![]() |
Hoeveel mensen lezen er eigenlijk Harry Potter?
Ondanks het feit dat Harry Potter lezen niets voor mensen boven de twaalf is, lijkt het soms wel alsof iedereen in mijn omgeving die boeken gelezen heeft, soms zelfs meerdere malen. Ik ben benieuwd hoe het met hier met die cijfers gesteld is. Ik wilde de poll niet op Letteren starten omdat daar sowieso vrij veel Rowlinglezers zitten.
Goed. Stemmen dus maar. |
Nee, want het is niets voor mensen boven de zes. Tenminste, niet voor mensen van mijn kaliber.
|
Nee, wel een of twee films gezien. En ik weet het einde van de boeken.
|
O ja, ik heb wel twee films gezien, ook. Maar ja, je moet wat voor seks.
|
Nee, niet gelezen.
|
Citaat:
|
In de onderbouw deel 1 t/m 3 gelezen. Maar je moet niet gaan overdrijven :nono:
|
Harry Potter is echt fucking saai.
|
Ik heb ze allemaal gelezen.
|
Naja tot deel 4 geloof ik. daarna afgehaakt.
|
Ik ben bijna klaar :o
|
Alle boeken zijn ook hetzelfde. Harry leeft met zn klote stiefouders. Gaat naar hawgwards. Maakt plezier. 0wnt een bad guy. Gaat naar huis.
|
Ik lees geen Harry Potter en dat ben ik ook niet van plan. 'Zeg nooit nooit' zeggen ze dan, maar ik gooi er toch een volmondig 'NOOIT!' tegenaan.
Ik snap niet dat zo veel volwassen mensen helemaal in de ban zijn van een sukkelig tovenaartje en zijn irritante vriendjes. Ik heb dan ook helemaal niets met verhalen over magie en vreemde wezen. (LOTR vond ik om die reden ook vreselijk). Het stomste vind ik nog wel volwassenen die HP lezen en dan op lopen te scheppen over dat ze het boek zo snel uit hadden. Ja duh. Als je zelfs een kinderboek nog niet in rap tempo uit kunt lezen, kun je je maar beter helemaal niet meer aan boeken wagen. Ook erg van die Potter is dat de fans zo ontiechelijk geobsedeerd zijn. Ik heb 2 vriendinnen die alle boeken in het Nederlands en Engels hebben en op de dag dat het nieuwe boek uitkwam vrij moesten zien te krijgen van hun werk zodat ze het meteen konden lezen. Doe effe normaal, denk ik dan. Oh, en ik ben ooit eens onder dwang in een duister kamertje gezet alwaar ik 3 Potter films achter elkaar moest kijken. Vre-se-lijk. Na de eerste riep ik al "NEE, Hou OP!" maar die Potter fans sporen voor geen meter, dus de marteling ging door. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een gruwelijke graf hekel aan Harry Potter. |
Ik ben er ooit eens aan begonnen en ik wil het afmaken. Dus jah, ik lees HP.
|
Allemaal gelezen en erg vermakelijk. (y)
|
Ik heb ze allemaal gelezen en ik vind ze leuk, en ik vind ze ook niet alleen voor mensen onder de 12.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben er ooit mee begonnen dus ik wilde de serie afmaken en heb ze allemaal gelezen. Ik vind het nu beduidend minder leuk dan toen ik elf was maar niets mis met de boeken op zich voor kinderen van een jaar of 10. :)
|
Ik heb alleen de eerste vier films gezien, en die waren middelmatig.
Ik ben nog wel van plan om die boeken ooit eens te lezen, maar niet eens omdat HP zo geweldig is, maar gewoon omdat ik wil weten waar die hype allemaal om te doen is. |
Ik kende iemand die heel stoer deed dat hij een Harry Potter-boek had uitgelezen in drie dagen. En het was een heel dun boekje. :rolleyes:
|
Ja. Maar ik moet zeggen dat ik het vanaf het vierde boek niet echt materiaal meer vind voor onder de twaalf.
En dan nog. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Wordt je" :') |
Citaat:
|
Ik heb wel eens één Harry Potter boek gelezen en het was zeker wel te doen.
|
Citaat:
|
nee, dat spreekt me niet aan.
Ik heb wel de eerste film gezien maar niet uit eigen initiatief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mja hij was zelf ENORM kwaad toen hij dat hoorde. Maar god, we hebben het hier over een jochie wat bang is voor heksen. Hij mag nog lekker even wachten :p Overigens zijn die films volgens kijkwijzer ook 12+ he. :p |
het derde deel was in australie zelfs 18+ gemaakt. hebben ze later aangepast omdat een aantal daar best wel pissed over waren.
|
Nou ja, ik vind dat de kijkwijzer in Nederland het meestal best wel ruim neemt. Er zijn heel veel films voor "alle leeftijden" waar ik het niet helemaal mee eens ben. Maar we zouden een 8+ tag moeten hebben of zo. Want tussen "alle leeftijden" en "12+" zit teveel verschil. (en mja, "tot 6 jaar mee kijken gewenst" is hetzelfde als alle leeftijden imo :P)
|
Nee het is mij te main stream.
|
Ik ben vorige week met boek 1 begonnen en vond hem leuk. Wel wat kinderlijk geschreven, maar vrijwel iedereen zegt dat dat na boek 1 over is. Bovendien heb ik niks tegen kinderboeken. Ik kan sommige boeken van bijvoorbeeld Roald Dahl nog steeds erg graag lezen. Nu heb ik ook deel 2 geleend en die ga ik komende dagen lezen.
|
Beetje grappig om te roepen over boeken die je niet gelezen hebt dat ze voor 12-jarigen zijn. En de films zijn qua kwaliteit ook niet te vergelijken met de boeken.
|
Ik heb de eerste 3 delen van die boeken gelezen, daarna had ik er niet echt de behoefte meer aan om nog door te lezen. Ik vond het leuke boeken begrijp me niet verkeerd. Ben laatste ook naar die laatste HP film geweest, maar het nieuwige is er een beetje af. Het viel me ook een beetje tegen om eerlijk te zijn.
|
Ik lees HP en ik vind het leuk.
Ik ben het dan ook compleet niet eens met de stelling dat HP lezen niets voor mensen boven de 12 is, ik zie mensen van alle leeftijden de boeken lezen én ze fantastisch vinden, kennelijk hebben ze dan toch iets te bieden voor de >12 groep mensen. (Oh, en de films zijn leuk, maar ik vind ze niet te vergelijken met de boeken, die zijn ontelbaar veel leuker en beter.) |
Citaat:
|
Poll is nu precies 14 vs 14 :D (y)
|
Ik kan me overigens best voor stellen dat mensen het niet leuk vinden, je moet maar net van de stijl/genre houden.
En ik heb ook geprobeerd HP in het Nederlands te lezen, maar dat vond ik echt te kinderachtig; engels is veel grappiger en leuker. |
Citaat:
Nu niet meer :o |
Citaat:
|
Citaat:
Ik lees ze wel. Ik was er eerst falikant tegen, maar was verkocht toen ik het 1e boek uit had. |
Citaat:
|
Dat is omdat die knakker in de Nederlandse boeken ook Carlo wordt genoemd. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |