![]() |
[Windows licentie] hoe vaak te installeren
Ik ben van plan een legale versie aan te schaffen van Vista voor mijn pc.
nu staan er op de site war ik deze wil aanschaffen, "te gebruiken voor 1 pc" Nou is deze dus eenmalig te installeren op 1 pc, maar kan je na een maand of 4 a 5 ook weer hér-installeren. dus gewoon neiuwe installatie. wat je s/n of wat dan ook wordt naar Microschoft gestuurd dacht ik.. Wie kan mij hier wat duidelijkheid over geven? |
In sommige gevallen zoals XP ook bij veel OEM licenties had, werd je key aan de hardware ID gekoppeld van jouw systeem. Gevolg is dat als je hardeschijfje kapot is je licentie weg is. Of als je iets anders vervangt (aantal dingen uitgesloten). Pas hier voor op!
Ik heb er zelf ook nog een tijd over na gedacht maar Microsoft lijkt kopieren te tolereren en kopers af te straffen door ze enorm aan banden te leggen en ze zelfs glashard te verneuken. Zo als het nu lijkt stikken ze er nog maar even in. |
Citaat:
@TS: je kunt herinstalleren zoveel je wilt. In het geval dat hij toch gaat zeuren volstaat een (gratis) telefoontje naar MS, wat cijfertjes intoetsen en je hebt weer een nieuwe activatiecode. Het valt allemaal wel mee met die productactivatie. |
Citaat:
|
:confused: Dat is toch echt niet zoals het hoort. Then again, het lijkt ook wel een beetje willekeurig af en toe. Je hoort verhalen van mensen die hun halve PC vervangen en nergens last van hebben, maar blijkbaar ook dit soort verhalen.
Ik heb zelf vorig jaar moederbord, CPU en videokaart vervangen en Windows installeerde zonder problemen, maar toen ik een keer opnieuw installeerde zonder iets veranderd te hebben moest ik ineens MS bellen. Nou heb ik geen OEM-versie, maar het is wel typisch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is FUD?
|
Fear uncertainty doubt
|
Iemand die weet of voor Microsoft Office hetzelfde geldt? Ik heb nu Office 2007, en er staat 'only for home use', maar betekent dat 'alleen voor 1 pc' of 'voor alle pc's thuis'?
(Als het maar op één pc kan is het niet zo'n probleem, maar 't zou fijn zijn als het op 2 kon...) |
3 pc's. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11. |