Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Tolerantie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1613340)

Lyne 06-08-2007 18:58

Tolerantie

Misschien een beetje een domme vraag, maar ach. Ik drink sinds een tijdje weleens wat, niet zoveel, gewoon een keer per drie weken ofzo. In het begin was ik na drie a vier drankjes al weg, maar tegenwoordig moet ik veel meer drinken om 'dronken' te worden (meer aangeschoten).

Op internet lees ik dat dat tolerantie is ofzo. Ik vind het raar, want ik heb nog maar 3 a 4x goed gedronken ofzo, en dat is pas 5 drankjes. Hoe komt het dan dat ik er zo snel aan gewend raak. En is het, dat als je er eenmaal aan gewend bent, je steeds meer moet drinken om diezelfde roes te krijgen, of neemt dat weer af als je een tijdje niet drinkt.

Alvast bedankt. :)

coopergirl 06-08-2007 19:32

Naar mijn idee moet je echt structureel drank drinken alvorens er tolerantie wordt opgebouwd. Ik zou denken dat dit niet snel gebeurd met 1 keer per week 3 drankjes.

Wanneer je een tijd niet drinkt, zou dit tolerantie-gebeuren verdwenen moeten zijn.

Heeft het er niet mee te maken wat je bijvoorbeeld gegeten hebt? Als ik een goede bodem heb, kan ik meer verdragen. Wanneer het buiten bloedheet is, ben ik sneller onder tafel... Kortom, dit soort aspecten kunnne ook meespelen (fitheid/ goed gegeten... en zo)

George 06-08-2007 19:44

Citaat:

coopergirl schreef op 06-08-2007 @ 20:32 :
Naar mijn idee moet je echt structureel drank drinken alvorens er tolerantie wordt opgebouwd. Ik zou denken dat dit niet snel gebeurd met 1 keer per week 3 drankjes.

Wanneer je een tijd niet drinkt, zou dit tolerantie-gebeuren verdwenen moeten zijn.

Heeft het er niet mee te maken wat je bijvoorbeeld gegeten hebt? Als ik een goede bodem heb, kan ik meer verdragen. Wanneer het buiten bloedheet is, ben ik sneller onder tafel... Kortom, dit soort aspecten kunnne ook meespelen (fitheid/ goed gegeten... en zo)

Precies, bij mij werkt bijv. vooral een goede nachtrust vrij averechts als ik aangeschoten wil worden. :p
Ik drink toch sowieso iedere zaterdag wel en meestal doordeweeks ook wat en ik heb nog steeds een weerstand van niets, dus zo snel zal het vast niet gaan. :o

Lyne 06-08-2007 19:51

Oh okee, dus je moet echt aardig wat drinken? Het klinkt mischien stom, maar ik vind het wel lekker om af en toe beetje aangeschoten te zijn, maar als het me steeds meer drank gaat kosten is het niet leuk meer.

Pablo E 06-08-2007 20:02

daarom drinken alcoholisten ook zo gigantisch veel!

Lyne 06-08-2007 20:21

Citaat:

Pablo E schreef op 06-08-2007 @ 21:02 :
daarom drinken alcoholisten ook zo gigantisch veel!
Uhuh, maar ik wil dus niet zoveel hoeven drinken. :P Klinkt misschien stom. Maar goed, ik ben geen alcoholist gelukkig.

strigoii 06-08-2007 21:11

niks eten, en het komt op mij over alsof je nog nooit wat gedronken hebt en het nu afentoe wel doet, dan kan het volgens mij wel dat als je nog nooit wat gedronken bent je na 3 drankjes knock out bent en de 3e keer dat je wat drinkt je na 3 drankjes slechts lichtelijk aangeschoten bent, maar als je wat vaker drinkt maar niet op een alcholisten nivo moet dit niet zo snel gaan, en voor de rest houd hangt het ook af van je lichaams massa.

Praganonut 08-08-2007 17:18

ik heb nooit echt veel kunnen drinken omdat mijn tollerantie heel laag is. En aangezien ik niet laveloos wil zijn houd het voor mij ook snel op.

het maakt dan ook niet uit of ik gegeten heb of niet.

Pablo E 08-08-2007 18:16

ligt er ook wel aan hoe gevoelig je voor alcohol bent, want ik zuip me soms helemaal scheel, en merk er dan in verhouding niet echt veel van.

Lyne 08-08-2007 21:28

Citaat:

strigoii schreef op 06-08-2007 @ 22:11 :
niks eten, en het komt op mij over alsof je nog nooit wat gedronken hebt en het nu afentoe wel doet, dan kan het volgens mij wel dat als je nog nooit wat gedronken bent je na 3 drankjes knock out bent en de 3e keer dat je wat drinkt je na 3 drankjes slechts lichtelijk aangeschoten bent, maar als je wat vaker drinkt maar niet op een alcholisten nivo moet dit niet zo snel gaan, en voor de rest houd hangt het ook af van je lichaams massa.
Ik heb ook maar een paar keer alcohol gedronken, ben sowieso nog nooit helemaal lam geweest. Ik vroeg me alleen af hoe het zo snel ineens went.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.