![]() |
jong kaal worden
had nog een vraagje een vriend van mij is pas 18 jaar en hij word al kaal terwijl hij normaal altijd dik haar heeft gehad..
volgens mij is dit niet normaal en misschien is het iets ergs dus weet iemand misschien wat het is of heeft iemand het zelfde ? laat me dan even weten |
Kan best hoor, als het in de genen zit. Mijn broer is 23 en ook al kalend.
|
Zoek op google op: alopecia androgenetica.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dus jullie denken echt dat het niks erngstig is ?
want ik maak me best wel zorgen want iemand word toch niet zomaar kaal en zijn vader heeft ook geen last van kaalheid gehad en zijn moeder ook niet |
Citaat:
|
die is eigenlijk best jong gestorven maar voor zo ver ik weet is hij nooit kaal geworden
|
Citaat:
Dat zal je nu toch even moeten uitleggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het is in ieder geval normaal. mijn vriend's haar begon ook op zijn 18e al wat uit te dunnen en nu heeft ie (23 jaar oud) bijna een kale plek op zn achterhoofd...
ik dacht dat het ook van de testosteronspiegel afhing ofzoiets :confused: |
Is zijn vader helemaal niet kaal, of wel een beetje kalend? Want dat maakt ook nog verschil.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Twee vrienden van me (allebei rond de 20) zijn ook al kalend, maar dan voor op het hoofd. Bij een wel jammer, hij had zo'n mooi lang haar, nu heeft ie het maar helemaal kaalgeschoren omdat het er anders ook niet uitziet :p.
Ze zeggen allebei dat het erfelijk is idd. |
Wel rot als je zo vroeg kaal wordt.
|
Het schijnt erfelijk te zijn, maar bij iedereen ligt het tempo van kaal worden anders. De een verliest in korte tijd bijna al zijn haar (of krijgt een kale kruin of zeer diepe inhammen in de haargrens op het voorhoofd), terwijl het bij de ander jaren kan duren en dat je pas na tien jaar verschil ziet.
Bij mezelf zie ik weinig, ook al komt het in de familie wel voor. Wel wat inhammen, maar die zijn nog prima te camoufleren met niet te kort haar (bovenop 5 cm of langer). Hoop het nog lang zo te houden *klopt af*. |
Mijn buurman is helemaal niet kaal, maar z'n oudste zoon van 24 al bijna, die van 21 half kaal en die van 18 al flinke inhammen. Ja, het kan dus. :p
|
M'n ex van 24 heeft ook een duidelijke kale plek op z'n achterhoofd :p het kan dus gewoon en is dus normaal.
|
Ik begin al grijs haar te hebben, is ook niet leuk...wetende dat mijn oma en tante op hun 35ste al helemaal grijs waren :-s Is ook erfelijk neem ik aan?
|
mijn vriend wordt morgen 25 en heeft ook flinke inhammen. Hij vindt het wel jammer maar ja, 't is niet anders.
|
Moet je Bonelesschicken eens pm'en. (y)
|
pm mij
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |