![]() |
Mien Mien welke film heb jij het laatst gezien?
Ik maakte de andere vol :bloos:
Dus bij deze een nieuwe! Ik ben alleen #2 vergeten in de titel... :o |
Hm.
Gisteren Abhijan, The Prisoner of Shark Island en Jungle Fever. Abhijan was fantastisc, Jungle Fever ook, maar dan iets minder. En erg tof maar iets minder dan de rest was Prisoner. Ik kom net terug van Resque Dawn en wat een rit was dat zeg! Zoals wel vaker bij Herzog is het weer smullen van de indrukwekkende omgevingen. En het komt zo ontzettend 'echt' over. Je voelt je zo klein en afgesloten van de rest van de wereld. Gruwelijk. Voorderest ook nog een erg gave soundtrack, en ook Christian Bale lijkt weer tot zijn uiterste te gaan! Het komt zelden voor dat je zoiets in de bioscoop mag aanschouwen! Niet twijfelen, gewoon gaan! |
transformers
een erg leuke actie film, en op momenten ook nog erg grappig 8/10 |
The Bourne Supremacy
Leuk. 7.5/10 |
The Graduate
Dustin Hoffman is geweldig in deze film. Eigenlijk zijn alle rollen perfect gespeeld. Interessant verhaal, leuke ontknoping, doch iets te 'makkelijk'.
Spoiler
Ondanks dat ik meer drama en heisa had verwacht, was dit een zeer vermakelijke film met droge humor. (y) 8/10 |
Planet terror
Film van het jaar. Rodriquez weet veel minder goed dat Tarantino de jaren '70 grindhouse-sfeer te vangen (eigenlijk nauwelijks, op delen van de geweldige soundtrack na), maar dat is niet zo'n probleem, gewoon topvermaak. Ook mooi hoe hij de beschadigde film-gimmick veel meer inzet als bijdrage aan wat er op het scherm gebeurt. Rose McGowan is gaaf. The Simpsons Movie Haalt het niet bij de meeste afleveringen uit seizoen 4 t/m 10, maar desondanks een prima film. Komt natuurlijk ook omdat Swartzwelder weer in het schrijversteam zat; sinds zijn vertrek bij de serie is het allemaal minder geworden. Plus: Homer, Grampa, Ralph, Flanders, Rod & Todd. Duidelijke verwijzing naar één van de meeste klassieke Simpsonsmomenten
Spoiler
Onverwacht 'shockerende' momenten
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Min: Geen of nauwelijks Skinner. Sowieso geen schoolscenes, terwijl dat toch wel 'hoort'. Lisa's subplot met Colin droeg nauwelijks iets bij en leek er alleen maar om te gaan om haar ook iets te doen te geven. De eerste scène met de motor stelde niet zoveel voor en was er duidelijk alleen maar
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Verder was vooral het eerste kwartier sterk, toen het nog nergens heen ging en er niet zulke grote thema's aan bod kwamen. |
Wild Hogs [8/10] Leuke, vrolijke, grappige film (y) :cool:
|
hot fuzz
echt ongelofelijk vette film.:D k heb m op lowlands gezien, dus niet helemaal goed gezien. maar echt ontzettend hard en sommige stukken deed ik echt even m'n handen voor m'n ogen. :D goeie (y) |
Don't Look Now
Tweede viewing. Eerste keer dat ik hem zag was 5 jaar geleden ofzo, en toen vond ik hem fucking creepy. En nu? Nog steeds. Die mysterieuze straatjes van Venetië, de mistige grachtjes, de muziek...Er hangt de hele film een beklemmende toon en een onderhuidse spanning die echt ijzersterk is. 8/10 |
Ik vond het einde eerlijk gezegd lachwekkend en een behoorlijke anticlimax, en ik had er wel veel meer creepy van verwacht.
|
Citaat:
Spoiler
|
Ja, maar de manier waarop ze haar lieten zien liet me met een groot 'omgwatfbbq'-gevoel hangen.
|
Reprise. Gaaaaf. Tof sfeertje en camerabeelden en ondanks de neerslachtigheid toch grappig en fijn.
|
Citaat:
|
8MM
God wat hou ik van deze film en van nicolas cage. Deze film is bij vlagen heerlijk disturbing maar je wilt wel blijven kijken. De gaatjes in het plot zie ik door de vingers. |
Simone. Of Sim1, whatever.
Niet echt boeiende film maar ik zat ook maar half op te letten. |
Simone/sim1
ik vond het best een leuke film. Verder niet veel bijzonders. Af en toe erg irritant hoe die regisseur dingen oplostte met betrekking tot simone. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
Ik weet niet tot hoe ver je het gezien hebt, maar dit is ongeveer het einde. Beetje flauw allemaal als je het mij vraagt :p |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
The Simpsons (in de bioscoop uiteraard), leuk (y) (y) ook als je niet zoveel met ze hebt.
|
Dirty Harry : 1
briljant , 8 (y) . The Machinist: geen woorden, maar 9 (y) . |
El laberinto del fauno (Pan's Labyrinth)
Gaaf. En nu moet ik nuttige dingen doen. [edit] Ok, heel kort dan. Zoals velen anderen vond ik het labyrint-gedeelte wat onuitgebreid en het Spaanse-burgeroorlog-verhaal wat overvloedig. In het begin is het nog wel enigszins in balans, maar ongeveer halverwege het verhaal dondert het allemaal een beetje slapjes in elkaar.
Spoiler
Toch een erg mooie film met een ontzettend mooie sfeer. |
Citaat:
|
Planet Terror
Nog vermakelijker dan Death Proof, vanwege de vele gore en het extreme geweld. Heerlijke humor, een geweldige Rose McGowan en prachtige effects (y) Ik heb genoten. Topvermaak. 9/10 |
The Rutles.
Beatles-parodie en erg vermakelijk als je goed op de hoogte bent van de Beatles :D 7/10 |
Boiling point : Ik zou deze film niet bepaald aanraden aan mensen die nog geen films van Kitano hebben gezien (dan zou dat Hana Bi of Zatoichi zijn), maar het blijft een top film. Maffe personages en erg droge humor, maken deze film erg amuserend. 7.5/10
|
Over The Hedge
Leuke personages, geinig verhaal, mooie animatie, goeie grappen. Ik heb behoorlijk moeten lachen. De liedjes van Ben Folds waren wel echt om te huilen. (n) 7,5/10. |
Plane Dead a.k.a Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane
erg leuke zombie film (y) 7/10 |
Harry Potter 5. Tja, het is dat ik ze gewoon allemaal één keer wil zien, maar eigenlijk is het ronduit flut. De acteerprestaties van Radcliffe en Watson gaan echt met de film achteruit, de humor ook.
5/10 Mister Brooks. Verrassend vermakelijke thriller. Veel verrassende dingen (voor mij althans, ik zie nooit dingen aankomen) en leuke plotwendigen. 8/10 |
The Simpson
Vet (Y) |
Aragami : Net zo goed als 2LDK, 3/5
|
Meet the Robinsons
Ik vond 'm erg lief en soms ook wel flink grappig door de absurde bijfiguurtjes natuurlijk. |
Citaat:
Ik heb hier 't album zelfs nog ergens liggen. |
Citaat:
Ontopic: The Simpsons Movie Nog nooit één (hele) aflevering gezien, maar vond 'm erg vermakelijk (y) |
Citaat:
300 super actie film al vaak gezien 8/10 |
Citaat:
|
The Idiots van Lars von Trier
geniale film over een groep mensen die zich gedragen als een stel verstandelijk gehandicapten zowel in publieke ruimtes als in hun eigen huis en hiermee tegen de 'normaliteit' aanschoppen. |
Back to the Future
Geniaal. 8.5/10 |
1408
Amusante horrorfilm over een scepticus die in een beruchte hotelkamer verblijft. Het engst aan het begin, wanneer de kamer er nog uitziet als een normale hotelkamer en er vooral dreiging vanuit gaat vanwege de verhalen die erover verteld zijn. Al snel gaat echter de trucendoos open voor een serie rariteiten die wat minder indruk achterlaten, en schotelt men ons een dosis Amerikaans sentiment voor. Achter ons zat een mongool de hele tijd heel en geforceerd hard te lachen, zoals hele domme mensen dat vaak doen om iedereen te laten weten dat ze het niet eng maar grappig vinden. |
Citaat:
En waarom heb je een nickchange, Uice lijkt op 'uien' :( |
Harry Potter 5:
Wel mooi, eerste HP-film die ik zie. Lastig om zo'n uitgebreid boek in zo'n korte film te proppen, maar dat is ze nog aardig gelukt. Umbridge leek wel nauwelijks op de voorstelling die ik van haar had. 7/10. Shaun Of The Dead: Tweede keer gekeken, blijft een geniale combinatie van horror en humor, alleen daardoor al heel bijzonder. Verder leuke en aardig uitgewerkte personages, toffe special effects en goede grappen. 8,5/10. |
Les Miserables
Had z'n mooie (acteer)momenten, maar was als geheel veels te langdradig. 7/10 Murder on the orient express Beetje hetzelfde, bij vlagen prachtig acteren, mooie sfeer; het plot al weten deed wel veel af aan de spanning. Ook een 7/10. |
Citaat:
|
The Simpsons:
het was net een lange leuke aflevering 4/5 (Y) Music & Lyrics heerlijke film, lekker humor, fijne muziek, leuke acteurs 5/5(Y)(Y)(Y) |
Citaat:
|
Premonition
Ik vond hem wat langzaam beginnen en dan moesten de heen en weer schommelende flashbacks het maar spannender maken. En het einde vond ik ook suf. |
Ellis in Glamourland
Hij begint matigjes, je zit toch eigenlijk meer te kijken naar hoe Linda de Mol eruitziet zonder make-up in Zeeman-kleren in een achterbuurt. Later wordt het meer een echte film, en is hij eigenlijk best vermakelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |