![]() |
Uitwerpselen
Aangezien het topic van Trophus gesloten werd, maar ik het onderwerp toch wel belangrijk vind, ook al vindt niet iedereen het even smakelijk....uitwerpselen. De reden waarom dit wat mij betreft een belangrijk onderwerp is, is dat de samenstelling, hardheid en kleur van uitwerpselen de toestand van je darmen reflecteert. Een goede darmwerking is dan weer erg belangrijk voor de algehele lichamelijke gezondheid.
Dus om het taboe te doorbreken: Hoe zag jouw drolletje er vandaag uit? Ik had echt een hele berg uitwerpselen in een keer. Het was opgespaard vanaf woensdag, aangezien ik op een camping was en ik m'n billen niet erg graag op een openbaar toilet deponeer. De dikte was gelukkig nog redelijk normaal. Had eigenlijk makkelijk last kunnen krijgen van verstoppingen. |
@DarkSide: Misschien is het taboe wat makkelijker te doorbreken als men niet in details hoeft te treden en een algemere beschrijving kan kiezen uit een standaard indeling.
Uiteraard zijn niet alleen vorm en consistentie van belang, maar ook hoeveelheid, frequentie, kleur, geur, kleverigheid - met name afhankelijk van de hoeveelheid vet - en mogelijk pathologische verschijnselen zoals de aanwezigheid van bloed, pus, slijm, parasieten, onverteerde voedselresten. Met name wat betreft de eerste 3 aspecten bestaan er grote interindividuele variaties. Ik ben nog geen indelingen voor deze aspecten tegengekomen, ik denk ook niet dat die bestaan. Maar het wordt hoe dan ook vast geen succestopic denk ik :o :p. Je hebt gelijk dat het belangrijk is om je poep te bekijken, maar dat geldt niet voor het delen van je bevindingen met anderen, behalve als er iets mis lijkt te zijn. Maar goed, we zullen zien :D. |
Ik sluit me volledig bij Lautitia aan. Zowel wat betreft medisch-inhoudelijk als het "delen met anderen".
Ik denk niet dat dit echt een succestopic wordt :D |
Oke ik was net wezen schijten en had kleverige poep met denk anussap ofzo. Het vreemde was dat ik een kwartier hiervoor ook al had zitten schijten maar het gevoel had dat ik niet alles kwijt was. Hardheid was normaal van laatste 2 keren, hoeveelheid ook normaal. Gewoon 2x normaal portie ipv 1x groot :)
Niet zo gek ook want ik had vanmiddag voor het laatst zitten beren. De poep was donkerder, kwam denk nog door de spinazie die ik eergisteren gegeten heb. Niet groen meer, wel donker dus :cool: |
In India was dit het terugkerende gesprek van de dag :D...
|
Yes eindelijk een kak topic, maggie sticky?
Enfin vandaag net als de afgelopen dagen een beetje om en om kak harde partjes omhuld met een goei lading jus. De geur en kleur heb ik geen aandacht aan besteed gezien ik misselijk was en me maar snel uit de voeten heb gemaakt. |
Volgens een maag darm lever arts is het uiterlijk van de poep meestal klinisch weinig relevant. Maar toch vond ie het jammer dat de meeste mensen meestal zo'n wc hadden met waterput waardoor je de poepjes niet kon bekijken:D
mijn poep is normaal, koningstopic (y) |
Citaat:
Daarnaast moet je natuurlijk nuanceren tussen fysiologische veranderingen binnen een individu en duidelijke pathologische kenmerken van faeces. Alleen al stopverfontlasting en wormen in de faeces zegt genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tnx sarah! |
Citaat:
|
Citaat:
|
tot nu toe hebben alleen de mannen een intieme beschrijving gegeven van hun uitwerpselen :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Waar "kop" voor staat, weet ik even niet zo 1-2-3 :o |
Citaat:
|
nat, vies en halve wc rol verslindend.
|
Wat een schijttopic (N)
|
Citaat:
|
Verschilt. Als ik een gezonde dag heb gehad (strak ontbijt, licht avondeten en bruinbrood) dan zijn het harde keutels, als ik een dag kankerhard heb lopen ranzen, shoarma heb gegeten en keihard bier heb lopen zuipen dan is het een ontlading van zachte bruine smurrie waar je u tegen zegt.
|
Citaat:
|
ben al paar dagen nie geweest... :s
|
Citaat:
;) normaal heb ik type drie. omg, wat een topic :D |
Citaat:
|
wat voor een wc's hebben jullie in Nederland dan? zo met een platformpje waar je alles op deponeert? zo van die dat als je dan 'een hele berg' moet, dat je het bijna met geen mogelijkheid van dat platformpje gespoeld krijgt? - zo heb ik er in Hongarije ook gezien.
|
Beste fb's, zie je nu wel dat dit een succestopic is? :( waarom moest die van mij op slot? :(
|
|
Citaat:
Nu zijn het vooral van die staande potten zonder plateau, of van die zwevende toiletten (ook zonder plateau, natuurlijk). En ratemypoo is yuk :| Dat ik echt gekeken heb (n) (En niet een foto, maar een paar :eek: :( ) OT; zeer normaal vandaag. |
Ik heb dus veel liever een "platformpje" dan zo'n diepzeeduik geval waar het bij iedere bezorging 'plons' is en het smerige water omhoog spat.
|
nouja, ik ben dus een keer op zo'n erm ... 'platformpjestoilet' moeten gaan na ongeveer negen dagen constipatie (kan een dag meer of minder geweest zijn) - en dàt was écht niet fijn. een gigantische berg was dat (ik moest een tubetje in mijn erm ... humhum leegspuiten en dan proberen een kwartier op te houden - àlles kwam er in één keer uit :eek: ) en dat kreeg ik niet weggespoeld, dus moest ik alles van dat platformpje duwen met wat papier. that was no fun. en sindsdien heb ik dus een hekel aan dergelijke toiletten :)
|
Citaat:
|
Ik heb net een 'grote' boodschap gedaan enne ik zag toen ik afveegde dat het zwart was. Maar dat zal wel komen doordat ik 2 dagen geleden wat drop heb gegeten.. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat het zo lang zwart blijft dan.
|
Ik heb de laatste twee dagen vrij dunne poep, moet ook zeker drie keer per dag.
|
Citaat:
ehm, wat dacht je van een toiletborstel? :confused: ik heb echt een gigantische hekel aan wc's waar je schijt meteen de diepte in valt. hoor je eerst een dikke plons en dan moet je maken dat je omhoog komt anders heb je dus een natte reet. wat een nare ondingen zeg.:n |
Citaat:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA:D:D:D:D wat een topic zeg_O_ |
Citaat:
|
Vrouwen horen niet te poepen :(
|
Citaat:
nee daarom schijt ik ook*O* |
Citaat:
|
Hahaha, ik moet echt lachen bij het lezen van dit topic :D De meeste wc's zijn trouwens platform en niet diepzeeduik is mijn ervaring.
|
Citaat:
ik snap wel wat je bedoelt, sommige plonswc's lopen minder steil af, dan scheelt aanzienlijk(y) |
Even een handige *tip* voor die irritante plonswc's: demp de het gat voor je eens lekker gaat zitten met wat wc papier. Scheelt vaak wel aardig.
|
in propvorm op opgevouwen?
( mooi topic(Y)) |
Citaat:
Maar goed, ik heb dus ook zo'n plonsgeval en helaas vrij gehorig. In het bijzijn van mijn vriend maakt het mij onderhand niks meer uit (maar goed ook, aangezien we samenwonen en dus regelmatig samenzijn), maar als we bezoek hebben voel ik me er vaak wel iets minder prettig bij. Maarja, verzin ik vaak wel wat op. Nadeel is wel dat ik een chronische darmaandoening heb en vaak meerdere keren op een dag moet en het me veel buikpijn en diarree geeft. Niet echt ideaal dus (n) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |