Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Uw Mislukte Culinaire Creaties! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1621505)

Jazzcrime 31-08-2007 14:14

Uw Mislukte Culinaire Creaties!

TS begint:

Ik was vorige week appeltaart bakken, en toen dacht ik dat onze oven een heette lucht oven was, maarr het was een electrische..en omdat ik zo dom was om weg te lopen..

Kwam ik een uur later terug en had ik een knetterr zwarte en harde appeltaart...hij was eigelijk voor iemand maar omdat ie toch al verneukt was heb ik toen maar het middelste opgegeten, dat overigens voortreffelijk smaakte:o

egon 31-08-2007 19:03

nou, ik had voor mijn muffins per ongeluk knoflookolie gepakt in plaats van de olie die er in moet. Smerig

flyaway 31-08-2007 19:11

Per ongeluk zelfreizend bakmeel gebruikt voor een boterkoek in plaats van gewoon meel... maarja ik was 7 :D

dennis018 31-08-2007 21:22

Ik ben helaas een beetje standaard type kwa kook fouten :p

Tosti's in het tosti aparaat gooien en vervolgens ze helemaal vergeten als een vriendin belt die net terugkomt van een vakantie van 6 weken

Pannenkoeken gaan bakken in de pan zonder er eerst boter in te gooien

en vast nog wel ergere dingen maar die ben ik denk ik *gelukkig* vergeten :p

Jazzcrime 31-08-2007 22:01

Citaat:

ecnelis schreef: (Bericht 25862641)
nou, ik had voor mijn muffins per ongeluk knoflookolie gepakt in plaats van de olie die er in moet. Smerig

haha;) zo n fout maak je noooiit meer denk ik, ik wil niet weten hoe je keek toen je een hap nam van zo n muffin!:p

MH 01-09-2007 17:41

Dacht een keertje kroepoek te frituren, bijgeleverd met een pak gado gado. Even wat zonnebloemolie in de pan, na een minuutje de kroepoek erin, maar dat begon zo te borrelen en de spetteren, dat ik niets meer durfde te doen. Was nog wel zo stom om er water bij te gieten...
Vuur snel uitgedraaid, afzuigkap uit. Hele keuken vol met rook, waardoor alle huisgenoten in paniek naar buiten renden (serieus!).

dennis018 01-09-2007 19:50

Citaat:

MH schreef: (Bericht 25869554)
Dacht een keertje kroepoek te frituren, bijgeleverd met een pak gado gado. Even wat zonnebloemolie in de pan, na een minuutje de kroepoek erin, maar dat begon zo te borrelen en de spetteren, dat ik niets meer durfde te doen. Was nog wel zo stom om er water bij te gieten...
Vuur snel uitgedraaid, afzuigkap uit. Hele keuken vol met rook, waardoor alle huisgenoten in paniek naar buiten renden (serieus!).

waarom wou je kroepoek frituren?

Corinne 01-09-2007 21:15

Citaat:

dennis018 schreef: (Bericht 25870863)
waarom wou je kroepoek frituren?

Omdat in dat pakket ongefrituurde kroepoek is.

Ik heb dat pak ook een keer gemaakt ja, alleen had ik de kroepoek te lang in het vet laten zitten, was het te hard geworden :(

MH 01-09-2007 23:53

In de straat waar ik toen woonde, zat gelukkig een Chinees, waar ik het verhaal heb verteld en ze er hard om moesten lachen... Kreeg een zakje kroepoek mee en de maaltijd was alsnog compleet.

Jazzcrime 02-09-2007 09:14

Nog een tip! wissel kaneel niet om met nootmuskaat!, ook niet als je half slaperig en gaar bent!:o

Uice 02-09-2007 12:14

Ik kan geen pannekoeken bakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.