Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   7 de jaar doen ? of niet ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1616067)

monkey_tuner 15-08-2007 17:00

7 de jaar doen ? of niet ?

hoj,

ik heb een vraagje ik ga nu naar het 6 de jaar
maar nu is mijn vraag zou ik volgende jaar nog mijn 7 de doen of niet ? ik zit in het beroeps elektriciteit maar wil van beroep nooit elektriciteit doen.

nu zou ik graag weten welke voordelen ik heb als ik mijn 7 de jaar toch doe en later toch nooit elektriciteit doe ?

iemand die daar een antwoord op weet ?
mijn vraag wordt namelijk nooit beantwoord.

mvg glenn

Kazet Nagorra 15-08-2007 17:36

wel een opleiding > geen opleiding

Tripp 15-08-2007 18:11

Misschien is het makkelijker als je er ff bij zet wat voor opleiding je doet? :) MBO, HBO, WO enz. Dan kunnen we je beter helpen....

Evatjuhhhh 15-08-2007 18:23

het klinkt als een belgisch schoolsysteem, daar heb ik geen verstand van, maar een diploma is altijd meer dan géén diploma dus ik zou het gewoon doen :)

Lethe 16-08-2007 16:44

Wel typisch dat hij er dan niet even bijzet dat hij uit België komt, of ligt dat nou aan mij :D

Sarah 16-08-2007 16:58

Ik heb het even opgezocht, in België krijg je bij ASO, KSO of TSO een diploma na 6 jaar en kun je dat 7e jaar als extraatje doen, een diploma BSO krijg je pas na 7 jaar. Als ik het goed begrepen heb. Ik weet alleen niet onder welke afkorting 'beroeps electriciteit' valt. Ik denk BSO want dat begint met een B en ik vind ook dat BSO 30 % praktijk en 30 % techniek is, wat wel past bij een beroepsgerichte opleiding.
Dus ts, als je BSO doet kun je beter dat 7e jaar wel afmaken, want dan heb je tenminste een diploma.

T_ID 16-08-2007 19:20

Schooltype/studierichting: elentriek
:|

Lucky Luciano 21-08-2007 19:22

Citaat:

T_ID schreef op 16-08-2007 @ 20:20 :
Schooltype/studierichting: elentriek
:|

zie je wel vaker in Belgie, zoek maar eens op elentriek op google

Pater Noster 22-08-2007 17:13

Die maffe Belgen met hun rare schoolsysteem :)

Als jij denkt dat je er iets aan hebt moet je het gewoon doen. Wil je hierna nog een vervolg opleiding gaan doen? Als je een bachelor wilt gaan doen kan dat met 6 jaar middelbare school volgens mij ook al.

monkey_tuner 23-08-2007 19:40

mja sry voor mijn belgisch taaltje :)

inderdaad bso is beroeps

maar een diploma zoals een technische einde 6 de jaar is niet het zelfde als een 7 de jaar beroeps diploma is wel goed dat 7 de jaar als ik ELEKTRICITEIT ;) later doe als beroep maar dat doe ik dus in geen enkel geval en kzou willen stoppen na mijn 6 de omdat als ik dan al een jaar gewerkt heb toch al een mooi 15000 euro kan hebben. en dat doet mij wat twijfelen.

mijn vraag is gewoon of dat iemand precies weet
of dat extra papierke een rol kan spelen in mijn carière.

mvg glenn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.