![]() |
Smokkel
Morgen ga ik op vakantie en waar ik me dan vaak zorgen over maak zijn de bagagekelders en bagagebanden.
Medewerkers van de luchthaven zouden allerlei ongewenste zaken in je bagage kunnen stoppen en ook bij de bagagebanden kunnen er nog allerlei zaken in je koffer op backpack gestopt worden, waarmee je vervolgens zelf door de laatste douanecontrole gaat. Ook kan iemand besluiten een andere koffer mee te nemen van de bagageband, vooral als jij nog bij de douane staat voor de paspoortcontrole. En..wat te doen als je bij de bagageband zou ontdekken dat iemand iets als wapens of drugs in je tas heeft gestopt (om je vervolgens na de douane vast en zeker te bestelen)? Het zal op honderd duizenden mensen slechts enkele keren gebeuren, maar toch ... het zal je maar overkomen. |
Tja, niet meer vliegen dus he. Of geen bagage inchecken, alles in een tas doen die mee kan als handbagage (voor een vakantie kan dat prima, er kan best veel in zo'n handbagage-tas).
|
Dan koop je toch een douaneslot?
|
Flightbags, laten sealen, sloten: allemaal een optie, maar het gaat mij meer om het idee dat zoiets mogelijk is. En what to do als er ineens wat onbekend in je tas zit..
|
Als je voldoende voorzorgsmaatregelen neemt dan zie je het toch voordat het 'opeens in je tas zit'? Als je bagage gesealed is, dan zie je het bv. als je tas open is gemaakt en de douane zal dat dan heus ook wel zien ed.
Er kan zoveel gebeuren...dit is heus niet het enige. Maak je om al die andere dingen ook zoveel zorgen? |
Citaat:
Voortaan daarom maar nooit meer op vakantie gaan? Of toch liever dingen rationeel benaderen? |
Citaat:
Serieus, waarom zouden ze? Niet dat ze er uberhaupt zomaar mee wegkomen want er hangen beveiligingscameras en je kunt helemaal niet bij de bagagebanden komen als je niet vliegt. |
Sinds wanneer moet je trouwens door de paspoortcontrole als je naar de bagagebanden gaat :confused:
|
Jullie hebben gelijk. De kans dat zoiets gebeurd is heel heel klein en dat weet ik ook wel.
Er is geen reden om me zorgen te maken. Ook dat weet ik wel. Wat nog resteert is de vraag wat je ZOU doen als het je overkomt dat er wat fouts in ZOU blijkten te zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik maak me er niet zo'n zorgen over over wat ze er allemaal instoppen, ik ben altijd opgeluchter als ik mijn tas gewoon aan zie komen op zo'n band. En wat ik zou doen: als ik het merk voordat er iemand naar me toe is gekomen: het weggooien of naar de douane/politie gaan. Als ik al bestolen ben, dan valt er weinig meer aan te doen. |
Bij de bagagebanden wordt ook gefilmd, toch? Dus mocht een passagier dan iets in je tas stoppen (of eruit halen), dan kunnen ze dat na gaan. Personeel... mja, ik denk niet dat personeel zo makkelijk met wapens binnenkomt, eigenlijk.
|
op elke luchthaven kan je je tassen laten plastic baggen, dat houd in dat je tas geheel omwikkeld word met plastic en verzegeld, zo kan je dus aantonen als er een wapen in zou zitten dat je tas open gebroken is
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
in Thailand tja, of de doodstraf |
Citaat:
maar wel knap, van buiten de eu komen, maar toch onder het schengenverdrag vallen; dat geldt alleen voor noorwegen en ijsland |
Citaat:
Bovendien bewaren sommige mensen (een deel van) hun geld in hun koffer zodat het 'verdeeld' is, kan er electronica in zitten, designerkleren, bij vrouwen vaak ook sieraden, etc. Genoeg dingen die een koffer interessant maken voor dieven. Neemt natuurlijk niet weg dat de kans alsnog behoorlijk klein is, maar toch. |
Citaat:
|
Citaat:
Tuurlijk, je kunt het dan gewoon niet tegenkomen op de bagageband, maar om om dat kleine risico nou niet te gaan vliegen... Citaat:
Vanuit niet schengen landen kom je als het goed eerst eerst door de paspoortcontrole en kun je daarna je bagage claimen waarna je door de douane gaat. Eenmaal 'buiten' kun je niet meer terug. Dit is, met een enkele variant, eigenlijk altijd zo als je van/naar het buitenland vliegt. |
Citaat:
Iedereen (dus ook AL het aanwezige personeel) word gecontroleerd voordat ze naar binnen mogen. Dus dingen in je tas stoppen zal er niet bij zijn... |
Citaat:
|
Je koffer laten sealen!
En verder als je ziet dat je koffer open is geweest, of je band die om je koffer zit is verschoven, verwijderd of anders zit (moet je wel zon band hebben ofcourse) je koffer gewoon niet accepteren! |
Citaat:
Ik vind 't allemaal maar een beetje paranoide. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48. |