![]() |
Paddo's nuttigen!?
Aloha :)
Ik ben van plan komend weekend met 2 vrienden paddo's te gaan gebruiken, maar ik zit met wat vraagjes: Wat kosten ze ongeveer? Ik meen 12.50,- de portie zo ongeveer? We zijn dus met 3 man, en hebben een lange avond de tijd. Hoeveel portie's raden jullie me aan te kopen? Kan ik ze gewoon 'rauw'/onbewerkt opeten? Of moet er eerst iets gefixed worden eraan? We gaan het voor 't eerst gebruiken en willen vooral coole hallicunaties natuurlijk en lachkicks... Is er zoals bij wiet dan ook nog een bepaald soort dat we het beste kunnen nemen? Ik hoop dat jullie me aan de antwoorden kunnen helpen :) |
Het beste wat je eigenlijk kan doen is gewoon bij de smartshop langsgaan en daar uitleggen wat je precies zoekt. Daar zullen ze al je vragen beantwoorden en ook nog wat tips meegeven.
Tip om het klaar te maken is de paddo's in heet water laten sudderen, en dan daar thee van te maken (zonder suiker). Rauwe paddo's kan je eten maar het smaakt verschrikkelijk. |
Oké!
Ze gaan er gewoon rauw aan. We klagen maar niet ;) Hoeveel porties raden jullie aan? - 3 man - Nooit gebruikt - Een hele avond de tijd En de kosten.....? |
Als je nog nooit hebt gebruikt is 1 portie de man meer dan genoeg.
De kosten varieren per soort maar het ligt idd rond de €10,-/€12,50. Zoals Reverend zegt, kan je het beste langs een smartshop gaan en daar vragen welke je het beste kan nemen en ze zullen idd ook wel tips voor je hebben. Succes. |
Met 3 man 2 porties, van een goede soort.
ongeveer 15,- per portie, is 30 euro en 10 euro de man. Regel dat niemand er vanaf weet, deuren op slot en telefoon uit, emmertje erbij voor het geval dat de smaak toch echt niet fijn is en dan garandeer ik je dat je de voor een aantal uurtjes zoet bent. Overigens is het beter om voor de eerste keer met 3 personen 2 porties te doen, je tript minder lang en zo hou je dus vrijheid in de sterkte van je paddo's die je dus gerust wel 'sterk' kan nemen. |
Inderdaad, twee porties delen. Niet ongeduldig worden en teveel eten want het duurt even voor het inslaat. Ik zou niet meteen rekenen op coole hallucinaties, die komen pas bij de paddo's voor gevorderden.
En inderdaad, zorg niemand contact met jullie kan opnemen, maar dat je wel zelf even naar buiten kan ofzo. |
ik zou de eerste keer niet meer dan een halve portie nemen. als je dan weinig voelt na 1,5 uur kan je altijd wat bijeten.
|
Naderhand bijnemen is raar, je verlengt de trip namelijk. Dat is bij vele drugs niet zo (alcohol, canabis). Daar wordt het alleen heviger mee.
En contact opnemen als je aan het trippen bent heb ik nooit gedurft... |
Citaat:
Maar 2 porties lijkt me verstandig voor de eerste keer. Zorg dat je de kamer inricht naar jullie smaak. Goede muziek, wat te drinken (Alcohol zou ik niet doen), fruit oid. Veel plezier! |
Citaat:
verder wil ik nog ff meegeven dat je niet te veel moet verwachten. je wil "coole hallucinaties en lachkicks", maar het zou best kunnen dat je dat effect helemaal niet krijgt. je kan een trip natuurlijk wel een beetje sturen, zeker als je wat meer ervaren bent, maar vooral de eerste keren is het effect best overweldigend. het zou best kunnen dat je een hele serieuze trip krijgt waarbij je diep over jezelf nadenkt of hallucinaties die je niet zo cool vind... just go with the flow. enne vergeet niet erna een tripreport te schrijven ;) |
Citaat:
|
De eerste keer dat ik paddo's nam was vooral lachkicken, rare bewegingen maken en alles opnieuw ontdekken. Volgens mij is dat gebruikelijk. Ik ken niemand die bij de eerste keer al flinke hallucinaties kreeg.
|
Ik.
Sterker nog, in mijn 5 jaar aan paddo ervaring heb ik nooit meer zo hard getript als de eerste drie keer, waarbij oa. mij beeld pas 2 minuten na het kantelen van mijn hoofd draaide, ik een honderd meter hoge entiteit in het bos waarnam, alle planten, bloemen en bomen in de tuin plat op de grond gingen liggen en ik filosofische visualisaties had van de kosmische verbondenheid van de mens in netwerk design elementen. Sindsdien nog wel heel vaak vaag ervan geweest, harde lachkicks gehad en toegepaste vergeetachtigheid. Maar slechts lsd en keta kwamen bij mijn eerste paddorepen in de buurt. Misschien is dat juist omdat ik de keren erna trips als de eerste verwachtte terwijl mijn (mentale) acceptatie en verwachtigen hoger lagen. |
Op mijn eerste trip heb ik een uur lang uitgelegd aan mijn medetrippers waarom ik sterker was dan Goku van dbz.
Helaas hebben ze er niets van meegekregen. |
Citaat:
Ik heb trouwens tijdens mijn eerste trip het feit dat je de achternaam van een concierge van mijn vorige school, Ruiderschildt, met dt schreef, verteld als hilarische anekdote. |
Citaat:
Mijn eerste trip. jeetje een waterbed heeft gewoon een nieuwe dimensie gekregen :p |
Ik heb ook naar dat programma op toen nog Fox Kids gekeken, met die eng dunne fee"enmeisjes, en daar heel lang een gast uitgelachen met een belachelijke broek. En daarna kwam geloof ik die aflevering van Beugelbekkie waar ze een opblaas-BH heeft. <3
|
Ik was gaan zappen en ben bij Oprah blijven hangen.
|
Ach, ik probeerde destijds de Joepie's te lezen en dan vóóral de artikelen die ik normaal niet las (Vlaamse boysbands... omfg).
Maar ik zou ook beginnen met een halve portie, zorg dat je op je gemak bent (niet nog allerlei dingen zou moeten doen wat door je hoofd spookt, zorg dat je écht niets moet en dat niemand plots even langs kan komen), hou een emmer of wc bij de hand (ik heb vaak na een tijd moeten overgeven, niet van de smaak, maar ergens halverwege, gewoon zomaar), koude coca cola, pot vitamine c en het zou allemaal moeten meevallen :). Bijeten zou ik zelf de eerste keer niet doen, laat het gewoon zo, kijk wat die halve portie met je doet en hoelang (dat zal toch al een behoorlijke tijd duren) en dan kun je eventueel een volgende keer wat meer proberen als je daar behoefte aan hebt. |
Oh, en ik zat op een lan en we gingen counterstriken.
Ik ownde echt keihard, zat helemaal te schuimbekken achter mijn scherm ;o |
Het is wel echt aan te raden een tuintje ofzo te hebben, mocht je de locatie nog niet rond hebben. Veel chiller als je even frisse lucht kan halen. Soms kan het bovendien gebeuren dat een bepaalde ruimte je tegen gaat staan, dan wil je echt graag ergens anders heen.
En ik heb de smaak van rauwe paddo's nooit als heel vies ervaren, trouwens. |
Citaat:
|
Hm, ik weet niet zo goed hoe ik over hallucinaties moet denken. Ik heb er vooral negatieve verhalen over gehoord van een kennis die gepest werd door potten pindakaas die de hele tijd zijn naam riepen.
|
Nooit geen slechte ervaringen gehad,,, de pop van me zusje omgedraaid, die keek me echt te lijp aan ala chuckie.
:D En alleen al van de geur van paddo's moet ik kokhalzen, heb ze 1 keer rauw gegeten maar dat waren gedroogde, met chips en drinken naar binnen werken en juh(Y) goed te doen |
Kijk, genoeg tips en adviezen.
We zullen er zeker gebruik van maken! Nog een vraag, iemand zegt; verwacht niet meteen vet stoere hallicunaties, dat is voor gevorderden. Wat staat ons wel precies te wachten dan? |
Citaat:
|
vage patronen ontdekken in je gordijnen die je nooit eerder gezien hebt
|
Citaat:
|
Wat ook nog niet gezegd is denk ik (te lui om alles na te lezen) is dat je op een lege maag moet nemen. Staat in principe op het bakje, maar je ziet toch vaak mensen hun trip verknallen door zich daar niet goed aan te houden. 4 uur niet eten is wel nodig IMO.
Verder nog wat dingen om mee te experimenteren tijdens je trip: allerlei zintuigen gebruiken. Bijvoorbeeld hoe water aanvoelt op je huid, smaak (eten zal je wel geen zin in hebben maar kleine beetjes proeven kan erg leuk zijn) etc. |
Ik heb heel wat lange vingers weggewerkt tijdens mijn eerste trip anders. Al bleef het op het laatst bij verkruimelen tussen mijn vingers, wat ook uiterst gaaf was.
|
Hoe is het gegaan? Visuals gehad? Leuke belevingen? Horror? Vreemde sensaties door je lichaam?
Ik ben benieuwd :) |
Als ie nou maar niet uit het raam gesprongen is.
|
Citaat:
:D :D |
Citaat:
:') Potten pindakaas die pesten :D :D :D :cool: |
Nou, we hebben het eergister gedaan!
Gewoon naar de smartshop gegaan en uitgelegd dat we met 3 man wilde gaan proberen. Hij raadde Thaise aan, en dan 2 porties. Enfin, gekocht á 12,- p.p. en thuis ze afgespoeld met water, wat water erbij en eten maar.... Smaak viel me erg mee. Gewoon rauwe champions. Na een half uur begon een vriend van me trillende spaken te zien in z'n fiets (We zaten in onze inpandige garage even om een peukje te roken) en een andere vriend van me begon vreeeemde motieven te zien in het beton. Na ongeveer een uur sloeg het bij mij in de woonkamer ineens in. De kamer trok ineens 5m erbij en liep helemaal schuin af. Daarna hebben we met z'n 3en echt dingen gezien van bewegende schilderijen, tot de botten van onze handen, een vriend leek ineens een robot stem te hebben,. ik kreeg een schoonmaak kick, m'n oog ging overdreven tranen, een vriend van me dacht steeds dat mijn gezicht er als klei afbarste, echt heel weird. Het duurde zo'n 5u lang, en het was echt kickke. Een geslaagd avondje dus :) Iedereen bedankt voor de tips! |
ik zou ook een kleine portie neme, de eerste keer dat ik paddos had genome kreeg ik wel n leuke trip, maar geen hallucinaties, enkel toen ik opeens rechtstond en naar de grond keek werd het gras van groen naar rood en toen was het weg :p (wsl van het bloed dat ineens naar mn hersene stroomde ofzo) de enige kleure die ik toen had gezien, maar veel beter gelachen en getript dan op weed ^^ kleine portie is zeker eve leuk, mss zelfs leuker dan hallucinaties, omdat je nog ongeveer weet wat je doet zoals bij weed
nuja :P te laat geantwoord :D maar dit allemaal om maar te zegge dat er gwn een verschil is in trippe, dat je alle2 leuk kan vinden naargelang de portie die je neemt, maar naar ik meen een groter verschil dan bij andere drugs.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |