![]() |
Staatsexamens
Wie heeft er een staatsexamen Havo afgelegd bij de IB-groep en heeft hier meer informatie over ? Ik heb de hele site al afgelezen, maar ik wil graag van iemand persoonlijk horen hoe het is,
Groetjes, Céline |
Citaat:
Groetjes |
Citaat:
|
ik en het zuigt hard :)
|
wat is dan het verschil tussen een ''gewoon'' examen en een staatsexamen via de ib-groep?
|
Citaat:
|
Helemaal niemand met ervaring ? :|
|
Ik heb VWO oude stijl gedaan, misschien kan ik je wat vertellen? Wat wil je weten?
|
Citaat:
|
Ik had bij alle vakken een mondeling; bij de talen betekende dat een deel in de vreemde taal (stukje voorlezen, paar vragen beantwoorden) en een deel in het Nederlands (over je boekenlijst). Bij biologie moest ik twee verslagen toelichten en wat vragen beantwoorden.
Tijdens zo'n mondeling zit je in een lokaal met twee mensen; een neemt het mondeling af, de ander zit er bij en kijkt naar hoe het gaat. De IB-groep stuurt waarschijnlijk alle informatie toe die je moet weten over werkstukken en boekenlijsten, daar moet je je gewoon aan houden. Verder wijst het zich vanzelf wel; de examinatoren op het mondeling leggen vaak ook eventjes snel uit wat het plan is, dus je weet precies waar je aan toe bent :) |
wat ik me nog meer afvroeg, je moet allerlei werkstukken maken, mag je die onderwerken zelf bedenken >?
|
Ik mocht dat wel, ja :)
(Maar ik deed oude stijl en jij gaat nieuwe stijl doen, dus misschien verschilt het..) |
Misschien een domme vraag, maar hoezo ga ik nieuwe stijl doen ? Weet ik niets van, voor zover ik weet doe ik nog gewoon de 'oude' tweede fase, dit jaar is namelijk de laatste keer het examen hiervoor dacht ik ? In 4 havo begint dit jaar pas de nieuwe stijl, dus kunnen er nog geen examens zijn in de nieuwe stijl, of heb jij een examen gedaan met weer een andere tweede fase ? :P
|
Citaat:
|
Ik heb ook staatsexamens gedaan, je krijgt van de ib groep helemaal niks opgestuurd meer tegenwoordig hoor andijvie!
Verder heb ik 13 vakken moeten doen, dus ook 13 werkstukken moeten maken, en een profielwerkstuk. |
Citaat:
Mocht je de onderwerpen zelf bedenken ? |
Citaat:
Vakinformatie VWO |
ik doe nu staatsexamens. Dit jaar 8 vakken en tevens mn laatste jaar. heb 1 keer eerder staatsexamen gedaan. PM me maar als je wat wil weten. Oja ik doe ook HAVO. Welke vakken doe je?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33. |