![]() |
Nieuwe poging :)
Het advies van o.a. Porcelain opvolgend, zijn hier twee nieuwe gedichten:
1. Geheimen Woorden je kunt ze niet schreeuwen, niet bepraten of fluisteren. Stilte. Letters ze vormen langzaam een geheel, zes letters twee grepen. Geheim. 2. Verlossing Een streepje licht klopt zachtjes op mijn raam. De zon zegt mij gedag als ik mijn aandacht daarop richt. Mijn werk verricht tilt iets van mijn schouders. Ik zeg de zon gedag de horizon is toch in zicht. |
ik vind gedicht 2 niet zo super maar gedicht 1 is erg mooi mijn complimenten
|
De 2e zou goed zijn, als er wat verbeteringen in zaten. Ik irriteer me vooral op de 2x "richt".
Het idee van het eerste gedicht is leuk, alleen de woordkeuze is ronduit bagger en het gedicht zegt niks. Maar, met wat oefenen en verbeteren, zal 't heus wat worden. :) |
Citaat:
Al snap ik niet goed hoe de eerste strofe in verband kan worden gebracht met de titel van het gedicht...en de tweede strofe. |
Citaat:
Het woord Geheim heeft zes letters en twee (letter)grepen Kort uitgelegd. Maaruhm, over die verbeteringen..Kun je wat voorbeelden geven want als ik had gedacht dat het gedicht verbeterd moest worden had ik het al gedaan voordatik het inzond so: correct me please! :) |
ik vind het nogal wat losse woorden opgeschreven, je ideen zijn nu wel 'n stuk beter dan de eerste keer. je probéért echt goed een gedicht te schrijven. maar 'n gedicht is natuurlijk meer dan het zoeken naar meerdere lagen en die overduidelijk in je gedicht verwerken. want op deze manier komt het wat geforceerd over, heb er zelf ook wel last van gehad (én nog steeds ;))
en zoals ik al zei: losse woorden, probeer eens iets langere zinnen te maken :) (ik zeg niet dat losse woorden fout zijn, want sommige gedichten zijn geniaal daardoor maar dat komt dan door andere omstandigheden: kracht, idee, minder geforceerd) misschien dat dit je wat helpt? bedenk góed wat je idee is achter een gedicht, maar pin je er niet op vast, als er een onverwachte wending in je hoofd aandoet, neem deze dan ook van harte aan ;) succes :) |
Citaat:
|
Over het eerste gedicht: je zegt te weinig. Dit komt me meer voor als een collage van woorden die je mooi vind. Je vertelt me helemaal niks, je geeft me alleen een paar woorden waar ik dan zelf wat van moet zien te maken. Het lijkt een soort raadseltje. Ik vind het geen goed gedicht.
Schrijf gerust lange zinnen waarin precies staat wat je bedoelt en probeer die zinnen daarna poetisch waardig te maken :). Het tweede gedicht is een stuk beter. Een streepje licht klopt zachtjes op mijn raam. Dat vind ik echt een mooi begin, je zegt het gevat. Ik vind het ook een heel goed teken dat je speelt met rijm: je laat -icht vaak terugkomen en je hebt een mooie binnenrijm: zachtjes-aandacht-gedag (al weet ik niet in hoeverre dat expres was:)). Gaat de goede kant op (y) . |
Dankje voor je tips :)
Eindelijk wat commentaar op het tweede gedicht!! Ik was er zelf namelijk wel tevreden mee, zag het als een eerste stap in de goede richting. Fijn dat je dit beaamt :) Die binnenrijm was inderdaad expres, echt fijn dat het je opvalt, ik was zelf bang dat niemand het zou opvallen. Het begon ermee dat ik de woorden mooi achter elkaar vond klinken, hierna kwam ik erachter dat dit een techniek was. Ik ga proberen mijn gedichten wat technischer te maken maar wel op een niet-geforceerde manier. Ik heb het nu even druk met school maar als ik tijd heb zal ik weer een gedicht maken. Voor nu: bedankt voor alle tips. Ik ga ermee aan de slag! |
Citaat:
|
Geen probleem, bedankt :)
Groeten |
Citaat:
|
Zal ik doen:) Hartstikke bedankt he!
groeten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |