![]() |
niet lekker in vel.... wanneer hulp inschakelen?
ik heb al een paar keer periodes (meestal een maand/2 maanden) in mn leven gehad dat ik echt slecht in mn vel zat. meestal wel met een nare gebeurtenis of aanleiding vooraf.
momenteel heb ik dat weer. ben een maand geleden mn beste vriend en een goede vriendin kwijtgeraakt. er waren wat problemen tussen ons, en beiden zeiden dat het aan mij lag. we hadden afgesproken een gesprek te hebben om alles normaal uit te praten. mn beste vriend belde vooraf af. hij wil geen contact meer. die vriendin zei dat ze het wil afbouwen, per september gaat ze weg bij de club waar ik haar van ken (sport) en wil ze ook contact verbreken. dit heeft echt een ontieglijke knal gegeven aan mn hele zelfvertrouwen. de eerste dagen hierna alleen maar lopen janken (terwijl ik normaal redelijk stabiel en opgewekt ben) nu heb ik ups en downs qua stemming. mn zelfvertrouwen is nog steeds naar de klote..... heb ook weinig vrienden hierdoor. is dit reden om hulp te zoeken of is dit zelf op te lossen? zoals het nu gaat, hou ik het niet te lang vol :S |
Als je het niet volhoudt zoals het nu gaat, lijkt het me inderdaad een goed idee om hulp te zoeken ja.
|
Als je al twijfelt of je hulp moet inschakelen, dan zou ik t doen. Je kan er alleen maar op vooruit gaan.
Je kan altijd beginnen bij Maatschappelijk Werk en mocht dat niet genoeg zijn kan je altijd nog bij de GGZ aankloppen. Dit moet (ik geloof beide) wel via de huisarts. |
Ik raad persoonlijk eerst een intake aan bij een psycholoog.
Weet je ook waarom ze het contact met je willen verbreken? lijkt me toch niet dat je zomaar zonder reden het contact met iemand verbreekt. Ze zeggen dat het aan jouw ligt, waren ze niet specifieker? Het lijkt me vrij logisch dat je erg down word van die situatie. En dat je zelfvertrouwen er door keldert. Maar troost je met het feit dat er hoogstwaarschijnlijk wel iets aan te doen is. |
Hoe denk je dan dat het komt zelf?
Als zij tegen jou zeggen dat het aan jou ligt, dan moet je toch wel een idee hebben waarom? Of niet? |
Citaat:
En als je drugs gebruikt stop er dan mee want dat werkt tegen je. |
Citaat:
Als je kunt ontdekken waarom je vrienden je niet meer mogen, dan kan je er iets aan gaan doen! Anders zou je best, zoals de anderen reeds zeiden, met iemand praten die er meer over weet. |
Citaat:
|
geen hulp inschakelen, die maken het alleen erger, zowel, neem dan het recht, om te doen, wat voor jouw het beste aanvoelt, dat werkt het best, zorg er niet voor, dat mensen tegen je in gaan spelen, dat heeft een boze invloed op je welzijn
|
Citaat:
Hulp maakt het heel vaak ook beter. |
Citaat:
Zo'n uitspraak is leuk, maar dan moet je hem wel kunnen onderbouwen. Als ik geen hulp had gehad, had je me kunnen bezoeken op het kerkhof. Dus ik vraag het me af. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |