![]() |
inspiratie
kort maar krachtig:
waar halen jullie je inspiratie vandaan om te schrijven? |
uit den linker Duim ;)
|
Nergens.
Als ik een verhaal begin (ik heb er al best wel veel :d) weet ik ook niet wat ik ga schrijven. Ikvind het begin ook het moeilijkst, maar meestal komt het vanzelf. En het leuke is dat het verhaal mij ook verrast, want ik weet van te voren niet wat er gaat gebeuren. Dat vind ik er dus zo leuk aan. :d |
ik maak iets mee, en dan denk ik ineens, heej leuk om hieruit een verhaal te schrijven (mijn verhalen gaan echt over de vaagste dingen) gewoon een moment dat ik wil beschrijven of gewoon iets raars. gedichten gaan vanzelf. ik typ een stuk, verbeter het twintig keer, en dat is het klaar. tekeningen vind ik heel moeilijk, omdat ik nooit een onderwerp heb en omdat ik het niet zo heel goed kan :(
|
ik haal het nergens vandaan, voorlopig niet tenminste, ik zit nog helemaal vol met inspiratie (ik post hier eigenlijk nooit wat, dus dat weten jullie niet maar ja). Ik begin gewoon met schrijven en dan komt er vanzelf wat, ik plan ook nooit verhaallijnen, die ontstaan in het moment.
|
ook even een serieuze reactie: Ik kan niet echt zeggen dat ik inspiratie per se uit een onderwerp of emotie oid haal. Net zoals laats heb ik hier een verhaal gepost waarvoor ik inspiratie uit het boek "nineteeneightyfour" van George Orwell en het nummer "Big Brother" van the Subhumans had gekregen. Maarja, dit inspireert me hoogstwaarschijnlijk niet om weer een verhaal te schrijven, dat zijn dan weer andere dingen.
Kortom, het is telkens iets anders waar ik mijn inspiratie van krijg, niet per definitie muziek of boeken ed. |
inspiratie...dat haal ik niet, dat krijg ik...af en toe is het er gewoon...anders zit ik gewoon een uur naar een leeg blaadje te staren...als ik het echt nodig heb sla ik gewoon een D&D boek open, of ga naar wizards.com/dnd
|
Ik wil niet echt van inspiratie afhankelijk zijn. Inspiratie komt spontaan, zomaar. Maar iig; ik wil ook wat kunnen bedenken zonder dat ik inspiratie krijg. In dat geval gaat het dan niet zo lekker natuurlijk, maar dat is gewoon een kwestie van oefening. Fantasie.
|
Citaat:
ontopic: ehm.. om te schrijven(fanfics)vaak uit mn tekeningen, en om te tekenen vaan uit fanfics :D |
[ot]ja dat ben ik :) jij bent deadly he? *is wel te zien aan legato-sig :p*[/ot]
|
inspiratie komt bij mij meestal voor uit toeval
|
Ik krijg altijd zin om te schrijven/'weet ik wat' als ik in mijn bed lig of op de WC zit.
|
Euh... leuke vraag :D 'inspiratie' krijg ik zomaar, vaak als ik een goed verhaal heb gelezen (helemaal bij fanfiction, als ik nog in de sfeer zit), dan krijg ik vanzelf zin om te schrijven. Of als ik spontaan een goed idee heb.
Ideeën komen op bij dingen die ik hoor, zie, lees, uit dromen, andere verhalen, films, mijn eigen leven, internet, school, eigenlijk alles waar je informatie krijgt. :) |
zoals de maker van sigmund zei: inspiratie is voor amateurs ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12. |