![]() |
BeatBox (muziek met de mond)
Je hebt er helemaal geen instrument voor nodig, gewoon je mond. En je kan de meest gekke ritmes nabootsen, zelfs liedjes op de radio.
Voor de geinteresseerde: B = kick (zoals je B uitspreekt, maar de lippen samenpersen en de fonetisch 'ee' achter de 'B' weglaten, zodat je een krachtig tromgeluid krijgt t = hi hat (zoals je het zegt, met eventueel 'sss' achter => 'ts' ) K = snare (de k zeggen zoals Donald duck, hèhè, of gewoon de k is ook goed) en dan heb je een simpel hiphopritme B t K tBt B K en een simpel technoritme: B t B t B t B t En hier kan je nog meer leren: http://www.beatbox.be/foras/index.php?f=54 (beetje reclame voor mn forum, hèhè) Have fun. |
Ik hou het wel bij m'n gitaar, dank je wel :o
|
Je kan zelfs een elektrische gitaar nadoen met de mond.
Ik weet niet of je je nog 'police academy' herinnert met die ene die alle soorten geluidjes nabootst. Wel, die heet Michael Winslow en doet ook allerhande shows met beatbox waarin hij o.a. Jimi Hendrix' versie van het Amerikaans volkslied 'naspeelt' met zn mond alleen. Hier is een link: http://www.youtube.com/watch?v=LfSjyhDeSKo Ik speel trouwes ook echt gitaar, greetz |
/care
|
Ik zelf doe aan een vorm van body drumming. Op zich wel lachen als ik dubble bass met m,n handen doe en mensen zitten je aan te staren met de blik van: damn, er zit hier een te stressen. :D
|
hèhè, ik veroorzaak soms rare gezichten als ik langs straat loop te beatboxen. ''Waar zit die radio ?'' vragen ze dan.
|
:D :D :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon niet doen.
|
Het zou pas echt tof zijn als je erbij op je eigen beat kunt jumpen.
|
Go your gang
|
Citaat:
filmpje dude! |
Citaat:
|
Citaat:
Heel snel met je handen/vingers tikken is geen dubbele bass. Maar goed. |
Citaat:
|
Zegt de man die trots is op het feit dat hij met 350 bpm de neuroot uit kan hangen.
|
Citaat:
|
Voor dit soort momenten komen de nieuwe smileys goed uit. :'(-O-
|
:nono: kindjes toch
|
Hmhm. Ontopic please.
|
Ik ga het ooit nog leren, dat beatboxen. Ik vind het gaaf. (y)
|
Rahzel. Ik heb die gast een keer live gezien en hij is echt goed. (y) |
Citaat:
|
Idd, slechtste performance die ik van hem gezien heb. :n
|
roxerloops pwnd rahzel tegenwoordig.
|
Rahzel is idd meer de bekendste beatboxer geworden, meer dan dat hij ook echt de beste is.
|
idd, meer info over roxorloops vind je <<<HIER>>>
|
Je kunt ook zelf Beatbox maken via Google Translate lees hoe je dat moet doen op :
... Je kunt trouwens via Google translate allerlei grappen maken zoals een niet startende auto enzo. dit was een leuk stukje op ... :y |
Up uit de jaren stillekes.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56. |