![]() |
Algemeen UvA topic
Omdat ik er Media & Cultuur ga doen, omdat het tof is om te weten of er mensen zijn die 't zelfde gaan doen zodat je naar ze kan zwaaien bij de Intreeweek, omdat een centrale plaats voor vragen over een bepaalde universiteit wel handig is en omdat ik zin heb in studeren.
En stiekem ook omdat ik me afvraag of je UvA-mailadres nog gewijzigd kan worden, want nu sta ik er in met een officiele naam terwijl die echt bullcrap is. (Het komt er op neer dat ik eigenlijk Masha heet maar dat er bij de verhuizing van Rusland naar Nederland iets mis ging waardoor ik nu per ongeluk in de bureaucratie bekend sta als ZEGIKNIETWANTHETISSTOM.) Maar ze willen zeker geen 'roepnaam' instellen als email-iets, als het uberhaupt te veranderen valt? :( En kan ik er dan wel heen bellen en vragen of ik op tentamenlijsten of klassenlijsten of whatever wel met m'n onofficiele naam ingeschreven kan worden? |
Ik vind een algemeen UvA topic prima, mogen alle vragen over blackboard / wat dan ook hier natuurlijk ook. Blijft het overzichtelijk. Wel wil ik nu alvast zeggen dat chat-achtige-reacties verwijderd zullen worden. Zorg dus dat het een beetje nuttig blijft.
|
Hoi schat,
Ik ga in 2008 Bèta-gamma studeren. Helaas moet je me dus nog een jaartje missen. Het spijt me :( |
Ik wens de officiële naam via PM te ontvangen :)
|
Ik ken trouwens niemand die daadwerkelijk z'n universiteitsadres gebruikt, dus verwacht maar niet al te veel imago-probz.
|
Inderdaad, het enige waarvoor je dat adres gebruikt is de standaard uni mail.
En ik ben ook aanwezig op de UvA vanaf september :cool: |
Nou...docenten mailen je er altijd op, en als mensen willen ruilen van werkgroep krijgen ze dat adres...en...
...eigenlijk moet ik niets over dat mailadres zeggen, want ik studeer in Utreg, maar da's mede omdat de UvA organisatorisch gezien zo ver-schrik-ke-lijk is. Was. Nee, is. In ieder geval bij Letterenstudies en Kunstgeschiedenis. Toch nog ontopic, yay. |
Nee, emailadressen zijn niet meer te wijzigen;). Je staat vaak dan ook zo op de lijsten enzo.
Ik studeer al 1 jaar aan de UvA dus eigenlijk mag ik hier niet komen;). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar mja, ik zal ze wel even bellen ofzo. Was ik nou maar niet bang geweest om de bureaucratie in de war te maken, bij het invullen van al die shite :( |
Ik vind het trouwens jammer dat er allemaal leuke feestjes zijn in de introductieweek op dagen waarop er geen nachtbus rijdt. Want daar kan ik dan niet heen, wúú.
|
Derde post achter elkaar, lal.
Weet iemand hoe lang het duurt voor je een bevestigingsemail krijgt van de intreeweek? Ik heb volgens mij al ruim een week geleden oid geld overgemaakt maar ik heb nog geen bevestiging van ze gekregen. Terwijl het met internetbankieren ging dus in theorie zouden ze 't heel snel binnen moeten hebben. :confused: |
Ach, ze lopen met de gewone inschrijvingen ook al achter, dus dat zal hierbij niet heel anders zijn :p
|
Citaat:
|
Ik ben lame. Ik gebruik al 3 jaar m'n UvAadres.
En ik wil best een keer zwaaien in OMHp008. |
UvA gebruikt de naam in je paspoort, en daar kan je niet vanaf komen. Maar als het goed is stond in je russische paspoort geen Masha, maar Maria. Lijsten heb je niet zoveel mee te maken, daar staat vaak alleen je achternaam op met voorletters, maar dat weet niet zeker voor de UvA. Dat lijkt me lastig te vernueken bij welke overschrijving dan ook, en als ze Maria gebruiken is dat toch niet zo stom? Of hebben ze je vadersnaam gebruikt?
|
Ik begin 3 september met mijn studie sociologie aan de UvA. Ik ben uiteraard aanwezig bij de intreeweek, gelukkig kan ik een aantal nachten bij mijn zus en tante slapen.
|
Citaat:
Ik ga nu even een uurtje paranoïde in een hoekje zitten ktnx :( |
Hoor je boeken etc. inmiddels al besteld te hebben? Zo ja, hoe dan, want we weten toch niet welke boeken we moeten kopen?
|
Ik heb mijn boeken al besteld, kreeg een formulier van de vereniging die het met korting aanbied en heb daar meteen besteld. Maar bij mij is er vanmiddag (intro) ook nog mogelijkheid om te bestellen. :).
Over 3.5 uur begint mijn introductie van de faculteit, en ik heb er echt 0.0 zin in :rolleyes: |
Ok mooi, ik ga alleen morgen even naar de faculteit, dan kan ik het daar vast wel bestellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had alleen geen zin in het standaard welkomstpraatje, is dat nou echt zo gek? |
Citaat:
|
Citaat:
Het is een verhaaltje van de studieadviseur met dingen die ik al weet, een verhaaltje van de studentenvereniging waar ik me al voor heb aangemeld, een verhaaltje van de studentenraad. Nou. Ik sta er springend voor naast mijn bed hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Op zich best een goede instelling, ook naar dingen gaan die niet zo leuk zijn. |
Eerste dag intreeweek achter de rug. Erg vermoeiend maar wel nuttig. Ik verwacht dat morgen nog leuker zal zijn omdat ik een beetje weet wat ik kan verwachten.
|
Citaat:
|
Mensen, dit is niet bedoeld als een chat-topic. Onnodig commentaar is niet gewenst en zal worden gewist.
|
En, zijn er nog mensen naar de intreeweek gegaan? Wat vond men ervan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij bevalt het tot nu toe allemaal wel, alleen was het eerste college één groot vraagteken. Maar dat kwam omdat ik niet wist dat je al een hoofdstuk had moeten lezen en omdat ik constant aantekeningen zat te maken. |
Ik heb een leuke werkgroep.(y). Gelukkig wat oudere mensen al. Amsterdam bevalt me wel. *O*
|
De school en de groep valt me mee, alleen zie ik veel mensen echt hele bladzijdes volschrijven met aantekeningen en ik vraag me af waarom.
|
Vinden jullie het ook zoveel leerwerk? :o
|
Ja. Ik ben momenteel begonnen met een lange worsteling om door een engels boek over methodologie te komen en er iets van te snappen. Het lukt aardig maar je moet er echt tijd in stoppen en iets doen wat ik niet meer super gewend ben. Nouja, werken wel, alleen iets lezen en erbij moeten nadenken niet echt.
|
Ik zie het nu al somber in :'(
|
En het word alleen maar meer ;)
|
Ik was echt met het kutste boek begonnen, echt niet te lezen tenzij je er met je volle concentratie bij bent en elke bladzijde drie keer leest.
Maar gelukkig zijn mijn andere boeken een stuk makkelijker te lezen en te begrijpen. Ik vind privaatrecht wel interessant; publiekrecht fucked up :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |