![]() |
Gezien worden als "beste vriend"
kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe als ik het alleen voor elkaar krijg dat meiden mij zien als "beste vriend'?
|
Je bent te aardig.
|
Te lief, en niet aantrekkelijk misschien?
|
Heeft ws te maken met de laddertheorie :o
|
Te begripvol, zachtaardig, etc.
Niet mannelijk genoeg. |
En niet te vergeten een te lage sociale status. :)
|
je gedraagt je als beste vriend
|
Al het bovenstaande + te weinig uitdaging.
|
Maar eh met stoer doen kom je ook niet ver... lijkt mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
miss dat we een sticky topic kunnen wijden aan de laddertheorie etc, zodat deze wekelijks terugkomende topics doorverwezen kunnen worden?
|
Ik heb hetzelfde probleem, Praganonut. Ik heb veel vrouwelijke vrienden en kan over het algemeen beter opschieten met meiden dan met jongens. Maar dat maakt je nog niet aantrekkelijk.
Het voordeel is wel dat meiden vaak veel vriendinnen hebben, waarmee je via via dus makkelijker mee in contact kan raken en wellicht zit daar wat tussen. :) Ik ga me niet anders gedragen dan hoe ik ben. Ik voel me daar niet prettig bij en ik betwijfel of ik daar wel echt iets mee bereik. Zoals Balance al zei: Stoer doen werkt alleen als je het ook bent. Als je dat dus niet bent, dan moet je op zoek naar iemand die 'stoerheid' niet als hoge prioriteit stelt. En als je de laddertheorie moet geloven dan staan wij simpelweg hoog op de verkeerde ladder (de vriendschapsladder) en het is als jongen lastig om van ladder te wisselen. Ik weet helaas geen oplossing, maar misschien is het prettig om te weten dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. |
Citaat:
Vooralsnog verschilt elke persoon en elke situatie waardoor niet alle oplossingen even makkelijk en redelijk te geven zijn. Natuurlijk is basis info niet slecht. |
Citaat:
zij zitten dus in precies dezelfde situatie. persoonlijke info voegt, mijns inziens, vrij weinig toe aan het beter kunnen inschatten van deze situatie |
Citaat:
Sterker nog: helemaal niet! ik ken wel de vriendinnen van de kennissen om mij heen. Maar dat is meestal wat luchtige gelul en een biertje en dan was het wel weer. Vreemd, want ik mag vrouwen heel graag maar hoe ik mijzelf profileer en presenteer is heel neutraal en losjes, misschien wat serieus maar wel veel lachen en daar kunnen zij blijkbaar niets mee. Je hebt zat mensen waarvan je kan zeggen van: die zijn dit, en die die zijn dat. Nou, bij mij dus niet. Ik was ook niet van plan mijn gedrag te veranderen want dit is wie ik ben. Ik ben geen persoon die aan de voorgrond staat maar net alsof doen doet meer schade dan je lief is. Dat soort voorbeelden heb ik genoeg gezien en een aantal hebben daardoor het leven gelaten met diezelfde grote bek. Staat lekker stoer dat lijntje snuiven namelijk. Aan theorieen kan je een houvast hebben maar het kan geen oplossing zijn voor je casus die je op dat moment. Geldt voor alles zo. Dus de laddertheorie(whatever it maybe) is leuk maar het leven is geen wiskunde som. Van ladder verwisselen of dat moeilijk is weet ik niet. Maar wat ik zo onbegrijpelijk vind is dat een goedsul met puisten(no offence) makkelijk aan meid kom zonder dat hij als "beste vriend" wordt bestempeld. Om een voorbeeld te nemen: Een neefje van een kennis van mij, ziet er niet uit(ongewassen, haar door de war, beetje groot lullen) en haalt gewoon zo meiden naar zich toe als bosjes. Ik: gewassen, neutraal gekleed, neutraal gedrag(wel lachen natuurlijk, ben geen lijk) en ik krijg het niet voor elkaar. |
volgens mij heeft het overigens helemaal niets te maken met stoer of niet stoer, maar in hoeverre je in staat bent om te laten zien dat je interesse hebt in het desbetreffende meisje.
met een 'gewone' gezellige babbel bereik je dat dus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pas je er niet dan kom je er gewoon niet. En er is ook veel onduidelijkheid aangaande van: Hoe moet je het nu eigenlijk aanpakken in de praktijk. Vroeger nam men elkaar mee en zorgde voor tips en zo. In de trant van: Weet je dat niet? Zo moet je dat doen! Of kreeg je van paps wel de nodige tips. Nu is dat er gewoon weg niet meer. Of eerlijk gezegd: minder. Ik moet ook wel zeggen dat de meiden van nu echt wel weten wat ze willen in een gozer. En aangezien het steeds complexer wordt op relationeel gebied. |
Citaat:
er moet altijd een basis van wederzijdse fysieke aantrekkingskracht aanwezig zijn.. lelijke mensen zullen nu eenmaal altijd meer moeite hebben dan knappe mensen, weinig aan te doen |
Citaat:
Wat Bartezz al zei: "volgens mij heeft het overigens helemaal niets te maken met stoer of niet stoer, maar in hoeverre je in staat bent om te laten zien dat je interesse hebt in het desbetreffende meisje. met een 'gewone' gezellige babbel bereik je dat dus niet." |
Doe niet zo moeilijk, gewoon een arrogante lul zijn. (Y)
|
Citaat:
Nice guys finish last |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wanhopigheid stoot ook af. Voorkom dat je dat gaat uitstralen. |
Dat veel lelijke mensen meer moeite hebben in de liefde wijt ik aan een gebrek aan zelfvertrouwen. Uitstraling is net iets belangrijker dan uiterlijk. Als je jezelf lelijk vindt, dan straal je onzekerheid uit en dat is nu eenmaal niet aantrekkelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar moet iemand jou voor kennen denk ik :p Het kan aan zoveel dingen liggen. Mijn idee erbij is ook dat je beiden een vonk voelt overslaan waardoor je je op een bepaalde manier gaat gedragen, en niet andersom. Dus of je doet echt iets verkeerd, of je bent gewoon nog niet het juiste meisje tegen het lijf gelopen. Omring jezelf met meisjes, vergroot de kans.. dat is alles wat je kunt doen ;) |
Er is vast wel ergens in Nederland (of ergens anders) een meisje/vrouw die liever een leuke jongen als vriend heeft, dan een arrogante lul. Als je na je 40e nog niemend hebt, praten we pas verder.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn beste vriend heeft in mijn vriendengroepje ook echt het status van 'vriend maar niets meer'
maar sinds iets meer dan een maand heeft ie nu wel al een meisje probeer een meisje te leren kennen die je nog helemaal niet kent, geen vriendin van een vriendin ofzo, dan is het etiketje 'beste vriend' nog niet op je geplakt |
1
|
Als je het mij vraagt is het een kwestie van puur geluk. Soms kom je ineens iemand tegen die je interessant vindt en dat is dan wederzijds, soms blijft het bij vriendschap. Er is niet heel veel dat je eraan kunt doen.
Het enige is dat je dingen niet te lang moet laten lopen, ik heb na een paar weken, soms maanden, van afwachten en checken en hints laten vallen ook wel zoiets van bekijk het maar, vriendschap is ook goed! Elkaar leren kennen is leuk, maar je kan ook overdrijven :) |
Ze denken dat je homo bent.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken zat mensen die een leuke jongen, en dus geen arrogante lul, als vriend/man hebben, het is dus onzin dat het niet zou kunnen. Je moet elkaar alleen wel duidelijk maken dat je elkaar leuk vindt en gesprekken moeten verder gaan dan dat het lekker weer is ed. Doe je dat niet, dan gebeurt er nooit iets, leuk of niet leuk, arrogant of niet arrogant. |
Er zijn vast ook wel mensen die mij een leuke jongen vinden, en geen arrogante lul.
|
Meisjes vallen op jongens om verschillende redenen in verschillende stadia. We willen een sexy spannende stoere jongen om verliefd op te worden, maar daarna moet die woest aantrekkelijke loverboy zich ontpoppen tot geweldige huisvader en onze beste vriend.
Dat willen mannen ook. Eerst hoer, dan moeder. |
Hmm, zelfverzekerd zijn is maar het halve werk.
ik heb die laddertheorie gelezen maar in mijn ogen gaat dat op voor de meest oppervlakkige deel van het vrouwen volk. Als je vrouwen 'bitches' noemt ben je volgens mij het spoor bijster. Alhoewel merk ik wel dat de taart statistieken wel enigsinds kloppen. en hij zelf ook zegt dat niet alle vrouwen zo zijn. Vraag ik me enigsinds af wat de eventuele waarde ervan is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06. |