![]() |
the office US
ik was een weekje op vakantie, en normaal kijk ik 4 dagen per week the office US, van maandag tot donderdag om half elf op de comedy central. Weet iemand wat er in de afleveringen van 30 juli, 31 juli, 1 augustus en 2 augustus is gebeurd? :o
|
vanalles!
|
¬¬.. nee, dat meen je toch niet :rolleyes:
|
jah ze zijn weer begonnnen bij seizoen 1 :)
|
oh, nee:O
|
Ik voorspel dat Juice zometeen in dit topic komt en dan zegt dat je niets gemist hebt want dat the office u.s. een kutserie is en dat je de u.k. versie moet gaan kijken.
|
haha, ik vind de U.S. versie leuker
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maareh... Nee. :) |
Citaat:
|
Ik vind het voor amerikaanse begrippen niet slecht hoor, hoewel het natuurlijk niet in de schaduw mag staan van UK.
oplossing voor ts: Download de gemiste afleveringen. |
ik schijn op die kerel te lijken als ik mijn freaky gezicht in de freakstand zet.
|
pics
|
ze hebben pas 3 seizoenen ofzo. ik dacht wel dat er een 4e aankwam.
|
Citaat:
|
US en UK versie vind ik allebei goed (y) ,
maar wel op hele verschillende manieren. |
Dat stomme vergelijken.
Ze zijn allebei, vanuit hun culturele perspectief bekeken, steengoed. |
een van de US afleveringen ( "The Convict" dacht ik) was door enkele schrijvers van UK geschreven. en sommigen van UK zeiden dat ze US leuker vonden.
Nja het verschil ligt het hem in de kleine dingen. |
Wat mij erg opviel als groot verschil is dat bij US de chef een grotere kneus is dan bij UK, die best wat kan op zich.
Maar de serie is gewoon goed in beide landen door zijn ijzersterke pijnlijke stiltes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb die serie nog maar een kans gegeven, maar ik blijf het net niks vinden. Ik heb wel een paar keer gelachen, maar het is gewoon te sitcom voor documentaire en te documentaire voor sitcom. Het bungelt er maar wat tussenin. De grappen liggen er vaak te dik bovenop om het realistisch te houden.
De intro blijf ik ook walgelijk vinden. |
Citaat:
De muziek vind ik wel fijn om te luisteren (hoewel UK toch wel een nog veel fantastischer nummer heeft) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar bij UK zat dat niet, toch? Maar Handbags & Gladrags afdoen als sitcomcliché-muziek? :nono: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ik dacht dat je met "beide" de beide versies bedoelde:P UK is idd wel heel erg sterk(Y) |
Citaat:
OFT: Zat vandaag het programmaboekje van het theaterfestival waar ik nu ben te bekijken: Gervais treed de 18e eenmalig op voor een miezele £37,50 (+-56 euro) :s |
OT: youtube zou dat toch wel hebben lijkt me:o
En komedie aan kwaliteit koppelen blijf ik lastig vinden. Persoonlijk vind ik de US versie, of eigenlijk vooral Carell grappiger. |
Ik vind Carrell een iets te tragisch hoofd hebben om grappig te zijn. En ik krijg steeds het idee dat hij te hard probeert om een boss from hell te zijn. Ik vind hem dus niet echt goed gecast.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
pffffff, dit bedoel ik min of meer :o |
Citaat:
Verder is Engelse en Amerikaanse sitcoms vergelijken een beetje appelen met peren vergelijken natuurlijk, het is voor een totaal ander publiek geschreven. Ik moet toegeven dat ik de UK versie ook gaver vind omdat het er daar inderdaad allemaal wat minder dik bovenop ligt maar juist dat gortdroge en genante gebeuren is (naar mijn idee) echt typisch engels. Wat dat betreft heb ik het idee dat ze met die andere semi-docu-sitcom Reno 911 het nog een hele stap verder nemen, de absurditeit van de zaken die daarin gebeuren zijn zo onwaarschijnlijk dat een dergelijke serie meteen afzakt naar Police Academy niveau. Als de UK versie er niet geweest was, was iedereen waarschijnlijk lyrisch over de US versie. |
Citaat:
Citaat:
|
morgen nieuwe aflevering :D (in US)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |