Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Rugpijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1621794)

hahaha 01-09-2007 10:08

Rugpijn

Probleem!!
Begin augustus ben ik terug begonnen met trainen (in ploegverband) en ik moet zeggen, het was best een zware voorbereiding.
Ongeveer 2 a 3 weken geleden, kreeg ik na een tornooi wat pijn in mijn rug als ik gewoon zat. Ik ben dus maar in bed gekropen en de pijn was de volgende dag over.
Een week later was er weer een tornooi. Na het tornooi kom ik thuis en mijn rug begint weer pijn te doen. Ik ga slapen, maar de pijn blijft die maandag nog aanhouden, maar is dan weg.
Vorige zaterdag had ik weer een tornooi. Ik kwam thuis, ging nog even mijn mails checken en weer had ik last van mijn rug. Ondertussen doet mijn rug nog steeds pijn (6 dagen).
Telkens als ik gewoon zit, heb ik pijn zo ongeveer in het midden van mijn rug, precies op mijn wervelkolom. In het begin gaat het nog, maar na een tijd begint het toch wel fameus te steken en pijn te doen.
Als ik sport heb ik er geen last meer van (of toch heel wat minder, eigenlijk miniem), maar na de training moet ik nog maar eventjes zitten of de pijn is weer terug.
Iemand die mij advies kan geven? Overbelaste rug,...?
Wordt er binnenkort 18 dus ik denk niet dat het aan de ouderdom kan liggen.
Ik ga maandag naar de dokter bellen, maar heeft misschien iemand een idee?

epidemic 01-09-2007 15:40

toen ik rugpijn had was dat te verwijten aan mijn "kinderbed", nu ik een nieuwe betere matras heb, heb ik van niks last meer :] ik had ook ongeveer hetzelfde als jou, dat het na sporten opkwam, maar dan wel in mijn onderrug!

Bertje B. 01-09-2007 16:31

Heb denk ik precies hetzelfde. Bij mij lukt het erop dat rust (plat bank of bed liggen) de pijn even doet verdwijnen. Maar binnen de kortste keren, als ik ff halfuurtje achter pc zit, is het alweer terug. Erg vervelen en heb er zelf ook al ruim een halfjaar last van. Binnenkort maar 's naar de huisarts ervoor.

vosje16 01-09-2007 16:44

Scoliose?

Sarah 02-09-2007 08:47

Kan door verschillende dingen komen. Misschien overbelast je je rug bij het sporten, misschien is je houding verkeerd en komt dat pas tot uiting met sporten, misschien is inderdaad je matras of stoel verkeerd, en dan kan het ook nog een medische aandoening zijn waarbij het toeval is dat het nu tot uiting komt, of misschien is het alleen maar zo dat je stress hebt voor een toernooi. Ik denk dat je er maar het beste mee naar de huisarts kunt gaan, want langdurige of terugkerende rugpijn kan heel beperkend zijn.

hahaha 02-09-2007 10:35

Misschien dat het inderdaad nog kan liggen aan mijn kinderbed, maar ik vind het gewoon vreemd dat het nu idd allemaal tot uiting komt...

Persoonlijk denk ik dat het gewoon een overbelasting is, maar voor alle zekerheid heb ik wel besloten om gisteren niet te spelen (zodat ik 4 dagen kan rusten tot de volgende training).

Als ik op mijn rug lig, dan voel ik nog steeds wel die pijn, maar dan is het al wel veel minder.

De kinesist (waar ik eventjes snel ben binnen geweest), gaf me oefeningen om mijn onderrug te versterken (want bij veel jongeren is die zwak), maar ik heb schrik om die te doen want wat als er toch iets ergers aan de hand is?
In ieder geval, maandag ga ik bellen voor een afspraak bij de orthopedist (sportdokter) en dan zien we wel.

gewoonmax 02-09-2007 11:28

Je rug is vaak de zwakste plek en als je dan gwn gespannen bent zullen je rugspieren de spieren zijn die gespannen raken. Heeft gewoon met spanning te maken. Heb er zelf ook last van (gehad). Kijk eens op stoprugpijn.net ;)

Sarah 02-09-2007 15:38

Die oefeningen kun je waarschijnlijk wel gewoon doen als je die van de fysio krijgt hoor :) die zal je vast geen overdreven zware oefeningen opgeven.

hahaha 02-09-2007 19:10

Citaat:

gewoonmax schreef: (Bericht 25874346)
Je rug is vaak de zwakste plek en als je dan gwn gespannen bent zullen je rugspieren de spieren zijn die gespannen raken. Heeft gewoon met spanning te maken. Heb er zelf ook last van (gehad). Kijk eens op stoprugpijn.net ;)

Site werkt precies niet:s;)

drukknoopje 05-09-2007 08:57

Citaat:

vosje16 schreef: (Bericht 25869287)
Scoliose?

Dan zouden ze er toch wel eerder achter gekomen zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.