand een bikkel als je mac osx, zonder emulatie, op je ps3 kan draaien. |
Citaat:
|
Toch lijkt me Linux op de PS3 stukken interressanter. Windows is hier echt niet voor gemaakt.
|
Zelfs zonder het filmpje te zien, kan je gewoon weten dat het onmogelijk is om Windows rechtstreekts op de PS3 te draaien. Windows is closed-source en heeft geen binaire versie voor PowerPC. Linux op PS3 draaien moet niet moeilijk izjn, en op elke Linux kan je dan gewoon heel simpel een emulator (qemu, bochs, ...) draaien waarop Windows dan wel loopt. De waarde daarvan: 0.0. Op mijn Linux-notebook draait er ook Windows, niets speciaals aan. Wat volgens mij NIET gaat lukken is via Wine, vermits je voor Wine toch een een x86-compatibele architectuur nodig hebt: Wine zet enkel de aanroepen naar de Win32-API om, maar andere code blijft intact. Vermits een PowerPC niet kan met de binaire instructies van een x86-cpu, kan Wine volgens mij dus ook niet draaien.
En trouwens: Linux is sowieso veel interessanter dan Windows. En in dit specifieke geval ga je hardware emuleren, wat gewoon heel zwaar is voor de computer/playstation; terwijl Linux gewoon native kan draaien en dus de echte kracht van een PS3 kan aanspreken. Proof of concept (en technisch een vrij zwakke, als je het mij vraagt), maar daar stopt dit dan ook bij. |
Citaat:
|
Je kan je ook je in je reet laten neuken door een IT'er, dan krijg je waarschijnlijk een zelfde warme gevoel van binnen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |