Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Samenspel van woorden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=161941)

Frida 18-07-2002 16:00

Samenspel van woorden
gesponnen in mijn labyrint
Bedolven onder dauw van groengras rijke oorden
verzwegen door een tiranniek bewind

Samenspel van woorden
zorgvuldig gedaald meegaand met de wind
Bevroren onder ijs van het sneeuwwitte Noorden
Bekrachtigd door het huilen van een kind

Snow White 18-07-2002 16:06

:eek:

Wauw

Een magisch gedicht. Prachtig samenspel van woorden inderdaad!! Ik kan het niet anders zeggen!

subliem

Secreet 18-07-2002 16:29

beetje te vergezocht naar mijn persoonlijke mening...Ook wat niets-zeggend

rijmschema is goed, rite ook btw..
.

iamre18 18-07-2002 16:56

Ik vind em erg mooi!!!:) (y) (y) ...het ritme,de vorm en inhoudelijk.. perfect verwoord!!

Liefs,
Mariamne

tacidvs 18-07-2002 19:54

Inderdaad, wat Secreet al zei, een beetje té.

Anne 18-07-2002 20:10

Ik vind hem niet té, ik vind hem heel mooi! :)

Frida 19-07-2002 17:16

Citaat:

tacidvs schreef:
Inderdaad, wat Secreet al zei, een beetje té.
Praat je nu enkel na of kan je ook toelichten wat er té aan is? :)

Ik zie zelf niet zo zeer wat er te aan is. De woorden zijn niet cliché, maar ook geen woorden die ik uit het woordenboek heb moeten halen. Ze zijn zorgvuldig gekozen om mijn gevoel uit te drukken. Volgens mij is dat ook redelijk goed gelukt. De gekozen woorden kunnen gezien worden als symbolen, en vormen een manier die ik aanvaardbaar vind om me te uiten :)

Dusjcrib 19-07-2002 17:22

Dees vinnik wel mooi :)

loopt idd lekker, en mooie weurdkeus.. kvinnem juist net niet té

flurry 19-07-2002 18:55

idd mooie woorden, maar het ritme klopt niet altijd
De inhoud vind ik ook een beetje zwak..

Tenischa 19-07-2002 19:30

mooi ritme
en de inhoud vind ik zelf zeer mooi
lekker kort maar krachtig!

~Dark Voice~ 19-07-2002 20:22

Los van elkaar zijn de woorden en zinnen wel heel mooi, maar het gedicht doet me niet zoveel. Tis een onsamenhangend verhaal in mijn ogen, zonder enige echte inhoud. Misschien doet het inderdaad jouw titel wel eer aan, maar het raakt me niet..

Verder is het ritme en het rijmschema wel goed gekozen :)

tacidvs 19-07-2002 20:25

Je cultiveerd je emoties teveel, dat is het. Meer meisjes hebben het, ik misschien ook wel, alleen wordt dat niet gezegd. Het komt niet spontaan over zo, allemaal zo schattig, alliteraties enzo, mooie woordjes.

Frida 21-07-2002 11:16

Citaat:

tacidvs schreef:
Je cultiveerd je emoties teveel, dat is het. Meer meisjes hebben het, ik misschien ook wel, alleen wordt dat niet gezegd. Het komt niet spontaan over zo, allemaal zo schattig, alliteraties enzo, mooie woordjes.
Kzie niet in wat daar zo negatief aan zou zijn :o
Kvind dat ik die woorden op een goede manier gekozen heb (zoals ik al zei)

Citaat:

Ze zijn zorgvuldig gekozen om mijn gevoel uit te drukken. Volgens mij is dat ook redelijk goed gelukt. De gekozen woorden kunnen gezien worden als symbolen, en vormen een manier die ik aanvaardbaar vind om me te uiten
Maar dat het toch nog spontaan is gebeurd...Misschien het verhaal hierachter kennende dat het wel als een geheel beschouwd kan worden..noujah.. dat ga ik iig niet uitleggen hier ;)

Frida 21-07-2002 15:29

Dus het is iets zoals :

Citaat:

Zo heb je bijvoorbeeld de schattige meisjes, die elke dag de krant uit hun hoofd leren en alles leren wat mogelijkerwijs eens ter sprake kan komen. Van die lui die echt helemaal niets anders doen dan school en sociaal zijn met alle andere leerlingen, nooit iets onaardigs zeggen, altijd vrolijk maar niet uibundig, jech. Zo heb je ook de 'huppelkutjes' die uit principe niets anders zeggen dan dat wat schattig gevonden wordt door de jongens en er bijlopen alsof ze prostituée zijn. Niet direct draken, maar toch weer wel.
:confused:

tacidvs 21-07-2002 16:17

In mijn onwetendheid heb ik Frida met een draak uit een van mijn gedichten vergeleken in dit topic. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat dit onjuist was. De reactie is verwijderd. Mochten mensen betreffende reactie gelezen hebben, is dat jammer.

Frida: mijn excuses. Ik oordeelde te snel op basis van onvoldoende gegevens, ik hoop dat je me het kan vergeven.

Ulfheðin 22-07-2002 12:37

Ik zie dit gedicht als een stuur. Je kan ermee de goede kant op gaan als je hem op die manier interpeteerd, maar je kan ook een andere goede kant opgaan als je hem op díe manier interpeteerd. Dit is echter persoonlijk...

(y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.