![]() |
VWO afmaken buitenland
Hallo allemaal,
Ik weet niet of dit op de juiste plek staat, maar ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben/info hebben of het mogelijk is om VWO af te maken in het buitenland. Ik zit nu in de 5e en heb Nederland helemaal gehad. Groeten, Stefan |
Misschien kan je vertellen over welk land je nadenkt?
En ben je het land zat (en ga je dus verhuizen) of bedoel je dat je het Nederlandse onderwijssysteem zat bent? |
Mijn voorkeur gaat uit naar een aantal landen, waaronder Duitsland. En met zat zijn bedoel ik gewoon, het zat zijn van alle dagelijkse gewoontes ;) . Ik ben toe aan iets nieuws en avontuurlijkers :D .
|
In Duitsland is een compleet ander schoolsysteem, dus ik vraag me af of je dat leuker gaat vinden. :p
Verdiep je er eens in, zou ik zeggen... Als het je wat lijkt kun je altijd nog vragen om ervaringen. |
Als je je VWO af zou willen maken in het buitenland ben je nu vrees ik te laat, als je nu begint in 5V had je eigenlijk iets moeten regelen om de laatste twee jaar in het buitenland te doen. Het buitenlandse schoolsysteem is vaak zo anders dat je niet in 1 jaar een gelijkwaardig diploma bij elkaar krijgt.
Maar alsnog kan je uitzoeken hoe het zit, maar omdat alle procedures vaak lang zijn en je alleen in januari / september vaak weg kan denk ik dat het er niet inzit, of je moet héél snel actie ondernemen ofzo. :) |
Even doorbijten, hier je VWO halen, en dan weg? Lijkt me echt 't makkelijkst...
|
Als je alleen je dagelijkse gewoontes zat bent, is het dan niet makkelijker om die te veranderen in plaats van het land waarin je woont?
|
Lijkt me een beetje raar om voor dat laatste jaartje je vwo in het buitenland af te maken. Je zit ook nog met een taalverschil, beheers jij zodanig Duits dat je er examen in kunt doen? Sjonge zeg, hoe kom je op het idee :D Vertrek nadat je hier je diploma hebt gehaald zou ik zeggen.
|
Ik heb zelf onlangs ondervonden dat het gras waar ik woon toch groener is dan in de plaatsen waar ik in de vijfde allemaal wou gaan wonen :(
|
Als je de dagelijkse sleur zat bent, kan je dan niet kijken of je die kan doorbreken door er leuke dingen naast/bij te doen? Bijvoorbeeld actief worden bij een vereniging die je aanspreekt? Dan heb je iets om je naast school mee bezig te houden :)
|
Je bent 16 en wil naar het buitenland verhuizen???
Het is wel mogelijk om in het buitenland staatsexamens te doen, maar dan moet je het denk zonder echte begeleiding doen denk ik, of je moet daar iemand voor kunnen vinden. Maar hoe zie je het praktisch nou allemaal voor je als je naar het buitenland verhuisd? Vrij grote stap als je 16 bent. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48. |