![]() |
Het "Ik rook want..." topic
Alleen voor de rokers en ex-rokers en eventuele aanstaande rokers:
waarom rook je? TS begint: * Ik rook want het geeft me een gevoel van rust, en als chronisch neuroot (nouja zo erg is het dan ook weer niet :p ) is het af en toe heerlijk om bij te komen met een peuk in je hand. * Ik rook want met een peuk in mijn hand heb ik het gevoel dat ik toch wat doe * Ik rook want het is altijd gezellig om buiten samen met andere rokers een gesprek te houden |
Citaat:
|
Citaat:
plus dan refereer ik weer naar die andere 2 punten :o |
|
Ik ben verslaafd aan nicotine
|
Ik rook, want als je rookt hoor je er biijjj.
|
Citaat:
|
ik rook, omdat ik het lekker vind, gezellig en een perfect aanspreekpunt als je in een nieuwe troep mensen wordt gegooid. ik vind het heerlijk iets in mijn handen te hebben, en het geeft me echt een lekker gevoel om na een dag druk werken buiten in de zon dat peukie te roken.
bovendien zijn sigaretten handig om allerlei dingen aan af te meten, zoals tijd, lengte en geld. "dat kost een pakje peuken", "daar loop ik een peuk over"... |
Ik rook joints, omdat ik dat helpt tegen stress en omdat ik zonder niet kan slapen.
|
Citaat:
|
Reken maar.
Zonder lig ik 2-3 uur wakker. |
Citaat:
|
Citaat:
nu heb ik t alleen nog als ik echt iets ernstigs heb in mn leven |
Citaat:
|
Citaat:
vooral op dagen waarop ik veel moet doen zoals bijv. leren wat nvl. zitten en lezen is :o |
omdat ik eraan verslaafd ben
omdat het verdraaide lekker is om 's nachts op een verlaten bankje te ploffen en een sigaretje te roken. omdat roken zelf al lekker is en omdat ik op mn 16e een keer zo stom ben geweest om ondanks al dat gehoest toch ff lekker door te paffen. |
Ik rook omdat ik op mijn 15e roken hip vond.
Ik rook omdat ik geestelijk verslaafd ben aan roken. Ik rook omdat het een gezelligheidsfenomeen is; met je rokende collega's buiten staan. Ik rook omdat ik hierdoor soms minder eetlust heb (althans; als ik niet rook, krijg ik hong0r-buien). Ik rook joints om lekker te kunnen slapen. |
Citaat:
|
Ik rook, omdat dat op de HAVO keihip was.
Ik rook omdat het me rust geeft op bepaald emomenten/ Omdat het sociaalheid bevordert Omdat het een makkelijke manier is om met iemand buiten je kenissenkrijg in contac5t te komen (verdomme wat een kromme zin) Omdat het soms ook gewoon lekker en fijn is./ Ik rook joints omdat dat me ontspant. |
Citaat:
|
Citaat:
Nee geen slaapmiddel. Check de bijbel. |
ik rook omdat ik verslaafd ben.
|
Citaat:
|
Ik rook (soms) omdat:
Het af en toe wel lekker is Ik vaak niet weet wat ik met m'n handen moet Ik iets in m'n mond moet hebben (hou de perverse comments maar voor je) Ik mezelf graag naar de tering help. |
Ik zou het eng vinden als ik alleen nog maar zou kunnen slapen als ik een joint op had. Ik zou me dan er onaangenaam verslaafd vinden..
Maargoed. Ik rook want, ehm, naja, ik rook niet echt. Soms wat wiet, en da's dan om te ontspannen. En om dan te gaan 8 bit Sega-en! |
Ik rook niet omdat dat kansloos is.
|
Citaat:
Ik rook omdat: 1. Ik er verslaafd aan ben. 2. Omdat het lekker is. 3. Omdat ik anders honger krijg de ganse dag. |
Citaat:
|
Ideaal topic voor anti-rook nazi's. :cool:
Ik rook om de zomer op een relaxte manier door te komen. Plan is serieus om na Lowlands weer te stoppen. |
Ik rook soms omdat het toch wel een keer lekker is..
Ik rook niet vaak aangezien ik er nooit aan kan wennen.. Als ik teveel rook wordt ik misselijk/koppijn. Helaas geeft me lichaam te goed aan als die iets niet leuk vind :p |
Ik rookte vanwege verslaving, daarnaast is het uitstekende bezigheidstherapie.
Niet roken is goedkoper though, daarom dus. |
Citaat:
Succes met stoppen! |
Ik rook soms omdat ik recalcitrant word als ik teveel gedronken heb.
|
Citaat:
Meestal rook ik alleen in combinatie met drank en eigenlijk is dat niet zo slim want dan ben ik veel sneller dronken. :confused: @ Zeehond: Een sjekkie? |
Ben nu 2 maanden cold turkey gestopt, rookte best veel. maar ik nu meer rust dan tijdens de nicotine verslaving.
Altijd die stress of je wel genoeg peuken hebt, en of je ze wel bij je heb. Auto die altijd stonk en overal as. Ja vind et wel lekker zo. Heel af en toe glipt er nog weleens 1 door m'n handen maaja das dan tijdens et uitgaan ofzo. en jah drank en sigaretten gaan altijd lekker samen |
Ik rook wiet/hasj, want het voelt hartstikke chill, en ik moet toch wel gebruik maken van Nederland's unieke tolerantie.
|
ik ben gestopt met roken omdat
-het bullshit is dat je iets in je handen moet hebben, dan kun je hem net zo goed in je handen houden zonder aan te steken -meer mensen er negatief tegen aan kijken dan positief, dus als je in een nieuwe groep gegooid wordt kun je beter niet roken. -roken niet 'lekker' is. het enige wat lekker is is dat de ontwenningsverschijnselen weer eventjes worden opgeheven -het geen enkel voordeel heeft. het stinkt, kost geld, is ongezond, het is overal verboden, en je loopt de hele dag met die sigaret in je achterhoofd. blij dat ik van dat trieste gebeuren af ben (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik rook niet meer omdat het beter voor mijn gezondheid is :-) en omdat het gewoon niet charmant staat.
|
Citaat:
Ben nooit van plan geweest om in de zomer niet te roken. Je moet iets, ook al rook ik de rest van het jaar niet, dan in de zomer toch weer wel. |
Ik rook omdat ik een vieze junk ben!! XD
:p ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het vergroot de kans op longkanker.. |
Citaat:
Mag ik vragen hoe lang jij al gestopt bent? |
Citaat:
Ik rook vanwege groepsdruk, want roken is stoer. |