![]() |
Maakbaar Geluk?
Maakbaar Geluk?
Verspilde jaren van mijn jeugd Hopend op een dag van vreugd Viel daarna in een dal zo diep Omdat het zonder vreugd verliep Ik hou op met leven zo Pessimistisch domino Ga nu verder met een lach Vorm nu langzaam zelf die dag Kort, I know, maar het schoot me te binnen en vind het zelf om heel eerlijk te zijn wel mooi :) tis simpel AABB werk ^_^ maar dat geeft niet |
Ik vind het een gedicht die van een 15-jarig emomeisje afkomstig had kunnen zijn. :evil:
|
Citaat:
2. De laatste 2 zinnen geven weer dat er een les uit te trekken is (aka je eigen geluk vormen) Emo-meisjes zeuren alleen en doen niets om gelukkig te worden 3. Een emo-meisje met zelfkritiek? Ik dacht het niet, die schuift het af op de "grote slechte wereld" en de "grote boze maatschappij" |
Citaat:
|
Het is zo makkelijk en het lijkt alsof het persé moest rijmen. 'hopend op een dag van vreugd', datsoort dingen vind ik verschrikkelijk :cool: .
a) vreugd past niet in zo'n simpel gedichtje, dat gebruiken alleen nog oude mensen en archaïsche dichters. b) hopend, lopend, dichtend, pratend... tegenwoordige deelwoorden (?) staan zo quasi-dichterlijk. Moet je voorzichtig mee zijn. Steek er wat meer werk in :). Normaal zou ik aardiger reageren, maar degene hierboven me beweert dat je stukken beter kan, dus ik denk dat je het wel kunt hebben. Ben benieuwd naar je betere werk. |
Citaat:
je vindt het zelf mooi, dat is iig fijn :) ik vind het idee wel mooi, maar ik vind poëzie o.a. mooi omdat het een originele en bijzondere manier van het verwoorden van een, soms in de basis simpel, idee is. Dit is een simpele manier van verwoorden van een simpel idee. Voel je uitgedaagd hier meer van te maken:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31. |